محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1503
  • بازدید دیروز : 1287
  • بازدید کل : 3643411

هارد دیسک ارزان


هارد دیسک های 1.0 اینچی (که توسط Hitachi Microdrive نامیده می شود) برای لوازم الکترونیکی مصرفی کوچک مانند پخش کننده های MP3 ، دوربین های دیجیتال و PDA طراحی شده است. با توجه به اندازه کوچک آن ، ظرفیت های فعلی تنها در GB های تک رقمی هستند ، اما این مقدار قابل توجهی از ذخیره سازی برای محصولات الکترونیکی مصرفی دستی را نشان می دهد.

ظرفیت

ظرفیت ذخیره سازی داده ها با افزایش اندازه سیستم عامل ها ، برنامه ها ، بازی ها و چند رسانه ای برای هارد دیسک های داخلی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در حال حاضر ، سیستم عامل ، بازی های سه بعدی و فیلم های با وضوح بالا هر کدام به چندین گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارند. هارد دیسک های داخلی 3.5 اینچی می توانند بیش از 500 گیگابایت را ارائه دهند. حجم فاکتور 2.5 اینچی به 160 گیگابایت رسیده است. حتی هارد دیسک کوچک 1.0 اینچی به ظرفیت شگفت انگیز 8 گیگابایت رسیده است. ما همچنین می توانیم انتظار داشته باشیم که ظرفیت ها در آینده همچنان صعود کنند.

دور در دقیقه

صاحبان خودرو با اصطلاح RPM (دور در دقیقه) بیگانه نیستند. این یک شاخص است که برای اندازه گیری سرعت چرخش موتورها استفاده می شود. دوک داخل هارد دیسک و RPM آن ارتباط تنگاتنگی با عملکرد هارد دارد. RPM بالاتر به این معنی است که زمان کمتری برای دسترسی به داده های ذخیره شده برای عملکرد بیشتر صرف می شود. برنامه های کاربردی ذخیره سازی سازمانی حساس به عملکرد عموماً از هارد دیسک های داخلی 10000 ~ 15000 دور در دقیقه استفاده می کنند ، در حالی که برنامه های شخصی توسط 7200 دور در دقیقه به خوبی سرویس می شوند.

حافظه پنهان

حافظه پنهان به RAM با سرعت بالا (حافظه دسترسی تصادفی) که روی PCB یک هارد دیسک یکپارچه شده است ، اشاره دارد. Cache به عنوان بافر در میان CPU ، حافظه و هارد دیسک استفاده می شود. درایوهای با حافظه پنهان بیشتر به طور کلی در سطح بالاتری نسبت به درایوهای با ظرفیت کمتر عمل می کنند. حجم حافظه پنهان 2 مگابایت ، 8 مگابایت و 16 مگابایت در حال حاضر گزینه های استاندارد برای هارد دیسک های داخلی 2.5 اینچی و 3.5 اینچی هستند ، در حالی که محصولات 1.0 اینچی ممکن است فقط به 128 کیلوبایت مجهز شوند.

رابط

رابط کاربری برای اتصال هارد دیسک به کامپیوتر استفاده می شود. در اینجا پرکاربردترین رابط ها را لیست می کنیم.

برای بررسی انواع هارد و خرید هارد اینجا کلیک کنید

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 73

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما