محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 407
  • بازدید دیروز : 1021
  • بازدید کل : 3667302

خرید 50 مدل ویلچر


ویلچر را برای افرادی طراحی کرده‌اند که هنگام حرکت و راه‌رفتن با محدودیت روبه‌رو هستند یا اصلا نمی‌توانند راه بروند. ویلچرها به دو گروه دستی و الکتریکی (برقی) تقسیم می‌شوند.

 

در این مطلب بیشترین تمرکز ما روی ویلچرهای دستی است، اما توضیحات مختصری هم درباره ویلچر برقی که با باتری کار می‌کند خواهیم داد.

 

لیست قیمت انواع ویلچر برقی و دستی

در بسیاری از موارد، افراد به‌شکلی موقت از ویلچر استفاده می‌کنند، اما افرادی هم هستند که به‌دلیل ناتوانی دائمی مجبورند برای همیشه و برای رفت‌وآمد عادی هم از ویلچر استفاده کنند. به‌همین‌دلیل ویلچر را طوری طراحی می‌کنند که کاملا راحت و بادوام باشد.

 

ویلچر برقی؛ سریع و بدون نیاز به صرف انرژی زیاد

خرید ویلچر - ویلچر برقی

 

ویلچر برقی با باتری کار می‌کند و برای افرادی مناسب است که کلا توانایی حرکتی زیادی ندارند و نمی‌توانند چرخ بزرگ ویلچر را با دست بچرخانند تا حرکت کنند. سرعت این ویلچرها از نوع دستی آن بیشتر است.

 

باتری ویلچر برقی تا چند ساعت کار می‌کند؟

خرید ویلچر - باتری ویلچر

 

باتری ویلچر که کامل شارژ شده باشد، حدودا ۸ ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند مسافتی بین ۱۰ تا ۲۰ مایل (۱۶ تا ۳۲ کیلومتر) را طی کند. عمر باتری ویلچر به‌مرورزمان کاهش می‌یابد.

 

بهتر است هر یک سال و نیم تا دو سال یک‌بار باتری ویلچر برقی را تعویض کنید. بسته به‌میزان استفاده شما، ممکن است باتری ویلچرتان ۶ ماه تا ۲ سال نیاز به تعویض پیدا نکند.

 

ویلچرهای دستی؛ بادوام و راحت

ویلچرهای دستی به‌راحتی قابل‌حمل‌ونقل هستند، کارکردن با آنها آسان است و در بیشتر موارد تاشو هم هستند.

 

دو نوع ویلچر دستی داریم:

 

ویلچر ساده (ترانسپورت)؛

ویلچر استاندارد.

با اینکه هر دو کار مشابهی را انجام می‌دهند، اما تفاوت‌هایی هم بین آنها وجود دارد.

 

ویلچر ساده؛ گزینه‌ای عالی برای مسافرت

خرید ویلچر - ویلچر ساده

 

این ویلچر نوعی صندلی چرخ‌دار ساده است. عرض صندلی و عمق آن در این ویلچر، باریک‌تر از ویلچر استاندارد است و چرخ‌های کوچک‌تری هم دارد. این ویلچر، چرخ‌های بزرگی را که در ویلچر استاندارد می‌بینید ندارد. به‌همین‌دلیل، خودتان نمی‌توانید آن را برانید و باید یک پرستار یا همراه کمک‌تان کند.

 

ویلچر ساده سبک است و به‌راحتی می‌توان آن را حمل کرد. به‌همین‌دلیل نسبت به ویلچرهای استاندارد یا برقی گزینه بهتری برای مسافرت یا بیرون از منزل است.

 

ویلچر استاندارد؛ برای افرادی‌که می‌خواهند خودشان ویلچر را برانند

خرید ویلچر - ویلچر استاندارد

 

این ویلچرها که ویلچر دستی هم نامیده می‌شوند، دو چرخ بزرگ در طرفین دارند که خود کاربر می‌تواند با دست آن را بچرخاند و حرکت کند. بنابراین با این ویلچر، می‌توانید به‌تنهایی و بدون کمک دیگران حرکت کنید و تا حدودی مستقل باشید.

 

ویلچرهای استاندارد صندلی بزرگ‌تری دارند و عمق آنها بیشتر از ویلچر ساده است. بااین‌حال این ویلچرها هم قابل جمع‌شدن هستند و می‌توان به‌راحتی حمل‌شان کرد. کارکردن با آنها نه‌تنها برای خود کاربر آسان است، پرستار یا مراقب او هم به‌راحتی می‌تواند آن را هل بدهد.

 

پرفروش‌ترین انواع ویلچر را ببینید

آیا اصلا به ویلچر نیاز دارید؟

خرید ویلچر - آیا به ویلچر نیاز دارید؟

 

قبل از خرید ویلچر، ابتدا باید ببینید اصلا به ویلچر نیاز دارید یا خیر. گاهی اوقات ناتوانی در حرکت قابل‌درمان است و اصلا نیازی به ویلچر نیست. ممکن است حتی با ویلچر روند درمان‌تان را به‌تأخیر بیندازید.

 

اما اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید بدون کمک کسی راه بروید یا اینکه بعد از چند قدم خسته می‌شوید و دیگر نمی‌توانید حرکت کنید، به ویلچر نیاز دارید. اگر حتی با کمک فردی دیگر یا با استفاده از عصا هم نمی‌توانید مسافتی طولانی را طی کنید؛ یا اگر پایتان آسیب دیده است و هنگام راه‌رفتن درد می‌گیرد، می‌توانید ویلچر بخرید.

 

اگر شک دارید که باید ویلچر داشته باشید یا نه، با پزشکتان صحبت کنید و محدودیت‌های حرکتی خودتان را با او درمیان بگذارید. پزشک تشخیص می‌دهد که باید برایتان ویلچر تجویز کند یا نه.

 

اگر به‌تنهایی قادر به استفاده از ویلچر نباشید، پزشک برایتان صندلی چرخ‌دار درنظر خواهد گرفت که باید یک پرستار یا مراقب به شما در حرکت‌کردن کمک کند.

 

آیا برای خرید ویلچر حتما باید نسخه پزشک گرفت؟

به‌طورکلی نه. برای خرید ویلچر نیازی به نسخه پزشک ندارید، مگر اینکه بخواهید از برخی مراکز که ویلچر رایگان توزیع می‌کنند آن را تهیه کنید یا اینکه بخواهید ویلچر را اجاره کنید. در این صورت باید پزشک برایتان این دستگاه را تجویز کند و نسخه بنویسد.

 

ویلچرها چه مدت دوام می‌آورند؟

طول عمر متوسط یک ویلچر ۲ تا ۳ سال است، اما تا ۵ سال هم دوام می‌آورد. بستگی دارد چقدر از ویلچر استفاده کنید. هرچه بیشتر با آن کار کنید زودتر فرسوده می‌شود.

 

ممکن است حتی قبل از اینکه عمر ویلچر به پایان برسد، محدودیت حرکتی شما برطرف شود و دیگر به آن نیاز نداشته باشید. اما اگر قرار است مدتی طولانی یا برای همیشه از ویلچر استفاده کنید، می‌توانید قبل از اینکه فرسوده شود، آن را ارتقا دهید و به‌عمر آن بیفزایید.

 

برخی ویلچرها بادوام‌تر از بقیه هستند. بنابراین قبل از خرید ویلچر باید در نظر بگیرید که چقدر قرار است از آن استفاده کنید.

 

با درنظرگرفتن این موضوع، می‌توانید ویلچر را متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

 

چطور می‌توانیم اندازه ویلچر را انتخاب کنیم؟

خرید ویلچر - اندازه‌های استاندارد ویلچر

 

انتخاب اندازه مناسب ویلچر تا حد زیادی به عرض نشیمن موردنیاز شما بستگی دارد. صندلی ویلچر در تعیین نمای کلی، اندازه چرخ و سایر ویژگی‌های ثانویه دستگاه نقش مهمی دارد. عرض صندلی‌ها به‌طورمعمول از ۱۶ تا ۲۰ اینچ (حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر) و متوسط عرض آن حدود ۱۸ اینچ (حدود ۴۵ سانتی‌متر) است.

 

علاوه بر عرض صندلی، باید عمق آن را هم اندازه بگیرید. عمق صندلی با میزان راحتی و کارآمدی آن ارتباط دارد.

 

اما عمق صندلی کجاست؟

 

به فاصله بین پشتی صندلی تا لبه جلویی آن، عمق صندلی می‌گویند و باید به اندازه‌ای باشد که وقتی کاربر روی آن می‌نشیند، پشتش کاملا صاف قرار بگیرد و زاویه پاهایش ۹۰ درجه باشد.

 

بنابراین اندازه صندلی ویلچر در تعیین اندازه کل آن، نقش مهمی دارد. با دانستن اندازه صندلی می‌توانید برآورد کنید که آیا این ویلچر به‌آسانی از درگاه‌ها، راهروها و سایر فضاهای تنگ و باریک عبور می‌کند یا نه.

 

نکته مهم دیگر، زاویه چرخش ویلچر است که تعیین می‌کند آیا ویلچر می‌تواند به‌آسانی تا ۱۸۰ درجه بچرخد یا نه. اندازه ویلچر در تعیین این زاویه چرخش نقش مهمی دارد.

 

تصاویر انواع ویلچر را ببینید

کدام ویلچرها را راحت‌تر می‌توان حرکت داد؟

ازآنجاکه ویلچرها را طوری طراحی کرده‌اند که وزن کاربر به‌شکل مساوی روی همه بخش‌های دستگاه توزیع شود، هل‌دادن و هدایت‌کردن بیشتر ویلچرها آسان است. بااین‌حال، ویلچرهای ساده و مسافرتی، دوتا از راحت‌ترین ویلچرها برای حمل‌ونقل هستند. چارچوب این ویلچرها سبُک است، ساختار ساده‌ای دارند و صندلی آنها باریک است. سبک این ویلچر را طوری طراحی کرده‌اند که باید یک همراه به کاربر کمک کند. به‌همین‌دلیل این ویژگی‌ها قدرت مانور بیشتری را به فردی که ویلچر را هل می‌دهد ارائه می‌کنند.

 

بهترین ویلچر برای سالمندان کدام است؟

خرید ویلچر - ویلچر برای سالمندان

 

سالمندان معمولا توانایی حرکتی کمتری دارند و اگر ویلچر سنگین یا سازوکار آن پیچیده باشد، آنها را خسته می‌کند. بهترین ویلچر برای سالمندان، مدلی است که سبک، کاربرپسند و تاشو بوده و حمل آن آسان باشد. این ویلچرها به سالمندان کمک می‌کنند تا ضمن حفظ استقلال‌شان، بدون کمک دیگران دامنه حرکتی‌شان را افزایش دهند.

 

ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید ویلچر درنظر بگیرید

هنگام خرید ویلچر یک سری موارد مهم وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید تا ویلچری را انتخاب کنید که از هر نظر برایتان مناسب باشد:

 

۱. ویلچر باید راحت باشد

اگر ویلچر را به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید، باید راحتی آن را در اولویت قرار دهید. صندلی ویلچر مهم‌ترین بخشی است که در اینجا باید به آن دقت کنید. صندلی باید راحت و گرم‌ونرم باشد و به‌آسانی بتوانید آن را تمیز کنید. بیشتر صندلی‌ها را از نایلون یا وینیل می‌سازند. هر دو ماده بادوام هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند.

 

در برخی از ویلچرها، برای اینکه ویلچر راحت‌تر و محکم‌تر باشد و از پشت کاربر بیشتر حمایت کند، در صندلی آن از بالشتک نرم استفاده می‌کنند. برخی از بالشتک‌ها ژله‌مانند هستند. برخی دیگر برای اصلاح وضعیت بدن به کار می‌روند و توانایی کاربر را برای هدایت ویلچر افزایش می‌دهند. بالشتک‌های دیگری هم هستند که فشار وارده بر کاربر را در هنگام استفاده طولانی‌مدت کاهش می‌دهند.

 

 

 

۲. ارتفاع صندلی ویلچر باید متناسب با قد کاربر باشد

ارتفاع صندلی باید با قد کاربر متناسب باشد. به‌طور متوسط طول صندلی‌ها بین ۲۰ تا ۲۱ اینچ (حدود ۵۰ تا ۵۳ سانتی‌متر) هستند. این بلندی برای کاربرانی با ۵ فوت قد (۱۵۲ سانتی‌متر) یا بیشتر مناسب است. اگر ویلچر خیلی بلندتر از قدتان باشد، هدایت و کنترل آن برایتان دشوار خواهد بود.

 

حتما بخوانید: ۴ نکته درباره خرید فشارسنج عقربه ای که باید پیش از خرید بدانید

۳. وزن ویلچر را در نظر بگیرید

اگر به‌شکل مداوم باید ویلچرتان را این‌طرف و آن‌طرف حمل کنید یا اگر می‌خواهید با آن سفر کنید، باید به‌فکر وزن ویلچر هم باشید. معمولا ویلچرهای ساده و ویلچر مخصوص کودکان سبک‌تر از ویلچر استاندارد هستند و ویلچرهای دستی استاندارد هم به‌نوبه خود از ویلچر برقی سبک‌ترند. وزن صندلی به قابلیت‌ها و لوازم جانبی اضافی آن ارتباط دارد و می‌تواند از ۱۹ تا بیش از ۶۵ پوند (۸ کیلوگرم تا بیش از ۲۹ کیلوگرم) باشد.

 

ویلچر یا صندلی چرخدار یک وسیله کمکی بسیار کارآمد و مفید است که بسیاری از افراد ممکن است به دلیل آسیب، بیماری، کهولت سن و… به آن نیاز داشته باشند. بدیهی است که ویلچر یک وسیله حساس نیز می باشد و ویژگی های ویلچر مناسب کار کردن با آن را بسیار ایمن و راحت می کنند. بنابر این شما برای خرید یک ویلچر مناسب به یک راهنمای خرید ویلچر مناسب دقیق نیازمندید که ما می خواهیم در ادامه این مقاله به شما ارائه دهیم.

 

در ادامه خواهیم خواند:

 

انواع صندلی چرخدار

راهنمای خرید ویلچر مناسب

ویژگی های ویلچر مناسب

اجزای ویلچر مناسب

ارزیابی ویلچر

کاردبرد ویلچر

نکات ایمنی در ویلچر

و…

ویلچر چیست؟

برداشت هر فرد از صندلی چرخ دار(ویلچر) وسیله ای است که امکان حرکت و جابه جایی را برای افراد ناتوان فراهم می کند. تحرک حق هر انسان است. که مشارکت وی را در خانه، کار و اجتماع ممکن می سازد. بسیاری از کودکان به دلیل شرایط یا بیماری های عصبی و عضلانی و بسیار از برزگسالان به دلیل بیماری های ناتوان کننده، صدمات و یا ضربات مغزی قادر به حرکت نیستند. بیماری های پیش رونده، فلج مغزی، صدمات مغزی، ضایعه نخاعی، مالتیپل اسکلروزیس و یا دیسروفی عضلانی از جمله بیماری هایی با علائم اختلال حرکتی هستند. وابستگی به ویلچر برای حرکت و جابجایی در برخی مراجعان به طور موقتی (ماننند شکستگی های اندام تحتانی ) و در مواردی دائمی (مانند میوپاتی) می باشد.

 

نقش و اهداف استفاده از ویلچر

بعلاوه، ویلچر در وضعیت دهی بدن، یکپارچگی پوست، کارکرد کلی ورفاه مراجعان تاثیر اساسی دارد. از اهداف عمده در بکارگیری تامین تحرک ایمن و کارکردی با حداقل انرژی در خانه و جامعه هست. صرف نظر از تشخیص پزشکی مراجع، کاردرمانگران باید از پیچیدگی های فن آوری ویلچر، انواع قابل دسترس، اصلاحات، ارزیابی و روش های اندازه گیری، نحوه ی کاربری، مراقبت و قیمت آنها و مهمتر از همه روند دستیابی به این تجهیزات اگاه باشند. امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیر و توسعه عظیمی در صنعت ساخت، تجهیز و خدمات چرخدار دستی و موتوری هستیم. محصولات دائما تغییر می کنند. شما هنگام تهیه این ویلچر به راهنمای خرید ویلچر جهت خرید ویلچر مناسب نیاز خواهید داشت و باید ویژگی های ویلچر مناسب را بدانید.

 

بسیاری از پیشرفت ها نتیجه پیشنهادات درمانگران ومصرف کنندگان است. کاردرمانگران و فیزیوتراپیست ها با توجه به نقش خود در تسهیل درمان مسئول ارزیابی، اندازه گیری و تجویز ویلچر و سیستم نشستن برای کاربران هستند. آنها همچنین ایمنی ویلچر و مهارت های حرکت را به مراجع و مراقبین آموزش می دهند. توسعه دائمی فن آوری و کارخانجات سازنده مدیون تجربه طراحان فناوری توانبخشی RTS (Rehabilitation Technology Supplier) در تیم است و اغلب تجهیزات پزشکی با دوام DME(Durable Medical Equipment) را مصرف کنندگان عرضه می کنند، چه به صورت ویلچر اجاره ای برای استفاده ی موقت و یا سفارشی برای استفاده ی طولانی مدت. تجویز صحیح صندلی چرخدار چه از نظر ظاهر خاص و چه از نظر ویژگی های کارکردی بسیار حائز اهمیت است.

 

تجویز نامناسب ویلچر موجب تحمیل هزینه سنگین به مراجع شده و آسیب های بدنی (خستگی، صدمات پوستی، تغییر شکل مفاصله تنه و اندام ها) و روانی غیر قابل جبرانی می شود. ویلچر مناسب علاوه بر حفظ صحیح راستای بدن امکان حضور اجتماعی راهم فراهم می سازد.

 

اجزای اصلی ویلچر

چرخ های بزگ

قطر چرخ های بزرگ حدود 61 سانتی متر که اغلب موارد در عقب هستند. برای جبران وزن افراد با قطع عضو اندام تحتانی چرخ ها باید عقب تر از حد معمول قرار بگیرند. سطح بالایی این چرخ ها بالاتر از صندلی قرار میگیرد. و جابجایی را محدود می کند که توصیه می شود از چرخ ها با قطر 51 سانتیمتر استفاده شود. اگر چه برای کاربر بهتر است هر دونوع چرخ راداشته باشد.

 

لبه یا طوقه چرخ

قطر طوقه کمتر از قطر چرخ می باشد و با زمین تماس ندارد و کاربران ویلچر با حرکت آن امکان تحرک می یابند. ضخامت طوقه 2سانتی متر است و برای افراد دچار محدودیت در دست می توان طوقه را ضخیم تر نمود. برای کاربران یک دستی هر دو طوقه در طرف سالم تعبیه می شود تا فرد بتواند به طور مستقل ویلچر را حرکت دهد. انواعی از طوقه ها برای سهولت حرکت میباشند.

 

ترمز، از ویژگی های ویلچر مناسب

اغلب در کنار صندلی قرار دارد. از مهمترین عوامل حفظ ایمنی در موقع جابجایی هست که باید قفل باشند. در انواع مختلفی بوده وضروری است که هر کاربر قادر باشد به سرعت و سهولت ترمز را قفل کند و آنرا آزاد نماید. ترمز یکی از ویژگی های ویلچر مناسب می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت و برای خرید ویلچر مناسب آن را مدنظر داشته باشیم.

 

چرخ های کوچک جلویی

قطر این چرخ ها اغلب 13 تا 20 سانتیمتر می باشد. جهت پیشگیری از برخورد با موانع قطر 20 سانتیمتری آن توصیه می شود. تایرها از نوع بادی یا توپر هستند. نوع بادی برای خارج از منزل و نوع توپر برای داخل منزل مناسب هستند.

 

دسته صندلی، از اجزای ویلچر مناسب

ارتفاع دسته 23 تا 25 سانتی متر بالاتر از سطح صندلی هست. در انواعی چون عقب رو، جدا شو، میزشو، قابل خواباندن ،عقب رو با ارتفاع قابل تنظیم ثابت و لوله ای می باشند. دسته های ثابت بخشی بدنه ی اصلی ویلچر هستند که قابل جدا شدن نمی باشند. این دسته ها نزدیک شدن به میز و سطوح با ارتفاع کم را محدود می کنند و مانع از جابجایی و انتقال به طرفین می شوند. دسته ها ی عقب رو، جداشو و استاندارد اجازه ی جابجایی به طرفین را می دهند. دسته های لوله ای بخشی از بدنه ی اصلی هستند وسبک می باشند.

 

سطوح نشیمن و بالشتک ها

بالشتک ها به منظور کاهش وزن به استخوان ها و یا نقاط فشاری خاص تجویز می شوند. هدف از تجویز آنها توزیع متقارن فشار برسطح نشیمنگاه، ثبات وضعیتی، حفظ سلامت پوست، سهولت در انتقال و جابجایی، پیشگیری از بد شکلی و جذب رطوبت ناشی از تعریق می باشد. شکل بالشتک نیز بر تعدیل نیروها موثر است.بالشتک ها یکی از ویژگی های ویلچر مناسب می باشند که باید توجه ویژه ای به آن داشت و برای خرید ویلچر مناسب آنها را مدنظر داشته باشیم.

 

جاپایی

در انواع مختلفی چون کنار رو، وصل به بدنه اصلی و بالارو می باشند. جاپایی ثابت به بدنه اصلی ویلچر متصل شده و قابلیت جدا شدن از آن را ندارد. همچنین اجازه نزدیک شدن به پیشخوان و… را نمی دهد. درانواع جابجایی و انتقال نیز ایجاد محدودیت می کند. یکی از انواع جاپایی هم قابلیت حرکت به طرفین را دارد و هم می تواند به طور کامل جدا شود. این نوع نزدیک شدن به تخت، وان حمام و پیشخوان را ممکن می سازد و زمانی که از ویلچر جدا شود، از طول و وزن صندلی کاسته شده و انتقال به داخل اتومبیل را تسهیل می شود. جاپایی بالارو برای کاربرانی که دچار تورم در اندام تحتانی، تغییرات فشارخون و مشکلات ارتوپدیک هستند، کاربرد دارد.

 

جاپاها ممکن است قالبی برای پاشنه و بندهایی درناحیه پنجه داشته باشند تا موجب ایمنی پادر جاپایی شوند. گاهی اوقات در پشت عضلات ساق حمایت بیشتری نیاز هست که می توان از بندهایی در ویلچر برای ثبات استفاده کرد.

 

سایر وسایل جانبی

کمربند، ترمزهای مختلف، ترمزهای اضافی، وسیله کمکی در سراشیبی و وسایل ضد وارونگی قفل چرخ ها پشت سری، نیروی کمکی متصل به صندلی چرخ دار دستی که راندن چرخ در زمین هموار را آسان تر می کند، میزهای ویلچر و پشتی های قابل تنظیم و….

 

نکات مهم در زمان خرید ویلچر

 

مدت زمان استفاده

 

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید ویلچر باید به آن توجه داشت نوع بیماری و مدت زمان استفاده از ویلچر است که پزشک به شما اطلاع داده است. بسته به نوع بیماری و محدودیت های حرکتی که برای فرد وجود دارد در بازار امروزه صندلی های چرخداری موجود است.

 

ویلچرهای که برای مدت زمان کوتاه طراحی و تولید شده اند و قیمت پایین تری دارند به نسبت ویلچرهایی که به طور مدام و در هر شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چرخ ها

 

در زمان خرید ویلچر باید خوب به این مورد توجه داشته باشید که از این وسیله فقط در فضای خانه استفاده می شود یا در محل کار و مکان ها ی عمومی و محیط های دیگر هم نیاز است. بنابراین دو شرایطی که موجود است ویلچر دارای چرخ های مخصوصی می باشد که با نیازهای شما متناسب باشد و برای کاربر مفید واقع شود.

 

انعطاف پذیری

 

اینکه ویلچر مورد نظر شما قابلیت منعطف بودن را داشته باشد یک مزیت بزرگ و قابل توجه است. زیرا که می توانید به راحتی نشیمن‌گاه یا پشتی صندلی خود را به شکل دلخواه خود تغییر دهید تا در طول مدت زمانی که بر روی ویلچر هستید از راحتی بیشتری برخوردار شوید. قابل ذکر است که این ویژگی شامل تغییرارتفاع صندلی نیز می شود.

 

ابعاد و وزن

 

همیشه در ذهنتان باشد که باید به دنبال خرید ویلچری باشید که از نظر اندازه و هم از نظر وزن قابل حمل باشد. به خصوص برای کابرانی که به بیرون از منزل تردد دارند بهتر است که اندازه و وزن ویلچر به شکلی باشد که به سادگی بتوانند با اتومبیل جا به جا نمایند.

 

سیستم ترمز

 

اگر قصد خرید ویلچر برقی را دارید این مورد که دارای سیتم ترمز مطلوب و با کیفیت باشد حائز اهمیت است. در غیر این صورت برای ویلچرهای ساده نیازی نیست در این مورد حساس شوید.

 

امکانات جانبی

 

امروزه با پیشرفت های علمی و تکنولوژی که حاصل می شود ویلچرها در مدل های متنوعی طراحی و ساخته می شوند. به طوری که بعضی از ویلچرها جاپایی مخصوص دارند یا اینکه سینی برای قرار گرفتن بر روی پاها که باعث ایجاد راحتی در هنگام غذا خوردن فرد می شود. باید در هنگام خرید ویلچر به این وسایل جانبی که کمک کننده هستند توجه داشته باشید.

 

 

 

قیمت ویلچر

 

از جمله عوامل تعیین کننده قیمت ویلچر می‌توان به سبکی و سنگینی ، ساده یا برقی بودن ، شکل و شمایل ،اندازه و دیگر مواردی از این دست اشاره کرد. از آنجایی که این وسیله نقش بسیار موثری در زندگی فرد بیمار ایفا می کند. بهتر است در زمان خرید ویلچر به فکر مقرون به صرفه بودن آن نباشید.

 

سعی کنید تا ویلچری را انتخاب نمایید که دارای تشکی نرم، ساختاری مستحکم، چرخ هایی روان و البته ظاهری زیبا باشد. شکل ظاهری ویلچر ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد. به طوری که می توان ویلچرها را در همه اشکال، اندازه و رنگی تهیه نمود. و فقط مهم است که با سلیقه شما سازگار باشد.

 

به یاد داشته باشید که باید ویلچری را انتخاب کنید که بتوانید توسط آن فعالیت های روزانه خود را به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید و مانعی بر سر راه انجام کارهایتان ایجاد نشود. دی پدز

 

استحکام ویلچر به چارچوب آن بستگی دارد به علاوه اینکه استفاده از یکسری وسایل جانبی می توانند کمک فراوانی به کاربر برسانند. برای انتخاب ویلچر مناسب حتماً طرح و اندازه صندلی چرخدار خود را مورد توجه قرار دهید.

DPADS.IR

 

 

هزینه ویلچر

 

در اغلب موارد هزینه تهیه اولین ویلچر توسط سازمان های بیمه یا مراکز مراقبت پزشکی و دارویی متقبل می شود. بعضی از بیمه ها تنها یک بار هزینه تهیه ویلچر را پرداخت می کنند و برخی دیگر از بیمه ها فقط درصدی از هزینه را تامین می کنند. بنابراین خرید ویلچر به مقدار بودجه شما و میزان حمایتی که بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهد بستگی دارد.

 

در حالت کلی قیمت ویلچر بالا است. لازم است که در زمان خرید ویلچر نهایت دقت را به خرج دهید و کاملاً مطمئن شوید که صندلی چرخدار مناسبی را برای خود انتخاب کرده اید. در واقع دارید یک سرمایه گذاری بزرگ انجام می دهید.

 

 

 

بعد از خرید ویلچر

 

ضمانت نامه ویلچر را با دقت مطالعه کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد از فروشنده تجهیزات توانبخشی بپرسید. حتماً تا وقتی که از گارانتی داشتن محصول مطمئن نشده اید از آن استفاده نکنید.

 

. مراقب ویلچر خود باشید و سعی کنید که سرویس نگهداری و تنظیم پی در پی آن را فراموش نکنید.

 

. در زمانی که معاینات پزشکی سالانه دارید از پزشک مربوطه بخواهید تا وضعیت نشستن بر روی صندلی ویلچر را برایتان مجدداً ارزیابی نماید.

 

. در صورتی در طول فعالیت روزانه خود با درد در ناحیه ای از بدن مواجه شدید. مجدداً به پزشک مراجعه نمایید تا مشکل شما به راحتی برطرف شود.

 

. سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه خرید ونگهداری از ویلچر بالا ببرید و به روز کنید.

  انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما