محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1553
  • بازدید دیروز : 2168
  • بازدید کل : 3654644

پاورپوینت روستاي رحق


پاورپوینت روستاي رحق

نام فایل : روستاي رحق

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 69

حجم : 15260 کیلوبایت


تهيه و تنظيم :
زهرا استبرقی
نداامینی فر

استاد راهنما :
مهندس :پوررستم

تیر 91



مقدمه
 
پیشینه تاریخی روستای رحق به آن زمان بر می گردد ، که امام حسن عسکری (ع) دستور ساخت دو مسجد را فرمودند که اولین آنها در مکان فعلی روستای رحق بود و از این رو روستا – راه حق – یا رحق نام گرفت.
همچنین در بحار الانوار جلد 53 صفحه ی 230 ، کتاب تاریخ قم و کتاب نجم الثاقب نقل شده است که امام زمان –عج- به حسن بن مثله فرمودند برای تامین مخارج مسجد جمکران از روستای رحق استفاده کنند ، زیرا که نصف آن را وقف مسجد کرده بودند .

موقعیت جغرافیائی روستای رحق به نقل از شورای اسلامی روستا
روستای رحق در فاصله 50 کیلومتری از شهر کاشان در دل رشته کوههای سر به فلک کشیده کرکس قراردارد. مساحت آن حدود 500 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2000 متر است که370 هکتار آن زیر کشت کشاورزی قرار دارد.
رحق دارای خانه بهداشت، دهیاری مصوب، کانون فرهنگی علی ابن ابی طالب، شورای اسلامی 3 نفره، 20 هیئت مذهبی در طول سال، 7 مسجد، 1 حسینیه، 1 زیارت، تغذیه آب آشامیدنی زیر نظر سازمان آب و فاضلاب کاشان، دو حمام عمومی، غسالخانه، گلزار شهدا، پایگاه بسیج، مدرسه ابتدایی، مدرسه راهنمایی که به دلیل کمبود دانش آموز تعطیل است)، دفتر مخابرات با 500 خط تلفن، 2 اتوبوس و 5 مینی بوس مسافربری، شرکت تعاونی، انبار سوخت سالیانه و ارزاق کوپن، جمع آوری و حمل زباله 2 روز در هفته توسط دهیاری، 1 روز در هفته حضور دکتر عمومی در خانه بهداشت می باشد. این روستا افتخار دارد که مهد 37 شهید می باشد که 14 نفر ایشان در روستا در گلزار شهدا به خاک سپرده شده اند. جمعیت روستا در کل 500 خانوار بوده که در فصول بهار و تابستان جمعیت آن به حدود 4000 نفر می رسد و در فصول پاییز و زمستان به 1500 نفر می رسد .
 

....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 175

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما