محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 587
  • بازدید دیروز : 2113
  • بازدید کل : 3649181

پاورپوینت دوم


پاورپوینت دوم

نام فایل : دوم

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 2429 کیلوبایت


تهيه كننده:فرزانه يزداني
پوشش بدن جانوران
پر ، تقریباً همه ی قسمت بدن پرنده را می پوشاند معمولاً فقط نوك ، چشم ها ، ساق و كف پاهای پرنده بدون پر می ماند . پر به پرنده ها شكل و رنگ می دهد . اما پر دو فایده‌ی مهم دیگر نیز دارد :
اول این كه پرها لایه های ضد آب و عایق بسیار خوبی هستند . پرندگان خون گرمند و نیاز دارند كه گرما را در بدن خود نگه دارند . پوشش پرها ، به خصوص كرك ها بدن را گرم نگه می دارد . پرندگان آبزی مانند اردك و قو ، پرهای خود را به كمك غده هایی كه زیر بدنشان قرار دارد ، همواره چرب نگه می دارند ، در غیر این صورت پوست آن ها خیس می شود و در آب های سرد ممكن است بمیرند .
دوم این كه بال پرندگان به آن امكان پرواز می دهد . پر برای استتار یا آشكار ساختن پرنده نیز به كار می رود . تقریباً به همان شیوه كه پوست بدن انسان مو و ناخن می سازد . پوست پرنده هم پر می سازد كه جنس آن از نوعی پروتئین سبك و سخت به نام كراتین است . هنگامی كه پرها كامل می شوند سلول های آن ها می میرند . از این رو پر هیچ حس ندارد .
اكثر ماهی ها پولك دارند ، بعضی ماهی ها مانند كوسه ماهی ها پولك مشخص ندارند . پولك ها از جنس استخوان هستند . خزنده ها هم پولك دارند اما این پولك ها بر خلاف پولك ماهی ها مرطوب و لغزنده نیست .

روی بدن تقریباً همه‌ی پستانداران مو دیده می شود ، پشم و كرك هم نوعی مو هست كه به دلیل ویژگی های ظاهری آن اصطلاحاً پشم نامیده می شود .
بدون مو ثابت نگه داشتن دمای بدن پستانداران مشكل است . رنگ و طرح موها اغلب در استتار جانور اهمیت دارد .


بدن جانوران بی مهره كاملاً نرم یا بی حفاظ نیست . برخی از آن ها یك پوسته ی سخت بیرونی دارند . این پوسته به صورت زره عمل می كند . زره برخی از بی مهرگان مانند خرچنگ ، عقرب و حشرات ، بند بند است . زره بقیه بی مهرگان مانند حلزون ها و صدف‌ها ، نسبتاً سخت و از جنس آهك است . بسیاری از بی مهره ها ، در آب زندگی می كنند و شناوری در آب سبب می شود كه وزن آن ها كاهش یابد تا بتوانند وزن پوسته خود را تحمل كند . در خشكی ، جانوران بزرگ نمی توانند وزن پوسته ای را كه برای محافظت از خود به آن نیاز دارند ، تحمل كنند ( مانند لاك پشت).

بسیاری از نرم تنان صدف های ضخیم و سنگین دارند اما در داخل صدف بدن نرمی وجود دارد . لاك پشت ساكن خشكی هم پوششی سخت و استخوانی دارد . معمولاً نوع پوشش هم به ساختمان بدن و نوع جانور و هم به محیط زندگی آن جانور بستگی دارد .


مبلغ قابل پرداخت 48,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 169

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما