نام فایل : بازاریابی شبکهای و Marketing Mix
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 6
حجم : 44 کیلوبایت
بازاریابی شبکهای و
Marketing Mix
تابان خواجه نصیری
در این مقاله به رابطهی بین
Marketing mix
و بازاریابی شبکهای میپردازم. در بازاریابی شبکهای هم با این مقولهی سر و کار داریم، من به همراه عدهای دیگر از فعالان و پژوهشگران معتقدیم که بازاریابی شبکهای، دو عنصر مهم دارد که اغلب موارد به خصوص در متونی که به فارسی درباره آن نوشته شده است از قلم افتاده است.
تحقیقات و مطالعاتم در مورد این نوع بازاریابی به بیش از ۸ تا ۱۰ سال پیش میرسد، یعنی درست از همان زمانی که من با شبکههای اطلاعرسانی محلی (
BBS
ها) و اینترنت آشنا شدم و در برخی از مقالاتم که آن زمان در اینترنت مینوشتم (به زبان انگلیسی) در خبرنامههایم به آن اشاره میکردم و همیشه از آن زمان به بعد، به اهمیت ایجاد آگاهی در میان مردم و نیز تدوین قوانین مرتبط با بازاریابی شبکهای (
Network Marketing
) که برخی آن را بازاریابی چند لایهای نیز مینامند یعنی
Multi Level Marketing
(و به اختصار به آن
MLM
نیز میگویند) اشاره داشتهام. عدهای معتقدند که در بازاریابی شبکهای دو عنصر اساسی وجود دارد: یک عنصر را
Plan
یا برنامه میدانند و عنصر دوم را
Product
محصول یا کالا یا خدمات مصرفی. من به همراه عدهای دیگر از فعالان و پژوهشگران معتقدیم که بازاریابی شبکهای، علاوه بر اینها دو عنصر مهم دیگر نیز دارد که اغلب موارد خصوصاً در متونی که به فارسی درباره آن نوشته شده است از قلم افتاده است. این دو عنصر بسیار بسیار مهم، عبارتند از ۱- مشتری یا اگر بهتر بگویم (مصرف کننده) و ۲- روابط (معاشرت یا
networking
...
مبلغ قابل پرداخت 46,600 تومان