محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 561
  • بازدید دیروز : 2003
  • بازدید کل : 3644472

ماشين هاي الكتريكي


ماشين هاي الكتريكي

نام فایل : ماشين هاي الكتريكي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 15 مگابایت


فصل اول تاريخچه انرژي

به اطراف خود  نگاه كنيد.
چه مي بينيد؟ از آنچه كه مي‌بينيد چه احساسي داريد؟ براي شما چه پرسشهائي در اين زمينه ايجاد مي‌شود؟ براي يافتن پرسشهاي خود چه پاسخهائي داريد. ما پديده‌هاي بسيار گوناگوني را درمحيط اطراف خود مشاهده مي‌كنيم و همواره درصدد پيداكردن نظم يا نظام يا ارتباط بين پديده‌هاي طبيعي هستيم.
 
با مشاهدات دقيق‌تر انسان به اين نتيجه مي‌رسد، اگرچه پديده‌هائي كه در محيط اطراف او رخ ميدهد ممكن است از نظر ظاهري با هم متفاوت باشندولي همه آنها از نظامهاي كاملاً مشخصي پيروي مي‌كنند. هدف اصلي علم فيزيك كشف، بيان و بررسي اين نظامها و قوانين است. فضاي اطراف ما از ماده و انرژي تشكيل شده است.
شايد نيم ميليون سال پيش بود كه انسانهاي اوليه آتش را كشف كردند. پيش از اين كشف آدمي، بوته و جنگلهايي را كه بر اثر صاعقه يا توفان به آتش كشيده شده بود، ديده و از برابر آنها گريخته بوده است.
اما كشف آتش به عنوان يك منبع انرژي ميسر شد كه بشر درباره مزاياي آن انديشيده و بر ترس غريزي خود چيره شود. پس از كشف آتش او توانست با سوزاندن چوب و افروختن آتش، مأمن خود را روشن و گرم كند. با اين كه اختراع آتش و استفاده از چوب به عنوان اولين انرژي و مهمترين اختراع تاريخ بشري محسوب مي شد. ولي طي هزاران سال بشر از چوب تنها براي گرم كردن خود، ايجاد روشنايي در شب، و گداختن فلزها و ساختن ظروف سفالي و شيشه‌اي استفاده كرده است.
 
 
در قرون وسطاي ميلادي، انسان ماده‌ ديگري را به نام زغال سنگ را شناخت و از آن به عنوان منبع انرژي استفاده كرد. از اين ماده علاوه بر گداختن فلزات و ساخت شيشه و سفالينه، توانست ماشين بخار را راه‌اندازي كند.
در سال  1764 ميلادي يك مهندس اسكالندي به نام جيمز وات نخستين ماشين بخار واقعا عملي را ساخت در اين ماشين مصرف سوخت باعث مي‌شد كه ماشين كار كند به اين ترتيب به تدريج ماشين جاي نيروي ماهيچه‌اي انسان را گرفت. و راه رسيدن به دنياي جديد را هموار كرد.
 
 
 
از ماشين بخار ابتدا براي كشيدن آب از معدن يا چاه استفاده مي‌شد ولي به تدريج از آن به عنوان انرژي براي راه‌اندازي كشتي‌هاي عظيم الجثه، و لوكومتيو و نيز دستگاههاي كارخانجات صنعتي استفاده شد و به اين ترتيب انسان توانست با تبديل انرژي نيروي زغال سنگ را جانشين نيرو و زور بازوي آدمي كند.
استفاده از نيروي زغال سنگ در ماشين‌هاي بخار اگر چه در قرنهاي گذشته براي توليد نيرو به مقدار زياد و مداوم بسيار مناسب بود اما بشر به دنبال كارمايه‌اي بود تا كارهايي انجام دهد كه از عهده بخار بر نمي‌آيد؛
 
 
استفاده از نيروي زغال سنگ در ماشين‌هاي بخار اگر چه در قرنهاي گذشته براي توليد نيرو به مقدار زياد و مداوم بسيار مناسب بود اما بشر به دنبال كارمايه‌اي بود تا كارهايي انجام دهد كه از عهده بخار بر نمي‌آيد؛
 
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 146

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما