محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 898
  • بازدید دیروز : 2329
  • بازدید کل : 3651821

مديريت در سازمانهاي مجازي 20 ص


مديريت در سازمانهاي مجازي 20 ص

نام فایل : مديريت در سازمانهاي مجازي 20 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 8 مگابایت


مديريت در سازمانهاي مجازي
:
چكيده :
   
  دانش يكي از عوامل تاثيرگذار در كسب مزيتهاي رقابتي و منابع جمعي است. در سالهاي گذشته شاهد ظهور رويكردهاي بيشماري در زمينه مديريت دانش بوده ايم كه مديريت دانش در سازمانهاي مجازي ، يكي از رويكرد هاي جديد در اين زمينه است. تعاملات در حوزه مديريت دانش، پيچيده و شامل مذاكره،اشتراك، و به كارگيري دانش در همه ابعاد سازمان است.با رشد تكنولوژيهاي ارتباطي و به دنبال آن گسترش كاربرد سازمانهاي مجازي در محيط به شدت در حال تغيير امروزي و شكل گيري انبوه اطلاعات و دانش در آنها، ضرورت به كارگيري ابزارها و فرايندهاي مديريت دانش براي بهره برداري و كسب مزيت رقابتي به خوبي نمايان مي گردد.
 
واژه هاي كليدي:

مديريت دانش، سازمان مجازي،مزيت رقابتي، دانش.
 
مقدمه:
     امروزه مرزهاي ثابت و مشخص سازماني به دلايل مختلف از جمله تغييرات گسترده در بازار (شكل و فرم، زمان پاسخ گويي، محل پاسخ گويي، كيفيت، خدمات پس از فروش و ... ) و عوامل موفقيت سازمانهاي كنوني ( سرعت، انعطاف پذيري، يكپارچگي، نوآوري و ...)  تغيير يافته و مرزهاي منعطف و متحرك جايگزين اين مرزهاي ثابت شده است. به طور كلي سه نوع كسب و كار
3
در سازمانها قابل مشاهده است: كسب و كار ارتباط با مشتري، ابداع محصول و كسب و كار زير ساختها. نزديك به يك قرن است كه نظريه هاي اقتصادي فرض مي كنند كه مديريت تمامي اين كسب و كارها بايد به صورت يكجا و در يك سازمان انجام پذيرد چرا كه اگر در سازمانهاي مجزا باشد، هزينه هاي ارتباطات ظهور مي كنند. باظهور مفهوم سازمانهاي مجازي و پيشرفت تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات، مشخص گرديد كه مي توان اين كسب و كارها را در سازمانهاي مجزا  و حتي با هزينه بسيار كمتر، مديريت و اجرا كرد.
      در سال 1959 ميلادي، به سازمان به صورت مجموعه اي از منابع نگريسته شد كه با تصميمات مديريتي در بخشهاي مختلف آن پخش مي شوند
[1]
.  اين نظريه بعدها به دو قسمت تقسيم شد. قسمت اول به منابع داخلي و خارجي سازمان توجه داشت و قسمت ديگري از آن به چگونگي استفاده موثر و بهينه از منابع  موجود  اشاره مي كرد. اكنون جهان در حال تغيير  به سمت جامعه دانش محور است.  در اين جامعه، دانش، منبع اصلي و اوليه براي فرد و به طور كلي براي اقتصاد است. امروزه زمين، نيروي كار و سرمايه ( فاكتورهاي سنتي اقتصادي براي توليد) در درجه دوم اهميت قرار دارند
[2]
. البته توجه به اين نكته ضروري است كه دانش به خودي خود، چيزي توليد نمي كند و تنها وقتي در قالب عمل ظاهر مي شود، موثر مي باشد. زيرا اساسا دانش يك مقوله فردي است و تعريف و استفاده از آن در سازمان نيازمند به كارگيري يك ساختارمشخص  مي باشد.امروزه دانش يكي از مولفه هاي مهم در برتري رقابتي محسوب مي شود.  بنابراين مشخص كردن دانش موجود سازمان و دانش مورد نياز آن و فراهم نمودن جايگاهي براي نگهداري و استفاده مناسب از آن ، مشخص كننده ارزش رقابتي سازمان در جامعه دانش محور امروز است.اينجاست كه اهميت و نقش مديريت دانش در سازمانهاي امروزي مشخص مي گردد.
اما به راستي مفهوم سازمان مجازي و مديريت دانش چيست و در محيط بسيار متغير و رقابتي امروز، براي كسب برتري رقابتي چه ارتباطي ميان اين دو مقوله مهم سازماني وجود دارد؟
...


مبلغ قابل پرداخت 46,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 87

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما