محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1290
  • بازدید دیروز : 1193
  • بازدید کل : 3671632

پرورش کرم ابریشم 13 ص


پرورش کرم ابریشم 13 ص

نام فایل : پرورش کرم ابریشم 13 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 12

حجم : 32 مگابایت


مقدمه
کرم ابریشم را خدا با تمام خاصیتش برای اتمام حجت برای بشریت خلق کرده است تاکه انسان از این موجود آفریده شده برایش در زندگی عبرت بگیرند و غافل از حال و احوال خویش نباشند.
کرم ابریشم حریص ترین حیوان موجود , در جامعه حیوانات می باشد که با تولید ابریشم خدا وجود کوچک او را نعمتی قرار است که بشریت در انواع و اقسام بتواند از این حیوان کوچک بهره و سود ببرند.
طرح پرورش كرم ابريشم " نوغانداري "
مقدمه :
پر واضح است كه رشد و شكوفائي و در نهايت قطع وابستگي اقتصادي هر ملتي به اجانب در گرو همت مردم آن كشور در رشد و ازدياد توليدات اعم از كشاورزي ؛ صنعتي و... مي باشد. با توجه باينكه سياست دولت جمهوري اسلامي در بعد استقلال اقتصادي و توسعه ، محوريت را كشاورزي قرار داده است ، لذا مي بايست توجه خاصي به اين بخش و زيربخشهاي اين قسمت از توليدات شود. بخصوص در توليد فرآورده هائي كه جنبه ارزآوري و نيز جنبه صادراتي بيشتري داشته باشد. در اينخصوص بايد از روستا و روستائي شروع كرد و بروستا ميبايست بعنوان يكي از مهمترين پايگاههاي توسعه و استقلال اقتصادي كشور نگريست.
در رابطه با جنبه صادراتي و ارزآوري داشتن فعاليتها ، يكي ازفعاليتها در زيربخشهاي كشاورزي ؛ موضوع پرورش كرم ابريشم و نوغانداري ميتواند مطرح باشد كه ما در زير بصورت اجمال هدف و ضرورت و توجيه و مقايسه اقتصادي و... طرح را تشريح مي نمائيم.
هدف :
هدف هر طرحي بالطبع ميتواند داراي چند يا چندين بعد باشد. در طرح مورد نظر ما ، هدف ، ضمن اينكه تلاشي در حد توان بعنوان يك مسلمان و پيرو خط امام در جهت قطع وابستگي اقتصادي و كمك به امر صادرات محصولي كه مقداري ارز را بداخل مملكت ميكشاند ، ميباشد؛ كوششي هم است در جهت ترويج و توسعه اين رشته از كار در منطقه كه هم استعداد زمين به لحاظ ايجاد توتستان و هم استعداد مردم در جهت نوغانكاري آماده ميباشد. مضافا باينكه كسب روزي حلال و تامين معاش خود و خانواده نيز در كنار ايجاد اشتغال موثر مطمح نظر ميباشد.
در روستا به تجربه ثابت شده است كه يك كار مفيد تا بدوا بوسيله يك يا چند نفر شروع نشود و مردم با چشم خويش ثمره مفيد آنرا نبينند؛ كمتر اقبال پيدا ميكنند. بلحاظ اينكه در روستا و حتي منطقه ما ، زمينهاي بي بلامانع و حتي حياط و حاشيه روستا و ساختمانهاي مسكوني مردم ، زمينهائي يافت ميشود كه مردم ميتوانند بعنوان شغل دوم خويش در اوقات بيكاري اقدام به اين امر بنمايند. اين موضوع در عدم مهاجرت لااقل فصلي مردم و خالي نماندن روستا هم بسيار موثر است. از طرفي جنبه اشتغالزائي درخوري را هم دارد و كاريست تقريبا بطور كامل " كاربر " نه " سرمايه بر ". از طرفي هم ايجاد يك منبع درآمد بسيار خوب جهت فقرزدائي و دلگرمي روستائيان ميتواند مثمر ثمر باشد.
توجيه اقتصادي طرح :
پرورش كرم ابريشم ، خوشبختانه داراي مزاياي متعددي است كه دقيقا با فرهنگ و سطح فكري و توان اقتصادي و مالي مردم به جهت آسان بودن عملي آن ، كاريست كاملا شدني و قابل اجراء.
اولا – هيچگونه وسايل و ابزار و آلات ماشيني خاصي فعلا در اين امر دخيل نيست.
ثانيا - در مدت زمان محدودي ( حداكثر 45 روز ) توليد ميشود.
ثالثا - سرمايه چنداني جهت اقدام بكار نميخواهد؛ فقط درخت توت تنها مسئله مهم اين طرح ميباشد ، كه آنهم شرائطش فراهم است.
...


مبلغ قابل پرداخت 46,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 125

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما