محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1835
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3638915

فردوسی و انگیزه او


فردوسی و انگیزه او

نام فایل : فردوسی و انگیزه او

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 142 کیلوبایت


چكيده
شاهنامه تبارنامه ملت كهن ماست كه از دير باز نقل مجلس و محفل ايرانيان بوده است و همواره خصلتهاي ايرانين را همچون دليري، آزادگي، يكتا پرستي، میهن دوستي و ... را گوش زد نموده و اشتياق دفاع از وطن و همچنين فرهنگ ملي را در دلها پرورانيده است.
با خلق حماسه عظيم خود، برخورد و مواجهه دو فرهنگ ايران و اسلام را به بهترين روش ممكن عينيت بخشيد، با تأمل در شاهنامه و فهم پيش زمينه فكري ايرانيان و نوع انديشه و آداب و رسومشان متوجه مي‏شويم كه ايرانيان همچون زميني مستعد و حاصلخيز آمادگي دريافت دانه و بذر آيين الهي جديد را داشته و خود به استقبال اين دين توحيدي رفته‏اند. (
www.irib.com
)
چنان كه در سالهاي آغازين ظهور اسلام، در نشر و گسترش و دفاع از احكام و قوانينش به دل و جان مي‏كوشيدند. از اين منظر، اهميت «شاهنامه» فقط در جنبه شاعرانه آن خلاصه نمي‏شود و پيش از آن كه مجموعه‏اي از داستانهاي منظوم باشد، تبارنامه‏اي است كه بيت بيت و حرف حرف آن ريشه در اعماق آرزوها و خواسته‏هاي جمعي ملتي كهن دارد؛ ملتي كه در همه ادوار تاريخي، نيكي و روشنايي را ستوده و با بدي و ظلمت ستيز داشته است. (
www.irib.com
)
حال در اين مجال به بررسي شخصيت فردوسي، ابعاد شاهنامه و مسائل پيرامون آن مي پردازيم.
مقدمه
اما فردوسي! نام او را «حسن» یا «منصور» گفته اند. نام پدرش نیز به درستی معلوم نست. آنان که نامش را «حسن» نوشته اند نام پدرش را «اسحاق» یا «علی» گفته اند و آنکه نامش را «منصور» گفته نام پدرش را «حسن» نگاشته است. اما کنیه او را همه جا «ابوالقاسم» نوشته اند.
(غمنامه رستم و سهراب، ص )
در مورد تولد اين حكيم فرزانه اطلاعات دقيقي را نمي توان يافت و به آن استناد نمود ولي مواردي كه معروف است را در زير به آن اشاره مي كنيم:
مرحوم مجتبي مينوي (متوفي1355) در كتاب «فردوسي و شعر او» زمان تولد وي را ما بين 325 الي 329 هجري قمري آورده است كه در بيشتر اسناد 329 هجري قمري گفته شده است.
329 هجری شمسی
(غمنامه رستم و سهراب، ص )
14 ديماه 318 هجري شمسي (
www.ferdowsi.org
)
313 هجري شمسي (
www.fa.wikipedia.org
...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 219

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما