محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1490
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3638570

سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات


سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات

نام فایل : سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 50 کیلوبایت


قسمت اول
سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات
چكيده
سازمانهاي مجازي مصداق عيني پيشرفت در فناوري اطلاعات آند و بدين وسيله از آنها پشتيباني مي‌كنند. اين سازمانها يا واگذاري فعاليتها به سازمانهاي مستقل ديگر و تأمين خدمات و كالاها با همكاري واحدهاي خارجي از رهگذر اتحاد آنها به وجود آمده‌اند. در اين قرن پيشرفتهاي فناوري اطلاعات و حركت به سوي مجازي سازي سازمانها آن چنان جدي است كه لحظه‌اي غفلت از آن خسارات جبران ناپذيري را به جامعه سازماني وارد خواهد كرد.
مقاله حاضر با هدف شناخت و بررسي سازمانهاي مجازي نوشته شده است. همچنين به ارائه مباني و مفاهيم مرتبط با اين سازمانها همچون روند مجازي سازي در سازمانها، به تعاريف و ويژگيهاي برجستة سازمانهاي مجازي پرداخته شده است. مقايسه اين سازمانها با سازمانهاي سنتي در ادامه بررسي مي‌شود. سپس انواع سازمانهاي مجازي، طيف اداره مجازي و مهمترين مدلهاي ساختاري اين سازمانها تشريح مي‌گردد. عمده‌ترين محاسن و معايب سازمانهاي مجازي از ديگر مباحت مطرح شده در اين مقاله است.
واژه‌هاي كليدي: سازمان مجازي، فناوري اطلاعات، اداره مجازي، سازمان شبكه‌اي در سازمان بدون مرز
براي مثال، شركت جانسون الكتريك در هنگ كنگ، موتورهاي كوچكي با ارزش 195 ميليون دلار توليد و آنها را در دستگاههاي آبميوه‌گيري، مخلوط كن و به كار مي‌برد. كارخانه هاي توليدي در جنوب چين، آزمايشگاههاي تحقيق و توسعه در هنگ كنگ و شركت جانسون چندين هزار كيلومتر دورتر از كارخانه‌هايي قرار دارد كه براي توليد محصول خود از اين قطعه‌ها استفاده مي‌كنند. شركت ترتيبي داده است كه هر روز صبح با كمك ابزارهاي پيشرفته فناوري اطلاعات، به مدت دو ساعت بين دست اندركاران، متخصصان و مشتريان در ايالات متحده و اروپا ميزگردي از راه دور تشكيل شود (دفت، 1381: ص 261).
نمونة ديگر، شركت فيليس است كه مركز آن در هلند و واحدهاي آن در شصت كشور دنيا قرار دارد. شركت براي آنكه بتواند اطلاعات را به همه واحدهاي بسيار پراكنده و جدا از هم خود ، به طوري كه همه آنها در فناوري جديد سهيم شوند، برساند بايد از ساختار مجازي استفاده كند. (همان/ ص 296).
محاسن اينگونه سازمانها به طور كلي شامل وفق‌پذيري بيشتر، كوتاه شدن زمان پاسخگويي و تخصصي‌تر شدن وظايف است. اما معايب آنها افزايش مناقشات، كاهش وفاداري و احتمال خطرپذيري است. محققان به دلايل زير استقرار محيطهاي كاري مجازي را در سطح جهان اجتناب ناپذير مي‌دانند:
كاهش هزينه‌هاي واقعي: براي مثال، شركت اي . بي. ام

I.B.M
با حذف دفاتر و محيطهاي كاري لازم كاركنان، سالانه بين 40 تا 60% در هزينه هاي خود صرفه جويي داشته است.
افزايش سرويس دهي به مشتريان: به طور نمونه، شركت مشاوره‌اي اندرسون

Anderson
با تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده است كه مشاورانش از زماني كه دفاتر كاري خود را رها كرده و به طور مجازي مشغول به كار شده‌اند، با مشتريان خود 25% مذاكره رو در روي بيشتري داشته‌اند.
افزايش سوددهي: براي مثال، شركت هيولت و پاكارد

Hewlet- Packard
با تغيير محيط كاري به سمت سازمان مجازي، درآمد خود را به ازاي هر فروشنده تا دو برابر افزايش داده است.
...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 198

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما