محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 450
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3637530

تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي


تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي

نام فایل : تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 813 کیلوبایت


تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي
فولادهاي ميكروآلياژي
Nb
خلاصه
در اين مقاله تأثير ميزان سردكردن بر روي ميكروساختار و خصوصيات مكانيكي فولادهاي (استيل) ميكرو آلياژي
Nb
را توضيح مي‌دهيم، كه قبلاً به عنوان ستون‌هاي ساختاري سه ميزان سردكردن مختلف بودند. فولادهاي ميكروآلياژي
Nb
- با افزايش در نيروي به دست آمده با افزايش در سرعت سردكردن در طول اين مرحله از كار را نشان مي‌دهد. گرچه، افزايش در قدرت به دست آمده همراه افت در سفتي بوده است، ميكروساختار در سرعت سردكردن معين، ابتدا شامل:
ريز تركيبات چندگانه‌ي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- مي‌باشد، در حالي كه در ميزان متوسط سردكردن از طرفي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- چندگانه‌‌ي كثيرالاضلاع داراي كاهشي قابل ملاحظه از آلياژ آهن و كربن فاسد شده و لايه ي آهن هيدروكسيد آهن دار مي‌باشد. در ميزان سردكردن بيشتر، ابتدا نوع لايه اي- سوزني شكل- يا چدن نشكن بينيتي داراي هيدروكسيد آهن به دست مي‌آيد. خصوصيات رسوبي در سه نوع سردكردن صحبت شده با رسوب اتفاق افتاده در حد و مرز خلوص، در جايگاه اصلي نبودن، و در برابر هيدروكسيد آهن، يكسان نيستند. مقياس حقيقي و خالص (
~8-12-1900
) كه در فاز هيدروكسيد آهن هستند، نوع
MC
از تركيب دو ظرفيتي فلز نيوبيوم مي‌باشد. مطالعات روي ميكرو ساختارها، پيشنهاد مي‌كند كه افزايش سختي فولادهاي ميكروآلياژي
NB
- با افزايش سرعت سردكردن، مربوط به تغيير در ميكروساختار ابتدا از آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن، تا هيدروكسيد چون نشكن بينيتي بدست مي آيد.
كلمات كليدي: فولادهاي ميكرو آلياژي، ميكروساختار،‌ بينيت كم كربن، سردكردن با سرعت بالا.
مقدمه
سردكردن سريع از فولادهاي ميكروآلياژ كه قبلاً به طور مكانيكي حرارت ديده اند، هم اكنون به طور گسترده به عنوان وسيله اي براي به دست آوري قدرت زياد در رابطه با سختي بسيار زياد و توانايي شكل پذيري به كار مي‌روند. [11-1] اين رفتار و شيوه همراه با تأثير ميزان سردكردن روي انتقال و شكل گيري چدن به تركيبات ميكروساختار مختلف مي‌باشد، كه به طور تقريبي، خصوصيات نهايي را تعيين مي‌نمايد. بدين خاطر، سردكردن سريع قدرتمندي فولادهاي ميكروآلياژي با كربن كم را به وجود مي‌آورد و ماده‌ي آن به همان نسبت سختي بسيار زياد به دست مي‌آيد. [7] اين حالت از طريق دو سودمندي اوليه از پالايش و خالص سازي هيدروكسيد آهن و تغيير درجه حرارت به طور قابل ملاحظه اي «بينيت» و هيدروكسيد «آسيكولار» به دست مي‌آيد.
6-5-2-1- در سردكردن سريع، كاهش حالت چدني به شكل پذيري هيدروكسيد آهني، هسته ي هيدروكسيد آهن را در خلوص چدن با درجه حرارت ترغيب به خلوص دروني مي‌كند:
ميزان هسته اي بالارفته، رشد خلوص را كه مربوط به تخطي از دانه دانه شدن دروني است و دانه دانه شدن هيدروكسيدي كه منتهي به بهبود كيفي خلوص هيدروكسيد آهن مي‌شود را، محدود مي‌كند.
...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما