محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1170
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3638250

گزارش کار آموزی – SPC و MSA در کارخانه محور سازان ايران خودرو


گزارش کار آموزی –  SPC  و  MSA در کارخانه محور سازان ايران خودرو

نام فایل : گزارش کار آموزی – SPC و MSA در کارخانه محور سازان ايران خودرو

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 385

حجم : 16047 کیلوبایت


فصل اول : ادبيات موضوع
کنترل کيفيت

مقدمه :
کنترل کيفيت قدمتي برابر با توليد دارد. هر آنچه انسان حتي قرن ها قبل از ميلاد توليد کرده است داراي دقت و ظرافتي است که نشان از توجه سازندگان آن به کيفيت دارد . نگاهي بر دست ساخته هاي انسان باستان در موزه ها و يا عجايب هفت گانه جهان نظير اهرام ثلاثه مصر ، مجسمه ابوالهول و ديوار چين تاييد خوبي بر اين مدعاست.
با شروع انقلاب صنعتي در اروپا در اواسط قرن هيجدهم ميلادي و استفاده از ماشين آلات و ابزار دقيق در توليد ، روش هاي توليد نيز مدرن تر و پيچيده تر شدند . اين تغييرات حجم توليد محصولات را بالا برد و روش هاي کنترل دقيق بودن و ظرافت نيز در آنها تغيير يافت . مقايسه روش هاي کنترل کيفيت توليدات در سال هاي اوليه انقلاب صنعتي با آنچه که امروزه به چشم مي خورد ، نشان مي دهد که تغييرات در اين بخش فوق العاده بوده است . اين تغييرات که خواست عمده صاحبان صنايع و مصرف کنندگان بود ، در سال 1920 ميلادي به ابداع کنترل کيفيت آماري منجر شد.
در مهندسي و توليد صنعتي، بخش
کنترل کيفيت
و مهندسي کيفيت به بخشي گفته مي‌شود که به درست کردن روش‌هايي مشغول است تا کارخانه بتواند به‌وسيله آن روش‌ها از مرغوبيت و مشتري‌پسند بودن کالاهاي توليدي خود مطمئن گردد. اين روش‌ها و سيستم‌ها معمولاً با همکاري با ديگر رشته‌هاي مهندسي و بازرگاني طراحي مي‌شوند.
يکسان بودن تقريبي برجسته‌کاري‌هاي
ستون‌ها
و ديوارهاي
تخت جمشيد
، نيايشگاه‌هاي مصري و يوناني و ديگر سازه‌هاي باستاني نشانگر اينست که موضوع کنترل کيفيت از ديرباز نزد بشر وجود داشته است.
عمده بحث كنترل كيفيت مربوط به انجام نمونه گيري از محصولات ، بازرسي آن نمونه ها و تعمميم نتايج به كل انباشت محصول است كه بر اساس روش هاي آماري انجام مي گيرد . از ديگر روش هاي مورد استفاده در كنترل كيفيت ، كنترل فرايند توليد محصول به جاي كنترل محصول تهيه شده است كه با استفاده از روش هاي آماري مانند
SPC
و ... انجام مي گيرد. مبحث كنترل كيفيت ، جايگاه ويژه اي در مباحث نظام هاي جامع مديريت كيفيت دارد.
تعريف کنترل کيفيت :
کنترل کيفيت يک کلمه مرکب از کنترل و کيفيت است که هر کدام تعاريف خاص خود را دارند . کيفيت : وجود آن در يک محصول ، شايسته بودن آن را به مصرف گننده نشان مي دهد . به عبارتي وجود کيفيت به معناي آن است که کالا ، انتظارات مصرف کننده را فراهم مي آورد .
تعريف
کنترل : به کار اعمال قوانين در پروسه توليد که توليدکننده را در جهت دسترسي به نتايج مورد نظر مطمئن مي سازد ، کنترل گفته مي شود .
تعريف كيفيت : كيفيت يعني شايستگي جهت استفاده بخصوص و ميزاني است كه يك محصول انتظارات مصرف كننده خود را بر طرف مي سازد .
...


مبلغ قابل پرداخت 57,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 145

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما