نام فایل : تعليم و تربيت
فرمت : .PPT
تعداد صفحه/اسلاید : 13
حجم : 212 کیلوبایت
رویکرد سکــوسازی
تجربیات در بافت اجتماعی،مکانیزم مهمی را برای رشد تفکر دانش آموزان فراهم می کند
از طرفی هنگام کار با یکدیگر انرژی جمعی به وجود می آوریم که آن را جمع افزایی
(Synergy) می نامند. الگوهای اجتماعی تدریس برای برخورداری از مزیت این
پدیده توسط ایجاد جمعهای یادگیری به وجود آمده است یکی از الگوهای یادگیری
مشارکتی سکوسازی (Scaffolding)می باشد.سكو سازي ايدهاي است كه اولين
بار توسط وود، برونر، بس به كار برده شد و استعارهاي است كه از حرفـة ساختمان
سازي به عاريت گرفته شده است. داربست يا سكو دراطراف خانه برپا ميشود تا از
كارگران در هنگام ساخت یا تعميرخانه حفاظت كند.
چارچوب یا سکو در تعلیم وتربیت توسط معلم به منظور حمايت كودك در
فرايند يادگيري است که بر اساس مفهوم منطقـة تقريبي رشد (Zone of proximal development) به وجود آمده است.
آمـــوزش
یادگیــری
مشارکت و ارتباط
سکـــــوهـــا
سكوهاي شناختي را ساختارهايي ميداند كه فرآيند ذهني را جهت ميدهد. سكوها عبارتند از
ابزارها، راهبردها يا راهنمايي كه دانشآموزان را در دست يابي به سطوح بالاتر فهم و
دانش شان کمک می کند و با نداشتن اين نشانهها مطالب فراتر از دستيابيشان است. سكوها
به عنوان ابزار آموزشـي با ارزش شناخته شدهاند ودرافزايش عملكرد دانشآموزان نقش دارند
....
مبلغ قابل پرداخت 48,850 تومان