محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 596
  • بازدید دیروز : 2347
  • بازدید کل : 3656034

مراحل ساخت ساختمان


مراحل ساخت ساختمان

نام فایل : مراحل ساخت ساختمان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 45

حجم : 4627 کیلوبایت


مقدمه
ساخت مجتمع هاي مسكوني و تجاري به شكل انبوه (انبوه سازي) در دنياي امروز با توجه به رشد روز افزون جمعيت و افزايش نيازهاي گوناگون جامعه پيرامون تهيه مسكن ، اشتغال به كار و . . . موجب تحقق بخشيدن به اين نيازها شده و در كنار آن امكان اجراي آخرين دستاوردهاي علمي و عملي را در يك مجموعه ي واحد فراهم مي آورد .
انبوه سازي در كنار پاسخ گويي به نيازهاي روزمره جامعه ، توانسته است چهره شهر را از بافت قديمي و فرسوده خارج كرده و آن را به سوي دنياي مدرن سوق دهد . آنچه معلوم است اين كه نياز به انبوه سازي در جامعه روز به روز افزايش يافته و در آينده شاهد گسترش روز افزون آن خواهيم بود .
لازم به ذكر است كه در اين نوشتار سعي شده ، مطالب ارائه شده حالت كلي داشته و منحصرا به فعاليت هاي انجام گرفته در سايت اجرايي (كارگاه) محدود نگردد .
شناسايي زمين
شناخت خصوصيات و قابليت هاي زميني كه قرار است سازه اي بر روي آن ساخته شود از مهمترين مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد . لذا قبل از پرداختن به موارد ديگر بحث مختصري درباره ي شناخت زمين خواهيم داشت .
زميني كه مي خواهيم ساختماني در آن بسازيم ، بايد قبلا مورد شناسايي و بررسي كامل قرار گرفته باشد و از خصوصيت ها ، قابليت ها و نكات ضعف آن آگاه باشيم . موضوع شناسايي زمين حتي قبل از طراحي و اجراي نقشه مورد توجه قرار مي گيرد . طراحي كه مسئوليت طرح پروژه اي را بر عهده دارد ، بايد از وضعيت توپوگرافي و عوارض طبيعي و مصنوعي موجود در زمين و هم چنين موقعيت آب و هوا و نوع مصالح و حتي وضعيت فرهنگي- اقتصادي منطقه و نوع ساختمان هاي مجاور اطلاع داشته و آن ها را مد نظر قرار دهد .
اطلاع از وضعيت خاك و زميني كه قرار است سازه اي بر روي آن بنا شود . از عوامل اساسي طراحي پي و محاسبات مربوط به آن است . صرفه جويي مختصر نسبت به كل مخارج پروژه در عدم شناسايي وضعيت و خصوصيات زمين ممكن است باعث شود كه پس از اجراي پروژه هيچ راهي جز تخريب آن وجود نداشته باشد و از اين بابت خسارت هنگفتي را باعث شود . ميزان مخارج قابل قبولي كه بايد براي شناسايي زمين هزينه كرد ، بستگي به نوع پروژه و سازه اي كه قرار است بر روي آن احداث شود و هم چنين ميزان اطلاعات قبلي موجود از منطقه و محوطه ي اصلي دارد .
در واقع منظور از شناسايي زمين به دست آوردن اطلاعات لازم در موارد زير است :
تعيين سطح آب هاي زير زميني و تعيين موارد مناطقي كه ممكن است براي پي كني و پي سازي مسئله اي ايجاد نمايد .
مقاومت خاك
انتخاب عمق پي و مقايسه انواع مختلف پي هايي كه ممكن است در نظر گرفته و ساخته شوند و انتخاب مناسب ترين آن ها .
تعيين پارامترهاي و مواد متشكله خاك به نحوي كه بتوان قابليت هاي زمين و روش هاي مناسب اجرا را مشخص نمود . اين پارامترها (به طور گسترده) از آزمايش هاي مكانيك خاك به دست مي آيند .
پيش بيني نشست
مسائل و مشكلات احتمالي در رابطه با ساختمان ها و سازه هاي مجاور در موقع گود برداري ، پي كني و اجراي سازه جديد .
معمول ترين روش شناسايي زمين ايجاد حفره هايي در زمين (گمانه زني) براي برداشت و انتخاب نمونه هايي است جهت مشاهده و بررسي مستقيم و يا بر حسب مورد ، انجام آزمايش هاي لازم در آزمايشگاه بر روي آن ها .
در علم مكانيك به مجموعه اين فعاليت ها كه به منظور شناسايي خاك محل پروژه و بخصوص اهميت اجرائي پروژه از دو روش دستي و مكانيكي بهره مي گيرند . روش دستي (استفاده از بيل ، كلنگ و . . .) گرچه براي مناطق داراي وسعت كم مقرون به صرفه مي باشد ، ولي نسبت به روش مكانيكي داراي كيفيت اجرايي پائين است . بخصوص اگر سطح سفره ي آب زير زميني در منطقه بسيار پائين باشد .
با صرف هزينه بيشتر (نسبت به روش دستي) مي توان اطلاعات ارزشمندي را از خاك محل به دست آورد .
آماده سازي محوطه
بعد از شناسايي كامل زمين نوبت به آماده سازي محوطه مي رسد . منظور از محوطه سازي تسطيح و آماده سازي محوطه ي ساختمان هاي پروژه ، ايجاد شبكه هاي ارتباطي اطراف محوطه و پياده رو سازي و بعد از اتمام ساختن ساختمان ها ، ايجاد فضاي سبز و . . . مي باشد .
...


مبلغ قابل پرداخت 45,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 142

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما