محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 703
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3637783

ولايت در قرآن كريم تفسير و بررسي آيات


ولايت در قرآن كريم تفسير و بررسي آيات

نام فایل : ولايت در قرآن كريم تفسير و بررسي آيات

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 82 کیلوبایت


انما وليكم الله و رسوله و الذين امنوا يقيمون الصلوه و يوتون الزكوه و هم ركعون .
آيه 55 سوره مباركه مائده .
ولي شما تنها خدا و پيامبر او ست و كساني كه ايمان آورده اند همان كساني كه نماز زا بر پا مي دارند در حال ركوع زكات مي دهند .
در اين پژوهش با انتخاب 10 آيه از سوره هاي آل عمران ،مائده، شوري و بقره برآنيم تا از ديدگاه قرآن به مساله ولايت بنگريم و با كنكاش در آيات به تعمق در اين مساله پرداخته و جلوه هاي بيشتري از معارف قرآني بر ما آشكار شود .
موضوع تحقيق :ولايت در قرآن كريم تفسير و بررسي آيات
گروه معارف دانشگاه هنر ،واحد درسي :معارف اسلامي 2
استاد راهنما : جناب آقاي زارعي رضايي
دانشجو : غزال صالحي :معماري 80
نيمسال دوم سال تحصيلي 84-83
تاريخ تحويل :30/3/1384
فهرست منابع وماخذ :
1- معارف اسلامي 2، عليرضا اميني و محسن جوادي ،فصل دوم ،امامت
2- ترجمه تفسير الميزان ،استاد علامه طباطبايي (رض) ،جلد دوم
3- ترجمه تفسير الميزان ،‌استاد علامه طباطبايي(رض)‌،جلد سوم
4- ترجمه تفسير الميزان ،استاد علامه طباطبايي(رض)‌،جلد پنجم
انا انزلنا التوريه فيها هدي و نور يحكم بها النبيون الذين اسلموا للذين هادوا والربانيون والاخبار بما استحفضوا من كتاب الله وكانوا عليه شهدا فلا تخشوا الناس و اخشون و لا تشتروا بآياتي ثمناً قليلاً و من لم يحكم بما انزل الله فاوليئك هم الكافرين .
كتبنا عليهم فيها ان النفس بالنفس والعين بالعين و الا نف بالانف و الاذن بالاذن و السن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو كفاره له و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الظالمون .
و ليحكم اهل الانجيل بما انزل الله فيه و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الفاسقون
افحكم الجاهليه يبغون و من احسن من الله حكماً لقوم يوقنون.
تورات را نيز نازل كرديم كه در آن هدايت و نور بود وانبياء كه دين اسلام داشتند با آن در بين يهوديان حكم مي كردند وهمچنين علماي رباني و مربي مردم و خبرگان از يهود ونصرا به مقداري كه از كتاب خدا حفظ بودند و بر آن شهادت مي دادند طبق آندر بين مردم حكم مي كردند (پس شما علماي يهود عصر حاضر به هيچ انگيزه اي احكام و آيات تورات را دگرگون مسازيد نه به انگيزه ترس ونه به انگيزه طمع ) پس از مردم نترسيد و تنها از من بترسيد و به طمع مال و آقائي آيات مرا به بهائي اندك نفروشيد كه هر كس بدانچه خدا نازل كرده حكم نكند او و همفكرانش كافرند .
و ما در تورات عليه يهوديان در باب قصاص حكم كرديم به اينكه جان قاتل در برابر قتلش و چشم جاني در برابر چشمي كه از ديگري كوركرده وبيني جاني در برابر بيني ديگري كه بريده شده گرفته شود وهر جراحتي كه جاني بر ديگران وارد آورده بر او وارد مي آورند و قصاص مي گيرند ـ مگر اينكه آسيب دبده تصدق و احسان نمايد ـ پس اگر كسي تصدق كند و قصاص نگيرد اين عمل نيكش كفاره گناهان اومي شود و باز تكرار ميكنم كسي كه حكم نكند بدانچه خدا نازل كرده او و همفكرانش از ظالمانند .
و اهل انجيل بايد بر طبق آنچه خدا نازل كرده حكم كنند و كسي كه حكم نكند بدانچه خدا نازل كرده او و همفكرانش فاسق و عصيان پيشه گانند .
اينان با اعراض خود از دين حق چه مي جويند و چه چيز به جز حكم جاهليت مي توانند بجويند و كيست كه حكمش بهتر از حكم خدا باشد ؟ پس اينان مردمي صاحب يقين نيستند .
...


مبلغ قابل پرداخت 45,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 93

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما