محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1182
  • بازدید دیروز : 1712
  • بازدید کل : 3630263

محيط خورندگي (خون)


محيط خورندگي (خون)

نام فایل : محيط خورندگي (خون)

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 26 کیلوبایت


محيط خورندگي (خون)
مقدمه
مصرف خون در اندامهاي مختلف بدن يكسان نيست وبراي مثال قسمت نرم مغز يك انسان بالغ به تنهايي 25% اكسيژن محلول در خون را مصرف مي كند پس ميزان اكسيژن در بافتهاي مختلف يكسان نخواهد بود.
گردش خون
مجموع طول رگهاي انسان در حدود 121 هزار كيلومتر است يعني راهي طولاني تر از مجموع خطوط هوايي تمام كشورهاي دنيا و اين راهي است كه خون بايستي طي كند و به وسيله آن 60 ميليارد سلول غذا برساند. خون سازي در مغز استخوان صورت مي گيرد
وظيفه خون
خون از سه قسمت عمده تشكيل شده است كه هر يك وظيفه خاصي دارند.
پلاسما:
پلاسما بخش مايع خون است كه آب ومواد غذايي و مواد حياتي (پروتئين، مواد معدني، ويتامين و..) مورد نياز سلولها را از دستگاه گوارش دريافت كرده و به بافتها كه نياز دارند، حمل مي كند. اين بخش از خون عامل اصلي خوردگي قطعات فلزي مي باشد زيرا مواد معدني مخرب
در آن قراردارد وبعلاوه شامل : اوره، آمونياك، گازهاي محلول
، هورمون و.. مي باشد و آنها را از جايي به جاي ديگر حمل مي كند.
گلبول قرمز:
مهمترين عمل گلبول قرمز انتقال و رساندن اكسيژن از ريه ها به تمام سلولهاي بدن و يا باز گردانيدن مواد زايد حاصل از مصرف اكسيژن درسلولها به ريه ها مي باشد. اكسيژن با آهن هموگلوبين پيوندي سستي برقرار مي كند در اين حالت هموگلوبين تركيب شده با اكسيژن، اكسي هموگلوبين ناميده مي شود.
گلبولهاي سفيد:
گلبولهاي سفيد بدن را در برابر عفونت و بيماريها حاصل از هجوم ونفوذ ميكروبها وويروسها محافظت مي كند. درحقيقت گلبولهاي سفيد سربازان محافظ بدن و كارخانه هاي توليد مهمات دفاعي هستند. برخي از گلبولهاي سفيد به عوامل نفوذي و مهاجم بدن حمله كرده و آنها را محاصره ونابود مي سازند و پاره اي ديگر از گلبولها موادي مي سازند كه ميتوانند ميكروبها و ويروسهاي مهاجم رانابود كنند و بدن را در مقابل ميكروبها و آنتي ژنها محافظت ميكنند.
هر عامل خارجي حكم آنتي ژن را دارد و بدن در مقابل آن به دفاع بر مي خيزد و اگر سازگار نباشد دست به ساخت آنزيمها و مواد آنتي كر مي زند تا عامل خارجي را نابود سازد.
پلاكتها:
پلاكتها سلولهاي بسيار كوچكي هستند كه داراي خاصيت چسبندگي مي باشند. نقش پلاكتها و يا گرده ها، شركت در انعقاد خون و توليد لخته جهت جلوگيري از ادامه خون ريزي در هنگام آسيب ديدگي و پارگي مي باشد .
لخته شدن خون روي قطعات فلزي
لخته شدن وقتي اتفاق مي افتد كه پلاكتها به جسم تيزي برخورد كرده و پاره شوند در آن صورت ماده خارج شده از پلاكت بصورت رابطه زير باعث لخته شدن مي شود.
فيبرين مانند يك تور عمل كرده وباعث بدام انداختن گلبولهاي قرمز شده و در اثر تجمع آنها لخته خون تشكيل مي شود.
بنابراين بايد قطعات از صافي سطح بالايي برخوردار باشند. البته ميزان لخته شدن خون به حالت انعقادي خون شخص نيز بستگي دارد
آنتي ژن وآنتي كر
آنتي ژن عامل خارجي است كه وارد بدن مي شود و بدن در مقابل آن دفاع مي كند. اين عامل مي تواند فلز و يا ماده محرك ديگري كه با بدن سازگاري ندارد باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 290

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما