محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2180
  • بازدید دیروز : 3206
  • بازدید کل : 3982760

روم


روم

نام فایل : روم

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 2738 کیلوبایت


روم:
موقعیت جغرافیایی روم: کشوری که به نام روم معروف و شناخته شده است . کشور تازه ای بود که در کرانه های تیبر بنیاد شد، تسلط خود را بر نیمه باختری مدیترانه برقرار ساخت و سر انجام دامنه آن را به همه سرزمین ها گسترش داد. کشور روم از جنوب به صحرا، از شمال به رود راین و دانوب و از خاور به دره دجله و فرات محدود بود. روم تسلط خود را بر سرزمین تمدن های کهن ، یعنی مصر، سومر ، بابل ، فلسطین ، فینیقیه و یونان برقرار ساخت . یکی از مراکز مهم تمدنی روم شبه جزیره ایتالیا بود که از موقعیتی مرکزی برخوردار است و از همه سو به سهولت به دریای مدیترانه دسترسی داشت . پیش از حاکیت رومیها اقوامی به نام اتروسک ( آتروریاییها) در سرزمین های تحت تسلط ساکن بودند که در تاریخ آن منطقه حائز اهمیت است . ( آشنایی با معماری جهان)
اتروسک ها: در حدود هزاره اول پیش از میلاد، اتروسک ها ، که مدتها از منشأ و سابقه آن ها اطلاعی در دست نبود، به ایتالیا هجوم آوردند. این اقوام که مورد هجوم و يونانیها قرار گرفته بودند، اتروسک ها از نژاد مدیترانه ای بودند. مذهب اتروسک ها، مبهم ، اسرار آمیز ، سخت و خشن بود. فرهنگ اتروسک ها تأثیر به سزایی در فرهنگ و هنر رومی گذاشت.( آشنایی با معماری جهان)
معماری اتروسک ها: معماری اتروسکی شامل انواع مختلف از جمله ، مقابر ، معابد، و ... بوده است .
1

مقبره یکی از نمونه های بارز این معماری ، مقبره های صخره ای است که معمولاً متعلق به قرن سوم ق.م هستند . شکل این مقبره ها که در صخره تراشیده شده اند بیشتر شبیه به خانه هایی است که سقفش دارای الوار ، و ستون هایش چهار گوش بوده است .
2

معبد = اتروسک ها با آنکه در فن ساختمان سازی با سنگ به انواع مختلف مهارت کامل داشتند ، به دلیل دینی استعمال سنگ را در معماری معابد خود جایز نمی شمردند. ساختمان معابد ، بر روی یک شالوده یا صفه سنگی استوار می شد ، عرض معبد بیش از عرض مقصوره مرکزی نبود و فقط با یک پلکان جنوبی به سطح زمین متصل می شد و در مقابل پلکان ، رواق ورودی عریض یا دو ردیف ستون بندی جانبی ، هر ردیف مشتمل بر چهار ستون ، قرار داشت و انتهای آن به مقصوره یا تالار اصلی معبد می پیوست . معابد ، اتروسکی از نظر شکل و فرم خوش تناسب و زیبا نبودند، در این معابد جایی برای تزئینات باقی نمی ماند .
3

دروازه = فقط « دروازه اگوست » در « پروجا» که دروازه ای با عظمت و استوار است ، که در سده دوم ق . م ساخته شه است . دروازه در میان دو برج مربعی که از سنگ ساخته شده قرار گرفته است . ( آشنایی با معماری جهان )
به احتمال فراوان ، اتروسکها روش های پل سازی ، و احداث دژها و فاضلاب ها و آبروها را به رومیان آموخته باشند . ولی متأسفانه آثار زیادي از ایشان بر جاي نمانده است .
روم: قدرت روم که پس از اتروسک ها بر ایتالیا حاکم گردید ، اقوام و گروه های ستیز جو را مطیع حکومت واحد گردانید، و سرانجام ملتهای اروپای غربی ، مدیترانه ، خاور نزدیک در زیر یک پرچم ، و آن هم امپراتوری روم گرد آورد و مردمانی با نژادها و زبان ها و فرهنگ ها و سنتهای مختلف در این امپراتوری زندگی کردند که بر تونها ، گلها ، اسپانیاییها، آلمانیها ، افریقایی ها ، مصری ها ، یونانیها، سوری ها و عرب ها ، نمونه هایی از آن ها بودند. ( آشنایی با معماری جهان )
تاریخ مضبوط روم باستان را در سه دوره ، پادشاهی ، جمهوری و امپراتوری تقسیم می کند:
1

دوره پادشاهی از سال 753 ق . م شروع و تا حدود سال 510 ق.م ادامه یافت ، که کما بیش جنبه افسانه ای داشت و فرمانروایی آن با پادشاهی مستبد در رأس قدرت بر پا بود .
2

دوره جمهوری از سال 510 ق. م تداول یافت . در این دوره نظام کشور دارای مجلس سنا و هیئت قضاوت بود .
3
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 117

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما