محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 804
  • بازدید دیروز : 1818
  • بازدید کل : 3658060

فاضلاب شهري 30 ص


فاضلاب شهري 30 ص

نام فایل : فاضلاب شهري 30 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 27

حجم : 3 مگابایت


سيستم‌هاي جمع‌آوري و دفع فاضلاب
سيستم‌هاي جمع‌آوري فاضلاب
انواع فاضلاب
فاضلاب خانگي
فاضلاب خانگي خالص عبارت است از فاضلاب دستگاه‌هاي بهداشتي خانه‌ها مانند توالت‌ها، دستشويي‌ها، حمام‌ها، ماشين‌هاي لباسشوي و ظرفشويي، پساب آسپزخانه‌ها و يا فاضلاب حاصل از شستشوشي قسمت‌هاي گوناگون خانه. معمولاً خواص اين فاضلاب‌ها در سطح يك كشور يكسان است، ولي غلظت آن به مقدار مصرف سرانه آب در شهرها بستگي دارد.
در شبكه‌ فاضلاب‌هاي شهري، آنچه كه فاضلاب خانگي ناميده علاوه بر فاضلاب خانگي خالص داراي مقدار فاضلاب حاصل از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تعميرگاه‌ها و رستوران‌ها نيز است كه اجباراً‌ از سطح شهر بطور پراكنده وارد كانال‌هاي فاضلاب مي‌شوند.
فاضلاب‌هاي صنعتي
خواص فاضلاب‌هاي صنعتي و پساب كارخانه‌ها كاملاً بستگي به نوع فرآورده‌ كارخانه دارد. با توجه به اين موضوع، مهم‌ترين تفاوت‌هاي فاضلاب صنعتي و فاضلاب خانگي عبارتند از:
الف)
امكان وجود مواد و تركيبات شيميايي سمي در فاضلاب‌هاي صنعتي بيشتر است.
فاضلاب صنعتي، خاصيت خورندگي و درجه اسيدي بيشتري دارد.
امكان وجود موجودات زنده در فاضلاب صنعتي كمتر است.
تنها بخشي از فاضلاب‌هاي صنعتي وجود دارد كه در اكثر كارخانه‌ها داراي خاصيتي كم و بيش يكسان است. اين فاضلاب‌، حاصل از تشكيلات خنك كننده كارخانه‌هاست. ميزان آلودگي اين فاضلاب به تعداد دفعات استفاده از آب در قسمت‌هاي خنك كننده بستگي دارد. معمولاً آلودگي فاضلاب اين بخش كمتر از آلودگي فاضلاب ساير قسمت‌هاي كارخانه است و بيشتر آلودگي آن نيز به علت وجود مواد نفتي و روغني است.
فاضلاب‌هاي سطحي
فاضلاب‌هاي صنعتي ناشي از بارندگي، ذوب يخ‌ها و برف‌هاي نقاط بلند است. اين فاضلاب‌ها به علت جاري شدن در سطح زمين و تماس با آشغال‌هاي روي زمين و شستشوي سطح خيابان‌ها و پشت‌بام‌ها آلوده شده و همچنين مقداري مواد آلي و معدني به آنها اضافه مي‌شود. لذا، در شروع بارندگي درجه آلودگي فاضلاب‌هاي سطحي زياد و پس از پاك شدن سطح بارش از مقدار آلي آن كاسته مي‌شود.
مقدار فاضلاب
مقدار فاضلاب‌هاي خانگي
مقدار فاضلاب‌هاي خانگي بستگي زيادي به مقدار مصرف سرانه آب در شهر دارد، اما عواملي از قبيل آب دادن به باغچه‌ها و تبخير سبب مي‌شوند كه مقدار فاضلاب كمتر از مقدار مصرف آب باشد. از سوي ديگر، نشت آب‌هاي زيرزميني به لوله‌هاي فاضلاب و مخلوط شدن غيرمجاز قسمتي از آب باران با فاضلاب خانگي در شبكه‌هاي مجزا، سبب افزايش مقدار فاضلاب خانگي مي‌شود.
به منظور محاسبه مقدار فاضلاب‌هاي خانگي، توجه به موارد زير ضروري است:
مصرف سرانه آب
مقدار مصرف سرانه آب با توجه به بزرگي و كوچكي شهر و بسته به سطح زندگي ساكنان آن، متفاوت است. ميانگين مصرف سرانه آب در ايران به علت بالا رفتن سطح زندگي مردم و گسترش شبكه‌هاي آبرساني، داراي رشد ساليانه‌اي معادل 5/0 تا 2 درصد است.
نسبت تبديل آب مصرفي به فاضلاب
اين عدد نشان دهنده درصدي از آب مصرفي است كه تبديل به فاضلاب شده و وارد لوله‌هاي آن مي‌گردد. مقداري از آب شبكه لوله‌كشي به مصرف آبياري فضاهاي سبز و شستشوي خيابان‌ها رسيده و قسمتي از آن نيز به صورت تبخير در آب‌نماها و در دستگاه‌هاي خنك كننده مانند كولرها مصرف مي‌شود. اين مقدار 12 الي 17 درصد كل آب مصرفي تخمين زده مي‌شود.
مقدار تلفات آب در كشورهاي صنعتي بين 8 الي 13 درصد ميانگين مصرف سرانه است كه اين مقدار در ايران به 50 درصد مي‌رسد.
بايد توجه داشت كه در شهرهاي ايران، 50 تا 70 درصد و گاهي تا 40 درصد ميانگين آب مصرفي به فاضلاب تبديل مي‌شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 129

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما