محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 392
  • بازدید دیروز : 1287
  • بازدید کل : 3642300

روش تحقیق


روش تحقیق

نام فایل : روش تحقیق

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 4 مگابایت


جامعه آماري:
در اين تحقيق از روش توصيفي- پيمايشي استفاده شده است كه جامعه آماري آن معلمان و مربيان مدارس ابتدايي دخترانه شهر كرج مي باشد و نمونه آن 5 مدرسه بوده كه از هر مدرسه 6 نفر از معلمان به پرسشنامه مورد نظر پاسخ داده اند.
پرسشنامه مذكور شامل 20 سوال مي باشد و با استفاده از جدوال توزيع فراواني و بدست آوردن ميانگين هر يك از سوالات مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
روش تحقيق:
از جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها و ميانگين هاي بدست آمده در پاسخ به 3 سوال پژوهشي دريافتيم كه كلاسهاي آموزش خانواده هم با پيشرفت تحصيلي و هم وضعيت رواني و رفتاري دانش آموزان كاملا در ارتباط است
روش نمونه گيري:
كه اطلاعات گردآوري شدهبوسيله سوالات پخش شده بين معلمان و پاسخ آنها به 3 سوال به شرح زير مي باشد:
- سوال پژوهشي 1 :كه در مورد وضعيت رفتاري مي باشد= 40/2 بيشتر از ميانگين كه 2 است مي باشد.
- سوال پژوهشي 2 :كه در مورد پيشرفت تحصيلي مي باشد= 38/2 بيشتر از ميانگين كه 2 است مي باشد.
- سوال پژوهشي 3 :كه در مورد وضعيت رواني مي باشد= 54/2 بيشتر از ميانگين كه 2 است مي باشد.
مدرسه مي تواند پيشاهنگ ايجاد ارتباط با خانه باشد و با تشكيل اين كلاسها و دوره ها اسباب مشاركت فكري اولياء را در امر تعليم و تربيت فرزندانشان فراهم نمايند.
زرهامي، سيد احمد. اسماعيلي، تاجيك، 1374، نگاهي به نقش هاي تربيتي خانه و مدرسه انتشارات انجمن اولياء و مربيان ص 87.
اگر انسان از همه داراييها و تواناييها و امكانات برخوردار باشد، ولي تربيت نشود و از يك شخصيت سالم برخوردار نگردد، به هر چيز برسد به خوشبختي واقعي نخواهد رسيد.(استادان طرح جامع آموزش خانواده)
مدارس به اين جهت كه خانه دوم دانش آموزان محسوب مي شود مي توانند با والدين ارتباط خوبي برقرار كنند و در جهت شركت هر چه بيشتر آنها در اين كلاسها كوشش كنند و آنها را از تاثير آن بر رفتار خود و فرزندانشان و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از نظر مربيان داشته باشند بايد تحقيقات دقيقي صورت گيرد.
اميد است اين پروژه و پژوهشهايي از اين قبل بتوانند گام موثري جهت جمع آوري و بررسي صحيح اطلاعات در اين رابطه بردارد.
بيان مسئله:
بررسي كلاسهاي آموزش خانواده بر رفتار و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي اهميت خانواده و مدرسه را در تعليم و تربيت فرزندان مورد توجه قرار مي دهد.
دو نهاد خانه
زرهامي، سيد احمد، اسماعيلي- تاجيك، 1374 نگاهي به نقش تربيتي خانه و مدرسه، انتشارات انجمن اوليا و مربيان ص 87.
و مدرسه نقش اساسي در تكوين شخصيت كودكان دارند بين روشها و نقش هاي خانه و مدرسه بايد همسوي و تشابه وجود داشته باشند و يكي از اين دو كانون، كار ديگري را خنثي نكند بلكه به عنوان دو جريان همدل و مكمل عمل كنند.
اين ارتباط دو سويه بين اين دو نهاد از طريق برگذاري جلسات، كلاسها، سخنرانيهايي از طرف مدرسه براي خانواده ها امكان پذير مي باشد.
جدي نگرفتن اين امر مهم از طرف بعضي مديران و شركت نكردن بعضي اولياء در اين كلاسها همانطور كه در مقدمه هم اشاره اي شد حاكي از اين است كه مسئولين تعليم و تربيت تبليغ بيشتري در مورد شركت در جلسات و تاثيرات آنها بايد داشته باشد.
خانه و مدرسه زماني مي توانند رسالت آموزشي و تربيتي خاص خود را به نحو احسن انجام دهند كه هر يك شناخت تربيتي كافي داشته باشند و نقش هاي تربيتي خود را با بصيرت ايفا كنند. انجمن اوليا و مربيان كه در جهت رشد و آگاهي پدران و مادران و دست اندركاران تعليم و تربيت در مدارس گام بر مي دارند. براي بيان و آموزش نقش هاي تربيتي خانه و مدرسه
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 70

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما