محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1091
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3638171

بيش از 3 ميليارد دلار گل و گياه


بيش از 3 ميليارد دلار گل و گياه

نام فایل : بيش از 3 ميليارد دلار گل و گياه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 6 مگابایت


بيش از 3 ميليارد دلار گل و گياه
در جهان مبادله مي‌شود
 
 
اشاره
:
در فرآيند جهاني شدن اقتصاد و تجارت، افزايش سهم در تجارت از طريق رشد صادرات به بازارهاي بينالمللي يكي از اهداف مهم اقتصادي كشورهاي مختلف ميباشد كه پويايي رشد و توسعه اقتصاد ملي را به دنبال دارد. تلاش براي نفوذ در بازارهاي قابل دسترس، مهمترين بخش فعاليت بنگاههاي اقتصادي را تشكيل ميدهد و كشورهايي كه بتوانند بازارهاي مصرف را به خوبي شناسايي و پايگاههاي توليدي - صادراتي خود را تقويت كنند، بهطور قطع ميتوانند سهم روزافزوني در تجارت جهاني بهدست آورند.
يكي از بازارهاي پرتحرك در تجارت بينالمللي، بازار گل و گياه است كه سالانه بيش از چند ميليارد دلار انواع گل و گياه در آن مبادله ميگردد. به دست آوردن سهم مناسب از اين بازار ميتواند در تحرك اقتصادي كشورهاي صادركننده نقش مهمي ايفا كند.
در اين مقاله به بررسي وضعيت تجارت جهاني گل و گياه و كشورهاي عمده فعال در اين تجارت (از بعد صادرات و واردات) ميپردازيم.
 
 
 
 
 
 
 
كشورهاي اروپايي از حدود يك قرن پيش تلاش جدي در خصوص توليد و تجارت گل و گياه آغاز كردند.
براساس آمارهاي موجود، آمريكا، هلند، ژاپن و ايتاليا در سال 1993 حدود 63 درصد توليد جهاني گلهاي گلداني را به خود اختصاص دادند. در همين حال چهارده كشور جهان با عرضه 50 ميليارد شاخه گل به بازارهاي مصرف، بخش عمده توليد و تجارت گلهاي شاخه‌اي را در اين سال به خود اختصاص دادند.
براي دستيابي به بازارهاي جديد،‌ نمايشگاه‌هاي گوناگون گل و گياه هر ساله در جهان برگزار مي‌شود كه نه‌تنها توجه دست‌اندركاران توليد و تجارت گل‌ها و گياهان به خود را جلب مي‌كند، بلكه استقبال عمومي مردم را به دنبال دارد.
بر اساس اطلاعات دريافتي از شبكه‌هاي اطلاع‌رساني رايانه‌اي، شش كشور عمده صادركننده گياهان تزييني عبارتند از: آمريكا، هند، چين، آفريقاي جنوبي، هلند و فيليپين. سهم هر يك از اين كشورها در بازار جهاني در سال 1997 به ترتيب 68/25، 59/20، 55/8، 98/6، 74/3 و 5/3 درصد بود.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 55

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما