محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 657
  • بازدید دیروز : 1838
  • بازدید کل : 3639575

اثرات زيانبار خاك


اثرات زيانبار خاك

نام فایل : اثرات زيانبار خاك

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 3 مگابایت


بدون اثرات زيانبار در خون وادار متمركز شود، (
Hochachka and Somero 1973
) در پستانداران، اين محصول زائد، اوره است، همان ماده اي كه توسط كوسه او
ray
ها براي بدست آوردن تعادل اسمزي در محيط دريايي توليد و جذب مي شود.
(1989
Mommsen and walsh
) بدليل اينكه اوره در آب حل مي شود، مي تواند با از دست دادن آب از طريق ادرار دفع شود و مقدار از دست دادن آب بستگي به قدرت غليظ كردن كليه ها دارد.
حيوانات و خزندگان نيتروژن را به شكل يك تركيب دو حلقه اي، اوريك اسيد دفع مي كند. محصول(توليد) اوريك اسيد يك نوع انطباق(سازگاري) براي دفع نيتروژن از طريق(بوسيله) جنين حيوانات و خزندگان است.(1931
Needham
)
از آنجا كه آب نمي تواند از پوسته عبور كند، ضايعات نيتروژني توليد شده توسط جنين بايد درون تخم جذب شوند. اين ضايعات به شكل كريستالهاي اوريك اسيد خارج از محلول رخ مي دهد و بنابراين مي تواند در ادرار غليظ شود، موجب حفظ آب توسط حيوانات و خزندگان، خصوصا در محيط هاي بياباني، شود. اوريك اسيد همچنين متداول ترين ضايعه نيتروژني حاصل از آرتروپودهاي خشكي است. اگر چه آب از طريق دفع اوره يا اوريك اسيد ذخيره مي شود(حفظ مي شود) اين كار هزينه اي نيز دارد كه آن انرژي است كه در كربن ارگانيك استفاده شده براي شكل دهي اين تركيبات استفاده شده است. براي هر اتم نيتروژن دفع شده، 5/0 و 25/1 اتم كربن ارگانيك در اوره و اوريك اسيد از دست مي رود.
6-4 توانايي خاك براي جذب آب به اندازه ذرات خاك بستگي دارد.
بيشتر گياهان خشكي آب مورد نياز خود را از خاك تامين مي كنند. مقدار آبي كه خاك در خود نگه مي دارد و قابل دسترس بودن آن براي گياهان بسته به ساختار فيزيكي متفاوت است. خاك از دانه هاي رس، گل و لاي، شن و ذراتي از مواد مرده به نام
detritus
ها تشكيل شده است. دانه هاي رس كه از طريق در معرض هوا قرار گرفتن مواد معدني در انواع خاصي از بستر سنگ ها بدست مي آيند، كوچكترين ذرات خاك را تشكيل مي دهند. دانه هاي شن كه از كريستال كوارتز بدست مي آيد بزرگ ترين ذرات و ذرات گل و لاي از نظر اندازه مابين اين دو هستند. اين ذرات اسكلت خاك را تشكيل مي دهند. همانطور كه از اسمش بر مي آيد، اسكلت خاك يك جزء ثابتي است كه بر ساختار فيزيكي و توانايي جذب آب تاثير مي گذارد اما نقش مهمي در تغييرات شيميايي آن ندارد.
پتانسيل آب:
مفهوم پتانسيل آب براي ديناميك آب، خاك و گياهان مهم است. پتانسيل آب در يك سيستم انرژي آزاد آب در آن سيستم است. مانند فشار اسمزي، پتانسيل آب در واحد فشار(
MPa
) اندازه گيري محيط تايي با غلظت پائين منتشر مي شود، آب در پاسخ به تغيير در پتانسيل آب، منتشر مي شود و از مناطقي با پتانسيل بالاي آب به مناطقي با پتانسيل پائين آب حركت مي كند. آب خالص پتانسيل آب بيشتري نسبت به محلول دارد. بنابراين يك سلول زنده كه بوسيله آب خالص احاطه شده، از طريق اسمزي آب جذب مي كند. اين سلول پتانسيل آب پائين تري نسبت به آب اطرافش دارد. پتانسيل آب خالص در فشار اتمسفري صفر است.
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 201

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما