نام فایل : زندگي نامه کلبرگ 46 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 41
حجم : 7 مگابایت
زندگي نامه
کلبرگ که در سال 1927 زاده شد ، در برونکسویل نیویروک رشد یافت و وارد آکادمی آندوور
Andover
درماساچوستز گردید که یک مدرسه متوسط خصوصی برای دانش آموزان باهوش و معمولاً ثروتمند بود .
وی بیدرنگ به کالج نرفت بلکه در عوض به کمک یهودیان مهاجر شتافت . در آنجا وی دریک کشتی باری قدیمی که پناهندگان و آوارگان را از نقاط مختلف اروپا به خاور میانه حمل کرد . مهندس دوم شد . سپس در سال 1984 دردانشگاه شیکاگو ثبت نام کرد . دراینجا در آزمون های ورودی چنان نمرات بالایی به دست آورد که تنها به چند دوره معدود جهت کسب درجه لیسانس خود نیاز داشت . این کار را نیز در عرض یکسال انجام داد . نخست با این گمان که بهتر است روان شناس بالینی شود ، در شیکاگو به کار در رشته روان شناسی ادامه داد . به هر حال به زودی به کار های پیاژه علاقه مند شد و شروع به مصاحبه با کودکان و نوجوانان درمورد موضوعات اخلاقی نمود . نتیجه آن رساله دکترای او بود که نخستین تفسیر از تئوری نوین مرحله ای او محسوب می شود . کلبرگ یک انسان فروتن و بی علاقه به تشریفات و درضمن یک مدرس واقعی است . وی به مدت طولانی و به طور عمیق درباره موضوعات گسترده ای در روان شناسی و فلسفه اندیشیده است و درکمک به دیگران جهت درک دانش بسیاری از روان شناسان قدیم همچون روسو ، جان ديوئی
john Dewey
و جیمز مارک بالدوین
James Mark Balowin
کارهای بسیار انجام داده است .
کلبرگ از 1962 تا 1968 در دانشگاه شیکاگو به تدریس مشغول بوده است و از سال 1968 نیز در دانشگاه هاروارد به کار اشتغال دارد .
رشد شخصيت از نظر كلبرگ
به اعتقاد بسياري از نظريه دانان روانشناسي كه احتمالاً نظر خود را از فرويد گرفته اند، رشد شخصيت انسان حدود پنج سالگي متوقف مي شود. از اين ديدگاه، قالب و ماهيت شخصيت آدمي را تجربه هاي شيرخوارگي و سال هاي نخستين كودكي تعيين مي كند و پس از اين دوره، احتمال دگرگوني شخصيت انسان بسيار اندك است. يونگ نخستين نظريه داني بود كه به تكامل شخصيت در سراسر زندگي انسان اعتقاد داشت و مي پنداشت تحول قطعي در شخصيت، ميان سي و پنج تا پنجاه سالگي روي خواهد داد. دست كم اينكه زنداني تجربه هاي نخستين دوره ي كودكي نيستيم.
يونگ براي تكامل شخصيت انسان چهار مرحله قايل است: كودكي،نوجواني و جواني، ميانسالي، و كهولت. يونگ، دوره ي كودكي را در تشكيل شخصيت آدمي داراي اهميت خاصي نمي داند. غرايز بر رفتار نوزاد مسلط است و در اين دوران اوليه، مسايل رواني وجود ندارد؛ زيرا لازمه ي اين گونه مسايل، بودن « من هشيار » است كه در آن دوره هنوز شكل نگرفته است
واكنش هاي رواني در يك بحران(جان كلبرگ)
Shock phase
...
مبلغ قابل پرداخت 49,500 تومان