محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1361
  • بازدید دیروز : 2168
  • بازدید کل : 3654452

زيبايي و آراستگي ظاهر از ديدگاه قرآن


زيبايي و آراستگي ظاهر از ديدگاه قرآن

نام فایل : زيبايي و آراستگي ظاهر از ديدگاه قرآن

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 3 مگابایت


زيبايي و آراستگي ظاهر از ديدگاه قرآن
بعضي گمان مي كنند همين مقدار كه انسان ايمان محكم و باطني پاك و آراسته داشته باشد كافي است و ظاهر وشكل و قيافه او هر گونه باشد عيب ندارد . چنين گماني از نظر اسلام باطل مي باشد بلكه به عكس بخشي از برنامه ها و دستورهاي اسلامي مربوط به نظافت و زيبايي و آراستگي ظاهر ، قيافه و لباس و .. است . اين همه سفارشات و تاكيد پيرامون اين مسئله اهميت آن را در روابط اجتماعي مي رساند  و بيانگر آن است كه اگر انسان ايمان داشته باشد  نشانه ايمان او درظاهر همين آراستگي ظاهري اوست و اولين چيزي كه مردم از او مي بينند همين نظافت و پاكيزگي اوست . بنابراين يك فرد با ايمان ابتدا ميتواند از طريق آراستگي ظاهري مردم را به سوي خود جذب و سپس با ايمانش بر آنها تاثير بگذارد.
نكته اصلي اين است كه همه انسانها ظاهر آراسته و مرتب را دوست دارند چرا كه يكي از حس هاي درون انسان ، حس زيبايي است . بنابر همين حس اگر رعايت نظافت و پاگيزگي نشود بر خلاف فطرت انسانها عمل كرده است و كسي كه بر خلاف فطرت انسانها عمل مي كند هيچگاه محبوب آنها واقع نخواهد شد .
پس براي اينكه رضايت همگان را جلب كنيم و نزد آنها محبوب باشيم لازم است منظم باشيم . لباسهايمان تميز و پاكيزه باشد و ظاهري مناسب و آراسته داشته باشيم.
 
قران كريم مي فرمايد : اي فرزند آدم ! زينت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود برداريد .... بگو چه كسي زينتهاي الهي را  براي بندگان خود آفريده و روزيهاي پاكيزه را حرام كرده است ؟
1

اين آيات بيانگر آن است كه مسلمانان بايد با پوشيدن لباسهاي پاك و مرتب وتميز و شانه زدن موها و به كاربردن عطر و مانند آنها بهره مند شوند و اين نعمتها را هرگز برخود حرام نكنند بلكه از آن به نحو احسن بهره برداري نمايند .
رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مي فرمايند : با هر چيزي كه توان داريد نظافت كنيد چرا كه خداوند متعال ، اسلام را بر اساس نظافت بنا كرده است و جز انسان پاكيزه و پاك وارد بهشت نگردد .
در روايات آمده شخصي از امام صادق عليه السلام در مورد آيه
« وَ امّا بنعمه ربّكَ فَحَدِّث»
پرسيد : آشكار نمودن نعمت كه در آيه ذكر شده چگونه است ؟ آن حضرت در پاسخ گفت : لباسش را پاكيزه سازد ، خويش را خوشبو كند ، خانه اش را پاكيزه نمايد و آستانه خانه اش را جاور و تميز كند .
2

همچنين روايت شده كه پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم در آينه مي نگريست و موهاي خود را مرتب مي كرد و شانه مي زد و گاهي درآب مي نگريست و مويش را مي آراست و علاوه بر خانواده اش خود را براي اصحاب نيز مي آراست و مي فرمود :« خداوند از بنده اش مي پسندد كه براي رفتن نزد برادرانش خود را براي آنها آماده كند و زيبا سازد »
اين گفتارهاكه نمونه هايي از صدها گفتار پيامبر صلی الله علیه وآله وسلم و امامان معصوم عليهم السلام مي باشد  بيانگر اهميت نظافت و پاكيزگي از نظر اسلام است و عمل به اين دستورات موجب ارتقاء مقام و در پيشگاه خداوند و محبوبيت درنزد مردم مي شود . چراكه
خداوند در قران مي فرمايد :
« اِنَّ الله يُحِبُّ المتطهرين»
 
 
احسان و نيكي واضح ترين وسيله محبوبيت:
...


مبلغ قابل پرداخت 46,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 103

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما