محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 598
  • بازدید دیروز : 1021
  • بازدید کل : 3667493

ارزشیابی-کیفی-و-بازخوردهای-یادگیری-یاددهی-25-ص1


ارزشیابی-کیفی-و-بازخوردهای-یادگیری-یاددهی-25-ص1

نام فایل : ارزشیابی-کیفی-و-بازخوردهای-یادگیری-یاددهی-25-ص1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 15 مگابایت


بسمه تعالي
عنوان:
نام و نام‌خانوادگي:
سيد رضا موسوي
مدرك تحصيلي:
كارشناسي علوم تربيتي
شغل:
معلم راهنماي مقطع ابتدايي
نشاني: اداره آموزش و پرورش منطقه شيرگاه
مقدمه
مشكلات ارزشيابي سنتي يا بهتر بگوييم روش اندازه‌گيري و سنجش موجود با جو نمره‌گرايي و پاسخ‌مداري و حافظه‌سنجي موجود در مدارس كه فراگيران اسير چنبره‌ي «داده» و «ستانده» يا «محرك و پاسخ» يا امتحانهاي مكررند كه سلامت رواني و جسمي آنان را تهديد مي‌كند.
از سوي ديگر نارضايتي از نظام ارزشيابي موجود در محافل تربيتي و نيازهاي جامعه و زندگي و پيشنهاد سازمانهاي آموزش جهاني مانند يونسكو طلب مي‌كرد كه ديگر به ارزشيابي به ديده‌ي پايان آموزش نگاه نكنيم و از نمره دادن به عنوان طبقه‌بندي، مقايسه تفكيك براي ارتقا استفاده نكنيم؛ بلكه از آن به عنوان جز جدانشدني فرايند يادگيري و اصلاح نارسيهاييها، بدفهمي‌هاي يادگيري آنان و اصلاح نارساييهاي روش آموزشي معلمان، محتواي آموزش، روشهاي سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به روش كيفي و تحليل نتايج آن براي كل نظام آموزش و پرورش بهره بگيريم. بازخورد در ارزشيابي توصيفي به ما كمك مي‌كند تا نتايج اعمال و رفتارمان را بفهميم، گرفتن بازخورد بخشي از فرايند يادگيري است و در شناخت تواناييهاي هر فرد براي افزايش اعتماد به نفس و شناخت نارساييها براي اصلاح يا تغيير رفتار كمك مي‌كند. لذا به دليل اهميت بازخورد در ارزشيابي كيفي شناخت بيشتر آن و راههاي دسترسي به آن، انواع و تأثير آن در يادگيري بهتر و بيشتر و ... در اين مقاله بدان پرداخته خواهد شد.
مفهوم و تعريف ارزشيابي و ارزشيابي توصيفي:
در خصوص مفهوم ارزشيابي توافق و نظر كاملي وجود ندارد و هر كدام از متخصصان و صاحب‌نظران اين قلمرو، از ديدگاه خاصي ارزشيابي را تعريف كرده‌اند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به نمونه‌هاي زير اشاره كرد. (
حسني و احمدي 84)
1- ارزشيابي به مثابه بررسي ميزان حصول به هدف‌ها.
2- ارزشيابي به عنوان فرايند جمع‌آوري اطلاعات براي تصميم‌گيري.
3- ارزشيابي به مثابه سنجش يا داوري درباره‌ي «شايستگي» و «ارزش».
چيزي : ارزشيابي فعاليتي است كه مشتمل بر «توصيف» و «قضاوت» است. به هر حال به نظر مي‌رسد تعريف ارزشيابي به مثابه سنجش يادآوري درباره‌ي شايستگي و ارزش موضوعات، در سالهاي اخير طرفداران زيادي پيدا كرده است.
ارزشيابي توصيفي، نام الگوي بديلي است كه در مقابل الگوي سنتي و تحت تأثير ديدگاههاي جديد تربيتي كشور براي مواجهه با چالشهاي نظام آموزشي طرح و بحث شد.
(تكنولوژي آموزشي دوره 22)
...


مبلغ قابل پرداخت 46,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 56

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما