محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 841
  • بازدید دیروز : 1075
  • بازدید کل : 3634635

تشويق بهتر است يا تنبيه


تشويق بهتر است يا تنبيه

نام فایل : تشويق بهتر است يا تنبيه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 63 کیلوبایت


تشويق بهتر است يا تنبيه؟
منظور از تشويق اين است كه افراد چگونه بايد تشويق شوند و همچنين تنبيه در مورد آنها چگونه بايد باشد؟
و آيا افراط و تفريط در اين امرو ضروري است؟
آيا تنبيه بدني لازم است؟
و آيا لازم است كه در ابتداي كار تنبيه انجام شود؟
و همچنين تشويق و تنبيه در كداميك از مراحل زندگي بر روي فرد تاثير ميگذارد؟
و نيز تشويق و تنبيه به چه معناست ؟ و ما از آن چه تصوري داريم؟
فصل اول
براي تربيت بدني معناي مختلفي در نظر گرفته اند كه در كتب و تربيت به چشم ميخورد بعضي ميگويند: تربيت علمي است كه از طريق نسل بالغ درباره ي آنها كه رشد كافي نيافته اند به منظور پرورش جسمي، فكري و اخلاقي شان انجام ميشود تا آنها را براي عضويت در زندگي انساني آماده كند.
عده اي گويند: تربيت عبارت است از يك عمل عمدي و آگاهانه وداراي هدف كه به منظور رشد دادن يا ساختن و دگرگون كردن ونيز شكفتگي استعدادهاي مادر زادي او انجام شود . آنچه در تعريف تربيت لازم و ضروري است كه توجه شود و از خصوصيات و ويژگي هايي است كه تربيت بايد داشته باشد عبارت است از: آگاهانه بودن ، دائمي بودن، داراي هدف و جهت بودن، شكوفا نمودن نيروهاي فطري و استعداد غرائز ( در غير انسان) و كلا پرورش قواي جسمي و روحي و رواني انسان.
هر گاه از طرف فردي آگاه و تربيت يافته استعدادهاي انسان در راستاي مطلوبي شكوفا گشته و از قوه به فعليت در آيد تربيت در انسان صورت گرفته است.
مفهوم تعليم: تعليم يعني فراهم آوردن زمينه هاي و عوامل لازم براي فراگيري فرد. بعضي هم در معني تعليم ، انتقال معلومات به ذهن فرد را متذكر شده اند ومعتقدند كه علم از معلم به فرد منتقل ميشود ه در اصل تفاوت چنداني بين دو تعريف وجود ندارد.
تفاوت معناي تعليم و تربيت
الف: مفهوم تربيت گسترده تر از تعليم است، تعليم اختصاص به انسان دارد كه داري درك و فهم و شعور است و قدرت يادگيري دارد ولي تربيت در مورد موجودات فاقد شعور كه در عين حال رشد ميكنند نيزبه كار ميرود. براي مثال باغباني كه به پرورش گل و گياه مي پردازد و در حقيقت به تربيت و زمينه سازي براي فعليت رساندن استعدادهاي بالقوه گياه پرداتند بنابراين كار باغبان تربيت است نه تعليم دادن.
ب: هدفهاي تربيت نسبت به اهداف تعليم، از گستردگي بيشتري برخوردار است. در تربيت هدف اين است كه زمينه رشد و شكوفايي همه استعداد هاي دروني انسان اعم از جسماني و روحاني و عقلي و عاطفي رشد كند، در صورتي كه هدف در تعليم دادن معلومات يا افزايش آن در ذهن فرد است.
ج: تربيت عملي است و تعليم ذهني؛ افراد بسياري هستند كه نسبت به مسائل مختلف، علم و آگاهي زياد ميدارند ولي از آن همه علم و دانش در مقام عمل بهره اي نبرده اند.
د: تربيت دشوار تر از تعليم است؛ تربيت از آن جهت دشوار تر است كه فرد بايد خود را با ديگري را طوري بسازد كه بتواند دانسته هاي صحيح خويش را به عمل در آورد.
اهداف تعليم و تربيت
هربرت اسپنسه فيلسوف انگليسي (1903-1820) اهداف آموزش و پرورش را چنين بيان ميكند: 1- تربيت براي رشد شخصيت 2- تربيت براي اداي وظايف پدر و مادر 3- تربيت براي رفتار و اداي وظايف اجتماعي و سياسي4- تربيت براي رضايت خاطر و خوشحال بودن و خوشحال زندگي كردن5- تربيت براي استفاده ا زوقت آزاد و تفريح .(همان منبعي كه در اخر فصل ذكر ميشود.) كارشناس ديگري به نام دكتر ونر
waues
عقيده دارد كه : هدف آموزش و پرورش خارج كردن افكار از بن بستها ميباشد. ژان ژاك ووسو معتقد است: هدف، تامين آزادي و كشف طبيعت انسان است.
...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 145

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما