محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 380
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601200

تاثير خرده فرهنگها بر كارايي مديران در سازمانها فعال در جزيره قشم


تاثير خرده فرهنگها بر كارايي مديران در سازمانها فعال در جزيره قشم

نام فایل : تاثير خرده فرهنگها بر كارايي مديران در سازمانها فعال در جزيره قشم

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 84 کیلوبایت


مقدمه
فرهنگ كلمه أي است گسترده كه معني مختلفي دارد در لغت‌نامه دهخدا اينچنين آمده است فرهنگ يعني تعليم و تربيت
‌ اما فرهنگ تعابير مختلف و گوناگوني دارد، آداب و رسوم، رفتار و كردار، تاريخ و تمدن و

.. حتي فرهنگ در فرهنگهاي (موقعيتها جغرافيايي) تعابير و تعريف خاص خود را دارد شايد بهترين تعريف براي فرهنگ عكس العمل مردم به يك فعل باشد. يا به تعبير ساده تر رفتار مردم در موضوع خاص.
وقتي يك فرد غير مسلمان وارد جامع مسلمان مي‌شود در واقع وارد يك فرهنگ گسترده شده است، و آن فرهنگ اسلامي است كه جهان اسلام را شامل مي شود، وقتي اين فرد وارد جامعه‌اي مانند خاور ميانه مي‌شود وارد يك فرهنگ خاور ميانه‌اي مسلمان شده كه با فرهنگ واقع او 2 فرهنگ اختلاف دارد. اگر اين فرد وارد كشور ايران شود. فرد مورد نظر ما وارد يك فرهنگ خاور ميانه‌اي، مسلمان، ايراني شده است، و اگر همين فرد در شركتي در جزيره قشم مشغول فعاليت شود. . وارد فرهنگ خاور ميانه‌اي، مسلمان، ايراني، هرمزگاني، قشمي، شركت

، قسمت فروش شده است. پس اين فرد براي هماهنگي خود با فرهنگ جديد بايد پله‌اي مختلفي را پيموده تا خود را با فرهنگ جديد سازگار كند.
طبيعي خواهد بود كه اين نردبان از پائين به بالا خواهد بود يعني به شكل مثلث خواهد بود و سازگار بودن با فرهنگ قسمت فروش مهمتر از ساير قسمتها خواهد بود. اما اين بدان معني نيست كه سازگاري با فرهنگهاي بالاتر كمرنگ شود.
همه اين فرهنگها كه بصورت فرهنگ و خرده فرهنگ در كتابها آمده بر كارائي مديران موثر بوده و كم‌توجهي و بي‌توجهي مديران به آنها باعث عدم موفقيت مديران در مديريت بوده و خواهد بود. تحقيق حاضر نگاهي است گذرا به تاثير خرده فرهنگهاي جزيره قشم بر كارائي مديران در اين جزيره.
دريانورد
چهارشنبه، 14 مرداد، 1385
تعريف فرهنگ
در فرهنگ معين فرهنگ به “دانش، علم، معرفت ‌و مجموعه آداب ، رسوم”
دكتر معين، فرهنگ فارسي معين( تهران، نشر سپهر، 1371 )، ص 2538
تعريف شده و در فرهنگ دهخدا “تعليم و تربيت”
علي اكبر دهخدا، لغت‌نامه دهخدا (انتشارات دانشگاه تهران، 1378)، ص 11781
تعريف گرديده اما فرهنگ معاني گسترده تري در جامعه امروز دارد و در واقع هر كس در افكار خود فرهنگ را به صورتي خاص خود تعريف مي‌كند و به علت اينكه فرهنگ در واقع يك مطلوبت است تعريف آن بسيار مشكل خواهد بود، اما مي‌توان فرهنگ را در يك محدوده كوچك، تعريف خاص آن محدوده كرد. به همين خاطر فرهنگ در يك سازمان نيز معاني مختلفي پيدا مي‌كند و هر يك از كارشناسان در كتابهاي خود تعاريف گوناگوني از فرهنگ سازماني نموده و گاها" تعريف مورد نظر خود را نيز مشخص ننموده لذا در طول خواندن كتاب در بعضي از موارد خواننده دچار دوگانگي در درك مطلب خواهد شد كه منظور نويسنده در اين جا كدام يك تعريف فرهنگ بوده است. آقاي استيفن رابينز در كتاب تئوري سازمان خود، فرهنگ سازماني به صورت
“ فرهنگ سازماني به عنوان ارزشهاي غالب كه بوسيله يك سازمان حمايت مي‌شود يا فلسفه‌اي كه خط مشي سازمان را به سمت كاركنان و مشتريان هدايت مي‌كند يا ارزشهاي كه به كمك آنها كارها و امور روزمره سازمان انجام مي‌پذيرد. يا مفروضات و باورهاي بنيادي كه بين اعضاء سازمان مشترك مي‌باشد.”
استفين رابينز، تئوري سازمان، مترجم سيد مهدي ابواري (انتشارات صفار، 1380) ص 380

...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 120

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما