محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 588
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602394

بررسي فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه هاي عمومي و مقايسه استانداردهاي آن ها با نظرات مراجعه كنندگان


بررسي فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه هاي عمومي و مقايسه استانداردهاي آن ها با نظرات مراجعه كنندگان

نام فایل : بررسي فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه هاي عمومي و مقايسه استانداردهاي آن ها با نظرات مراجعه كنندگان

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 73 کیلوبایت


موضوع تحقيق :
بررسي فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه هاي عمومي و مقايسه استانداردهاي آن ها با نظرات مراجعه كنندگان
مقدمه
كتابخانه، نهادي اجتماعي است كه با گردآوري، سازماندهي و نگهداري دانش مدون بشر، امكان رشد انديشه، شكوفايي استعداد و باروري ذهن اخلاق انسان پويا و جستجوگر را فراهم مي سازد. كتابخانه ها به لحاظ كمي و كيفي چشم اندازي از اوضاع اجتماعي جوامع كشورهاي مختلف در هر يك از دوره هاي تاريخي هستند.
در روزگار كنوني، قشرهاي مختلف مردم باتوانايي ها، سليقه ها و عقيده هاي گوناگون مي توانند براي مطالعه كتاب و ساير نشريات به يكي از كتابخانه هاي در دسترس خود مراجعه نموده و از نكات آن بهره مند شوند.
كتابخانه ها انواع مختلفي دارند و هر كدام با هدف معيني به وجود آمده اند كه يكي از آنها، كتابخانه هاي عمومي مي باشند. اينگونه كتابخانه ها براي عموم افراد جامعه به وجود آمده است و وظيفه دارد كه در تمام رشته هاي مختلف علوم، فنون، فرهنگ ، هنر و

، انواع كتابها ، مجلات و نشريات سودمند و جديد راجمع آوري كرده و در اختيار مردم بگذارد. چون همه كس استفاده از كتابخانه عمومي را دارد به همين جهت اين نوع كتابخانه ها بايد موادي در خور استفاده همگان تدارك ببينند (خدمات عمومي كتابخانه و روشهاي آن، نسرين دخت عماد خراساني، ص 9).
ساختمان كتابخانه ها از آن جهت كه بايد تسهيلات استفاده از خدمات كتابخانه را براي كليه مراجعان در اسرع وقت فراهم كند، داراي اهميت مي باشد. فضاي داخلي كتابخانه به لحاظ نورپردازي، صدا ، هوا و دما، توزيع مناسب اتاقها و نقش مؤثري در استفاده بهتر و راحت تر از امكانات كتابخانه دارد.
تجهيزات كتابخانه ها شامل ميز، صندلي ، قفسه كتاب ، برگردان، ميز امانت و

نيز در استفاده از خدمات كتابخانه تأثير بسزايي دارند؛ زيرا اين وسايل براي تأمين دو نياز «آرايش » و «آسايش »‌مورد استفاده قرار مي گيرند.
كليات تحقيق:
موضوع تحقيق «بررسي فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه هاي عمومي و مقايسه استانداردهاي آن ها با نظرات مراجعه كنندگان » مي باشد. لازم به توضيح است در اين تحقيق تنها فضاها و تجهيزاتي بررسي شده اند كه مورد استفادة مستقيم مراجعين هستند. بنابراين فضاهايي مخزن كتاب، دفاتر كاركنان و

و همچنين تجهيزات فني مطالعه نشده اند.
مخزن كتاب، دفاتر كاركنان و

همچنني تجهيزات فني مطالعه نشده اند.
فرضيه اي كه در اين تحقيق به دنبال اثبات آن هستيم، اين است كه : «نظرات مراجعه كنندگان در مورد فضاي داخلي و مبلمان مطلوب كتابخانه تا حد زيادي با استانداردهاي موجود مطابقت دارد».
هدف كلي تحقيق، يافتن شيوه هاي خلق فضاهاي داخلي وتجهيزات جذاب، كارآمد و مناسب براي مطالعه در كتابخانه ها است.
ديگر اهداف تحقيق عبارتند از : بالابردن ميزان بازدهي مطالعه در كتابخانه هاي عمومي از طريق بهبود فضاهاي داخلي ونيز تأمين آسايش و زيبايي مبلمان و تجهيزات كتابخانه.
- يافتن اشتراكات و تفاوت ها بين نظرات مردان و زنان مراجعه كننده در مورد مباحث اشاره شده.
- مقايسه نظرات مراجعين با استانداردهاي موجود
بنابراين سؤال اصلي تحقيق اين است كه «استانداردهاي لازم براي مطلوبيت فضاهاي داخلي و مبلمان كتابخانه كدامند و آيا نظر مراجعين با اين استانداردها مطابقت دارد؟»
...


مبلغ قابل پرداخت 46,450 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 176

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما