محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 280
  • بازدید دیروز : 1712
  • بازدید کل : 3629361

انرژي خورشيدي


انرژي خورشيدي

نام فایل : انرژي خورشيدي

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 74

حجم : 3111 کیلوبایت


انرژي خورشيدي
فصل اول
مقدمه
محدود بودن سوخت هاي فسيلي بر روي زمين و همچنين اثرات سوئي كه در ارتباط با استفاده از انرژي هسته اي وجود دارد بشر را بر آن داشت تا بدنبال يك منبع انرژي ديگر براي ادامه حيات خود در روي زمين باشد براي ادامه حيات بشر مي تواند دو راه را در پيش گيرد اول اينكه به دنبال راهي براي كنترل همجوشي هسته اي باشد و دوم اينكه بتواند از انرژي خورشيد كه سرچشمه تمام انرژي هاي روي زمين است استفاده كند.
استفاده از انرژي خورشيد سابقه تاريخي زيادي دارد البته اين استفاده بيشتر محدود به انرژي گرمايي خورشيد بوده است. در فصل دوم به طور مختصر در اين رابطه مطالبي ارائه شده است.
در فصل سوم به طور مختصر در مورد ساختار ملكولي موادي بحث شده است كه در مبحث فتوولتائيك استفاده مي شوند.
در فصل چهارم كاربردهاي انرژي خورشيدي در دنياي امروز آورده شده است. مبحث هاي اين فصل در مورد فعاليت هايي است كه در آنها از انرژي گرمايي خورشيد استفاده
مي شود.
در فصل پنجم مواردي كه در عملكرد يك سيستم خورشيدي مؤثر مي باشند مثل تشعشع خورشيد، درجه حرارت، رطوبت و حركت هوا اشاره و توضيح مختصري در رابطه با آنها آورده شده است.
فصل هاي ششم، هفتم، هشتم و نهم بيشتر به معرفي سلول هاي خورشيدي پرداخته شده است. اينكه سلول هاي خورشيدي چيست نيازهاي يك سلول خورشيدي، اين سلول ها چگونه ساخته مي شوند و اين كه سلول هاي خورشيدي چگونه كار مي كنند در فصل دهم اجزاي يك مدار فتوولتائيك روش انتخاب آنها و توضيحاتي در مورد آنها آورده شده است. صفحه هاي خورشيدي، باتري، تبديل كننده، شارژ كنترلر، اجزاي اصلي اين مدار هستند در فصل يازدهم و دوازدهم دسته بندي سلول هاي
PV
و انواع مختلف اين سيستم ها ارائه شده است در فصل سيزدهم عملكرد اين اعضاء در شرايط متغيير توضيح داده شده است شرايط محيط و تابش خورشيد بر روي عملكرد اين سلول ها تأثير زيادي دارد. در فصل بعدي در مورد متمركز كننده هاي نور خورشيد و تأثير استفاده از آنها بر روي صفحات خورشيدي آورده شده است.
در فصل هاي پانزدهم و شانزدهم در مورد صنعت
PV
و مطالعاتي كه در حال حاضر در روي اين صفحات در حال انجام است اشاره شده است در فصل نوزدهم مثال هايي از كاربرد فتوولتائيك ها در دنياي امروز آورده شده است. بيشتر اين فعاليت ها منحصر به مكان هايي مي شود كه از شبكه برق دور هستند و آوردن شبكه برق محلي به اين نقاط مقرون به صرفه نيست در فصل بيستم مقاله اي در مورد تحليل استفاده از انرژي خورشيدي فتوولتائيك در يكي از شهرهاي آمريكا آورده شده است كه مقرون به صرفه بودن اين سيستم را براي استفاده بررسي مي كند.
فصل آخر در مورد طراحي و ساخت يك سيستم
PV
براي توليد برق
DC
و
AC
است در اين فصل محاسبات لازم براي طراحي با مشخصات دقيق اجزاي مدار آورده شده است اين كه اين سيستم براي استفاده مقرون به صرفه است يا نه در فصل نتيجه گيري آورده شده است.
فصل دوم
نیروی خورشیدی در تاریخ

...


مبلغ قابل پرداخت 46,450 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 152

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما