نام فایل : کارآموزی حقوق و دستمزد -مرکز خدمات پارس الرمس 66 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 65
حجم : 180 کیلوبایت
دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تفرش
رشته حسابداري – كارداني پيوسته
موضوع تحقيق كارورزي:
حقوق و دستمزد
استاد
جناب آقاي سبحاني
نگارش
محمدرضا اكبري اصل
تاريخچه در مورد خدمات پس از فروش
امروزه با توجه به گسترش بازارهاي رقابتي در جهان و تأثير آن در اقتصاد کشور و همچنين توجه شرکتهاي توليدي و خدماتي به اهميت ارائه خدمات برتر، ضرورت طراحي و توليد سيستمهاي مکانيزه يکپارچه در رابطه با مديريت خدمات پس از فروش دو چندان شده است. سازمانهايي که تا ديروز در فکر جذب مشتريان جديد بودند، امروزه به دنبال افزايش سطح رضايت مشتريان هستند، در شرايطي که خدمات پس از فروش به عنوان يکي از عوامل موفقيت شرکتها شناخته ميشود.
در کشور ما هنوز توجه زيادي به معقوله نشده است. سازمانها در عرصه خدمات پس از فروش به دليل گستردگي به اين سمت رفتهاند که :
1ـ در مراکز استانها اقدام به تأسيس نمايندگي کنند.
2ـ با آموزش به مشتريان خود کيفيت خدمات پس از فروش را بالا ببرند.
به عنوان مثال ميتوان از طريق آموزش نحوه نصب دستگاهها در منزل، به افزايش سطح کيفيت خدمات پس از فروش کمک کرد. با بررسي شرکتهاي موفق دنيا مشخص ميشود که اهداف و اصول اين سازمانها حول ارائه خدمات برتر ميگردد. به عنوان نمونه شرکت
آي . بي . ام . (
IBM
) که در سال 1991 در نيويورک با هدف توليد ماشين حساب و ماشين تحرير تأسيس شد، با برنامهريزي صحيح به يکي از بزرگترين شرکتها در عرصه فناوري ارتباطات و اطلاعات تبديل شده است. توماس واتسون موسس آي بي ام بزرگترين ويژگي شرکت را تفکر اعلام کرده است. به گفته ايشان در شرايطي که ارائه خدمات پس از فروش در بسياري از شرکتها معقولهاي فراموش شده است. ما آي بي ام (
IBM
)را مترادف که ارائه خدمات ميدانيم. در سال 2003 ميلادي يک نظرسنجي در شرکت (
IBM
) صورت گرفت. و در اين نظرسنجي از کارکنان شرکت سوال شد که ارزش ويژهاي که اين شرکت ميتواند در نظر بگيرد چيست؟ پس از بررسي نتايج نظرسنجي عواملي که بيشترين امتياز را به دست آوردند به ترتيب عبارت بودند از :
...
مبلغ قابل پرداخت 57,000 تومان