محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 887
  • بازدید دیروز : 1592
  • بازدید کل : 3636273

پاورپوینت شنا سایی ارگ شیخ بهایی و مقایسه با برج صفا و جوزدان 70 اسلاید


پاورپوینت شنا سایی ارگ شیخ بهایی و مقایسه با برج صفا و جوزدان 70 اسلاید

نام فایل : شنا سایی ارگ شیخ بهایی و مقایسه با برج صفا و جوزدان 70 اسلاید

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 69

حجم : 37644 کیلوبایت


به نام رب مهرازبر ساو دل معمار
کعبه ملک است صحن بارگاهش کز شرف
باغ  رضوان  را  کبوتر  خانه  اندر  ساختند
كبوترخانه ها اعجاز معماري ايراني

شنا سایی ارگ شیخ بهایی و مقایسه با برج صفا و جوزدان
مقدمه
برج هاي كبوتر در پهنه ي دشتهاي سر سبز يا گوشه ي باغهاي اصفهان خود نمايي مي كنند. در ساختمان اين برج ها غالباً از خشت خام ( خاك رس ) كه در منطقه به وفور يافت مي شوداستفاده مي شده. ( البته نقش آب و هوا را در
انتخاب اين نوع مصالح نبايد فراموش كرد
در داخل اين برج ها مقياس ها به طور اصولي درك ميشود و نسبتهاي دقيق و آرايش بسيار جالب لانه هاي كبوتران بيننده را به كنجكاوي وا مي دارد.
تاریخچه کبوتر خانه
معماري داخلي كبوترخانه ها استثنايي است؛ عظمت اين بناها هم به سبب سترگي و شكوه و هم به سبب تنوع در فرم اعجاب برانگيز است و اين بناها مانند ساير آثار معماري ايراني هم از عملكرد وافر و هم از فرم زيبايي پيروي كرده است.
معمار ايراني به دليل نگاه عالمانه به اقليم و علم زيست شناسي، عجايبي حيرت برانگيز و ماندگار را در اين سياره خاكي تحت عنوان كبوترخانه هاي ايراني خلق كرده و چه زيبا، اين هماهنگي برجهاي به رنگ خاك با سياره خاكي در وحدت از روزگاران پيش به يادگار مانده است، كه حقيقتاً سزاوار است به آنها برتر از عجايب هفتگانه عالم نگاه كرد.متأسفانه كبوتر خانه هاي ايراني، مانند بسياري از مظاهر هنري ايران ناشناخته مانده است و اين در حالي است كه اين برجهاي زيباي كبوتران، به عنوان زيرساخت تأسيسات كشاورزي، تمامي سراي ايران را از كناره هاي شرقي درياچه اروميه گرفته تا كويريزد و ميبد و برخي روستاهاي نطنز و كاشان و نيز از جنوب خراسان و طبس گرفته تا گوشه و كنار شهرها و آبادي هاي اين سرزمين (كبوترخانه ) حضوري پيوسته داشته است. تنها در حوالي اصفهان بيش از سه هزار برج زيباي كبوتر وجود داشته است؛ طراحي و عملكرد كبوترخانه ها، بسيار جالب و عالمانه بوده، به گونه اي كه در جذب كبوتران و خلق زيستگاهي امن براي كبوتر، حيرت  برانگيز بوده است.كبوترخانه ها مانند دژنظامي در برابر همه دشمنان كبوتر كه كم هم نيستند، مقاوم و نفوذ ناپذير بوده است
سازه در برج
در ساخت بناها يك اصل كلي وجود داردكه هرچه قاعده بزرگتر و ارتفاع كوتاهتر ونيز مركز ثقل بنا به زمين نزديكتر باشد بنا پايدارتر است. به همين علت برجهاي كبوترغالبا به صورت مخروطي ساخته شده اند واستوانه نيستند تا مركز ثقلشان به زمين نزديكتر باشد.علت گرد بودن پلان اين گروه و نيز اكثر برجها اين است كه اگر نيرويي از خارج به بدنه برجها وارد شود نيرو از روي بدنه رد مي شود و كمتر به بدنه گير مي كند.

گروه اول
گروه بندی برج ها
گروه دوم
گروه سوم
گروه چهارم
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 216

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما