محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 123
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3637203

پاورپوینت شش مورد از بنا های معروف يونان 31 اسلاید


پاورپوینت شش مورد از بنا های معروف يونان 31  اسلاید

نام فایل : شش مورد از بنا های معروف يونان 31 اسلاید

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 31

حجم : 1587 کیلوبایت


بنام يگانه معمار هستی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
گروه معماری
شش مورد از بنا های معروف يونان

استاد : جناب مهندس صفات


معبد زئوس معبدی بوده است که توسط فیدیاس در المپیا برای زئوس ساخته شد. ساختمان با شکوه این معبد بین سال‌های ۴۷۰ تا ۴۵۶ پیش از میلاد به دست یک معمار محلی بنا شد.
ويژگي هاي اين معبد :شش گوشه /با
سنگ هاي اهكي بزرگ كه ستون هاي
تو پر و بزرگ ان را احاطه كردند ساخته
..شد و

نما هاي ان توسط گچ تزيين شده بود.كه تا چند سال پس از پايان , كار ساختمان معبد تنديسي از زئوس در انجا نبود.به همين دليل تنديس ساز ماهري از اتن براي ساختن تنديس ان انتخاب كردند.
موقعيت جغرافيايي معبد در 150 كيلومتري غرب اتن در شهري تاريخي به نام المپيا قرار دارد.شهري كه جايگاه اوليه ي بازي هاي المپيك بوده ونام بازي هاي المپيك از ان گرفته شده ,
تحقیقات تاریخی نشان میدهد که بازی های المپیک از سال 776 قبل از میلاد آغاز شده است و بعدها در سال 450 قبل از میلاد معبد زئوس توسط ساخته شد (Libon) معماری بنام لیبون (Libon)
هر چند كه زئوس با معماري معمولي يونان ساخته شده ولي داراي نوعي عظمت و بزرگي در خودش است كه اين بزرگي با ساخت مجسمه زئوس توسط في دياس با شكوه شد.
في دياس كه بود ؟
في دياس كسي بود كه تجربه ساخت مجسمه هاي بزرگ را داشت كه بيشتر ان ها از عاج و طلا بوده و طبق تحقيقات باستان شناسان كارگاه مجسمه سازي وي در شهر المپيا موجوده.
برای سالهاي متمادي معبدزئوس محلي براي جذب ورزشکاران و بازدیدکنندگان از سراسر دنیا بود. در قرن اول میلاد یکی از امپراتورهای روم بنام) گاليگولا قصد آنرا داشت که این مجسمه زیبا را به روم ببرد. اما در میان راه چهار چوب هايي كه براي حمل مجسمه ساخته بودند شکست و خساراتی هم به مجسمه وارد شد بعدها این معبد و مجسمه زئوس در قرن دوم میلادی توسط یونانیان مرمت و باز سازی شد.
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 226

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما