محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 784
  • بازدید دیروز : 1712
  • بازدید کل : 3629865

پاورپوینت سيستم توليد چابك


پاورپوینت سيستم توليد چابك

نام فایل : سيستم توليد چابك

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 110 کیلوبایت


سيستم توليد چابكAgile Manufacturing Systemاستاد:جناب آقاي دكتر امير بيات تركدانشجو:مجيد رمضاني 88106881800بهار1390


مقدمه:
صنعت تولید همواره در معرض تغییر بوده است. این تغییرات از صنعت دستی به تولید انبوه، سپس به تولید ناب و در عصر حاضر به تولید چابك در حال گذار بوده است.
در طول تاریخ سه تغییر در تولید وجود داشته است، این تغییرات به شرح زیر است:

    دوره اول: در این برهه از زمان، تولید دستی بوده است. از ویژگی های این دوره سطح تولید بسیار پایین، نظام استاد و شاگردی، كیفیت پایین محصولات، وجود كارگران ماهر، وجود ماشین های چند منظوره، تولد سیستم كارگاهی، وجود سازماندهی غیر متمركز و قیمت بالای محصول است.
    دوره دوم: دوره تولید انبوه «هنری فورد» بود كه می توان راه اندازی خط مونتاژ متحرك، قابلیت تعویض كامل و اتصال قطعات مختلف به یكدیگر، كاهش زمان چرخه كاری، تعویض پذیری كارگران، خلق افراد جدیدی مانند تعمیركاران و مهندسان صنایع و كاهش زمان راه اندازی ماشین آلات را به عنوان ویژگی های اساسی این دوره نام برد.

دوره سوم: این دوره، دوره فلسفه تولید ناب (سیستم تولیدی تویوتا) بود كه بنیان گذار و مغز متفكر آن «تایی چی اوهنو» بود. فلسفه تولید ناب، بر مبنای حذف هر نوع فعالیت بدون ارزش افزوده استوار است. تولید ناب اصولی دارد كه این اصول عبارتند از: حذف ضایعات، عیوب صفر، تیم های چند منظوره. كاهش لایه های سازمانی. رهبری تیمی، سیستم های اطلاعاتی عمودی و بهبود مستمر.
    دوره چهارم: در این دوره تولید چابك با هدف هایی از جمله: اغنای مشتری، اهرمی كردن اثر اطلاعات و افراد، تسلط بر تغییرات و عدم اطمینان و افزایش رقابت پذیری از طریق همكاری به روی كار می آید.

   تاريخچه
 تاریخچه چابكی به دوره ركود صنایع ایالات متحده بر می گردد. با توجه به ركود صنایع تولیدی ایالات متحده و از دست دادن رقابت پذیری در طول دهه1980 كه به خوبی مستند شده بود، در سال1990 كنگره آمریكا تصمیم گرفت تا اقداماتی ضروری در این مورد انجام دهد. در نتیجه كنگره به وزارت دفاع دستور داد كه آژانسی را ایجاد كند تا صنعت تولید ایالات متحده را با هدف رقابتی تر كردن آنها، مورد بررسی قرار دهد.     در واقع با مشاهده اینكه نرخ تغییر در محیط كسب و كار بیشتر از نرخ سازگاری با محیط است، گروهی از متخصصان و دانشگاهیان در دانشگاه لی های در ایالت پنسیلوانیا، از طرف وزارت دفاع با این هدف كه چه سیستم و استراتژی هایی در صنعت موفق تر خواهند بود، گرد هم آمده و صنعت تولید ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند. نتیجه تلاش های این گروه گزارش دوجلدی با عنوان «استراتژی بنگاه های تولیدی قرن21» بود كه در پاییز1991، به وسیله «یاكوكا» در دانشگاه «لی های» منتشر شد و در همان زمان نام چابُك بر روی آن قرار گرفت.

معناي لغوي چابك:سريع وچالاك،فعال،توانايي حركت به صورت سريع وآسان،قادربودن به تفكر به صورت سريع و با يك روش هوشمندانه.

(AMS)تعریفی از تولید چابك     بعد از انتشار گزارش یا كوكا در سال1991 ، كتاب ها و مقاله های زیادی در این زمینه به چاپ رسیده و تعاریف متفاوتی از تولید چابك مطرح شده است.
1- محصولاتي با كيفيت بالا و براساس خواسته مشتري (گلدمن و ناجل ، ١٩٩٣ ؛ کيد ، ١٩٩٤،٢٥ ؛ كوزياك و هي، ١٩٩٧ ؛ جيمز مو ر، ١٩٩٦ ؛ رابرتسون و جونز، ١٩٩٩ ؛ هرمزي، ٢٠٠١ ؛بوس، ۱۹۹۵ ؛کايوسی، ۱۹۹۹،۲ ؛ کوئين (تانا، ۱۹۹۸
2- پاسخگويي به نيازهاي مشتري (گلدمن وناجل، ١٩٩٣ ؛ گلدمن و همكارانش، ١٩٩٥ ؛ هوپرو استيپل، ١٩٩٦ ؛ ناجل و بهارگاوا، ١٩٩٤ ؛ كوزياك و هي،1997 ؛ جيمز مور، ١٩٩٦ ؛ ناجل و داو، ١٩٩٤ ؛ کيد، ١٩٩٤،٢٥ ؛هوپر و همکارانش، ٢٠٠١ ؛گاناسکاران، ١٩٩٩)
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 265

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما