محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1352
  • بازدید دیروز : 1110
  • بازدید کل : 3628721

پاورپوینت سدهاي لاستيكي


پاورپوینت سدهاي لاستيكي

نام فایل : سدهاي لاستيكي

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 11

حجم : 1114 کیلوبایت


سدهاي لاستيكي
مقدمه
تكنولوژي نسبتاً جديدي كه براي مهار آبهاي سطحي به كار گرفته شده است تكنولوژي ساخت سدهاي لاستيكي مي باشد . قبل از اين نوع سدها براي مهار و هدايت آب به سوي زمينهاي وسيع و آبروها ، از دريچه هاي فولادي و تخته هاي چوبي استفاده مي شد كه در جلوي دريچه ها قرار مي گرفت تا آب با فشار بيشتري جريان داشته باشد . در اين كار نيز به نيروي انساني نياز بود و اگر در باز كردن اين دريچه ها تأخيري روي مي داد سيل ايجاد مي شد و دريچه را با خود مي برد .
ايدة استفاده از سدهاي لاستيكي اولين بار در سال 1950 توسط «ايمبرسون» مطرح شد . در سال 1965 اولين سد لاستيكي بادي در ژاپن براي ذخيره سازي آب به بهره برداري رسيد .
هم اكنون در حدود 100 سد لاستيكي در آمريكاي شمالي ، بيش از 1000 سد لاستيكي در ژاپن و خاور دور ، و در مجموع 2600 سد در نقاط مختلف جهان به طور موفقيت آميز در دست بهره برداري ميباشند
اساس كار سدهاي لاستيكي
اساس كار سدهاي لاستيكي ، استفاده از يك تيوپ بزرگ با فضاي بسته كه با دميدن هوا يا آب به درون تيوپ ، لاستيك متورم مي شود و به صورت ايستاده در مي آيد.
در اين حالت ، لاستيك شبيه يك سازند صلب و به عنوان يك سد يا بند عمل مي كند . سدهاي بادي به علت سهولت در عمليات پر و خالي كردن توسط دمنده هاي هوا ، سرعت عمل در تخليه و يا باد كردن آنها و كاهش هزينه نسبت به سدهايي كه با آب پر مي شود ،‌ارجحيت دارد. محدوديت هايي از جمله كمبود آب صاف در محل ، آلوده بودن آب ، نبودن آب زيرزميني براي استفاده در تيوپ سدهاي لاستيكي آبي ، در سدهاي لاستيكي بادي وجود ندارد واز اين رو حدود 70 درصد سدهاي لاستيكي جهان از نوع بادي است.
هدف هاي كلي از ساخت سدهاي لاستيكي :
ذخيره موقت دبي پايه آب رودخانه ها و كاهش هزينه پمپاژ آب به اراضي كشاورزي
جداسازي آب هاي آلوده يا شور از آب شيرين
استفاده از سدهاي لاستيكي براي افزايش ارتفاع سدهاي بتوني موجود به منظور ازدياد حجم ذخيره آب
استفاده از تيوپ لاستيكي به جاي دريچه هاي فولادي
كاهش فرسايش در رودخانه پرشيب
توليد الكتريسته توسط نيروگا ه هاي آبي كوچك.
بررسي امكان احداث سدهاي لاستيكي در ايران:
امكان اجراي طرح هاي سد لاستيكي در كشور ، اعم از سواحل شمالي ، جنوبي و نواحي مركزي بسيار زياد است . در واقع ،‌در بررسي هاي اوليه در سواحل شمالي مي توان بيش از 200 طرح سد لاستيكي اجرا كرد كه فوايد اقتصادي آن براي كشاورزي منطقه محرز است . در نقاط ساحلي جنوبي به علت پراكندگي جمعيت و غير متراكم و غير كشاورزي بودن بسياري از اراضي آن ، استفاده از اين سدها كاهش مي يابد . اما در هر حال با توجه به مسائل گوناگون از جمله حفظ محيط زيست ، بهبود وضع اكولوژيكي منطقه ، طرح هاي تغذيه مصنوعي ، پرورش ميگو و... مي توان تعدا قابل توجهي طرح سد لاستيكي را در حاشيه ساحلي درياي عمان و خليج فارس قابل اجرادانست.
در بخش مركزي كشور پتانسيل زيادي براي استفاده از سدهاي لاستيكي مشاهده مي شود ، ضمن اينكه در تعدادي از سدهاي بزرگ كشور مسئله افزايش ارتفاع مطرح است ، از جمله سدهاي پيشين ، درودزن ، زاينده رود ، قشلاق ، اكباتان ... كه با اجراي چنين طرح هايي مي توان مقدار زيادي به حجم ذخيره اين سدها افزود.
مزاياي سدهاي لاستيكي :
كنترل سيلابها و تنظيم جريان رودخانه :
اين كار نوسط دستگاههاي الكترونيكي در اتاق كنترل و به طور خودكار انجام مي گيرد . پايي آمدن رقوم سطح آب از يك سطح مشخص به معناي پايان سيلاب است ، كه در اين صورت دستگاه الكترونيكي كنترل ، دستور افراشتن سد را اعلام مي دارد كه با اين اعلام كمپرسور هوا به كار افتاده و سد را باد ميكند .
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 180

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما