محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 667
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601487

پاورپوینت سد های زیر زمینی (2)


پاورپوینت سد های زیر زمینی (2)

نام فایل : سد های زیر زمینی (2)

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 1061 کیلوبایت


بنام خدا
سد های زیر زمینی
مبانی بنیادی سدهای زیر زمینی
انواع سد های زیرزمینی: 1-سدهای زیر سطحی
2-سد های مخزنی ماسه ای

سدهای زیرزمینی سازه هایی هستند که مسیر جریان آب زیرزمینی را قطع کرده و ذخیره ای از آب در داخل زمین به وجود می آورند. آنها در نقاط مختلفی در جهان از جمله آفریقا هند و برزیل ساخته شده اند. این سد ها معمولاً در جایی ساخته می شوند که مقادیر جریان آب زیرزمینی به طور قابل ملاحظه ای، از جریان های خیلی بزرگ در فصول بارانی تا جریان های قابل چشم پوشی در فصول خشک تغییر می کند.
مبانی بنیادی سدهای زیر زمینی
آب به جای اینکه در سطح زمین ذخیره شود در داخل زمین نگهداشته می شود. مزیت اصلی سدهای زیرزمینی به خاطر کاهش یافتن تبخیر از سطح آب و خطر آلودگی می باشد، چون که انگل های آب نمی توانند در آبهای زیر زمینی زاد و ولد کنند.
سدهای زیر سطحی
یک سد زیر سطحی با قطع و یا کاهش جریان یک سفره آب زیر زمینی باعث تفاوت سطوح سفره در بالادست و پایین دست می گردد. این سد به طور کامل در درون زمین ساخته می شود.
سد های مخزنی ماسه ای
سد مخزنی ماسه ای در جلوی زمین ساخته می شود و به ذرات ماسه و خاک اجازه داده می شود تا در طول دوره های بزرگ جریان در پشت سد جمع شوند. به همین منظور سد های ماسه ای مخزنی را به صورت لایه ای می سازند تا ماسه در پشت آن انباشته شود و مواد ریز تر شسته شده و به پایین انتقال یابند.


سد ذخیره ای می تواند ترکیبی از دو نوع مختلف باشد. هنگام ساختن یک سد زیر زمینی در یک رودخانه می توان با یک عمل حجم سد را افزایش داد، بدین صورت که اجازه بدهیم تا تراز بالای سد تا سطح زمین بالا بیاید که این عمل موجب انباشته شدن رسوبات اضافی می گردد. در هنگام ساختن یک سد مخزنی ماسه ای ابتدا باید یک ترانشه را تا وقتی که به سنگ بستر ماسه ای یا هر لایه پایداری مانند رس برسیم کنده که این عمل برای سد های زیر سطحی هم کاربرد دارد، این ترانشه در عرض یک رودخانه یا یک دره ساخته شده و با یک دیوار نفوذ ناپذیر که از مصالح خاک کنده شده پر شده است مسدود می گردد.

مصالح مختلفی ممکن است برای ساختن سدهای زیر زمینی به کار روند، این مصالح، بایستی به اندازه کافی عایق و به اندازه ای قوی باشد تا بتواند در برابر بار آب و خاک که به آن تحمیل می شود مقاومت کند. می توان به رس تحکیم شده، بتن، رس و سنگ و یا دیوارهای بنایی برای کار برد در این سدها اشاره نمود؛ ارتفاع این گونه سدها از 2 تا 10 متر متغیر است.

مخزن این گونه سد های در طول بارندگی های موسمی پر شده و آب ذخیره شده در طول فصل خشک مورد استفاده قرار می گیرد و آب اضافی از بالای سد جریان یافته تا حوزه های پایین دست را پر کند.
آب ذخیره شده را میتوان به طرق مختلف بهره برداری کرد که عبارتند از :
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 165

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما