محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 574
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602380

پاورپوینت ساختمان داخلی


پاورپوینت ساختمان داخلی

نام فایل : ساختمان داخلی

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 46

حجم : 2297 کیلوبایت


عنوان ارائه :
خار پوستان
ارائه دهنده :
فرحناز اسلامی
زیر نظر استاد ارجمند :
سرکار خانم بیدکی
پاییز 86
ساختمان داخلی
ساختمان داخلی
خارپوستان از بی مهرگانی هستند که ساختمان بدنشان بیش از سایر جانوران بی مهره تکامل یافته و همه آنها در دریا زندگی می‌کنند. بدن خارپوستان بوسیله اسکلتی که از قطعات کلسیت متبلور ساخته شده پوشیده می‌شوند. اسکلت داخلی بوده و مرکب از استخوانچه‌هایی از جنس کربنات کلسیم می‌باشد.
اسکلت این جانوران حامل ترشح داخلی بوده و مانند اسکلت مهره داران اندازه قطعات سخت در طول زندگی افزایش می‌یابد
خارپوستان اساسا سه سلوم وجود دارد. سلوم احشایی ، سلوم خونی و سلوم گردش آب. اساس ساختمانی این حفرات عمومی در تمام اعضای شاخه خارپوستان تقریبا یکسان است. حفره عمومی اصلی ، سلوم حول احشایی است که گاهی اوقات توسط توده‌های بافتی پوشیده می‌شود نظیر کرینوئیدها و گاهی نیز نظیر افیوروئیدها توسط کیسه‌ها اشغال شده است. فضای حول احشایی در بازوها نیز امتداد یافته و توسط صفاق دربرگیرنده اندامها کم و بیش تقسیم شده است. باقیمانده سلوم احشایی ، متشکل از فضاهای کوچکی است که در ارتباط با سیستم عصبی ، خون و غدد تناسلی می‌باشند.

خارپوستان جانورانی با تقارن پنج وجهی می‌باشند. آبزی بوده و همگی در آب دریا آزادانه شنا می‌کنند.
خارپوستان فاقد سر می‌باشند .
حفره عمومی در مرحله جنینی ، سه قسمتی بوده و این سه حفره در مرحله بلوغ در اثر نمو خود به سیستم گردش آب ، فضای سلومیک عمومی و axocoel تبدیل می‌شوند.
خارپوستان دارای یک سیستم گردش آب پیچیده می‌باشند که متشکل از یک سری مجاری سلولی و زواید سطحی است که مجموعا تشکیل پاهای لوله‌ای را می‌دهند.
هیچ‌گونه اندام دفعی در این جانوران مشاهده نمی‌شود.
جنسها از یکدیگر جدا بوده و لقاح خارجی می‌باشد.
6راسته خارپوستان از روی شکل ظاهری خود و نحوه قرارگیری صفحات آمبولاکرال که دربردارنده پاهای آمبولاکرال‌اند و صفحات بین آمبولاکرال که فاقد پا می‌باشند تشخیص داده می‌شوند. دهان در مرکز صفحه دهانی قرار گرفته و مخرج در صورت وجود در صفحه مقابل آن واقع شده است.
رده بندی خارپوستان
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 131

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما