محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1369
  • بازدید دیروز : 1110
  • بازدید کل : 3628738

پاورپوینت زراعـت گيـاه يـونجه 24 اسلاید (2)


پاورپوینت زراعـت گيـاه يـونجه 24 اسلاید (2)

نام فایل : زراعـت گيـاه يـونجه 24 اسلاید (2)

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 1497 کیلوبایت


موضوع:زراعـت گيـاه يـونجه
استاد مربوطه:
جناب آقاي مهندس اجلي

ارائه دهندگان:
رباب نجفلو، پريسا خرمي، بهناز مطلبي‌زاده، مينا عبدالهي، فهيمه كشاورز

بهار 1386
کلیات گیاه شناسی
یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد
برگهای آن دارای سه برگچه می‌باشد برگچه‌های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است. گلهای یونجه بشکل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبيا ولی کوچکتر از آن می‌باشد. یونجه ریشه‌ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می‌کند و بنابراین منبع ویتامین‌ها و مواد معدني است که از خاک می‌گیرد .
جغرافياي كشت يونجه
یونجه از زمانهای بسیار قدیم در ايران کشت می‌شده است و در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح از یاران به یونان برده شد و در قرن هفتم بعد از میلاد به اروپا راه یافت. یونجه در ایران در مناطق مرکزی و جنوبی به مقدار بسیار زیاد کشت می‌شود. زنبور عسل گل یونجه را دوست دارد و از آن شهد زیادی بدست می‌آورد و تبدیل به عسل می‌کند. پرورش این گیاه در قدیم برای تهیه علوفه چهارپایان بوده ولی در حال حاضر بعلت دارا بودن مواد مغذی به مصرف غذایی نیز می‌رسد.
اهميت يونجه :
در ميان گياهان علوفه‌اي يونجه در راس قرار گرفته و بويژه بعلت دارا بودن موادغذايي فراوان منجمله پروتئين، مواد معدني و ويتامين‌ها بخصوص ويتامين A و C ، غني بودن از نظر كلسيم، پايين بودن درصد سلولز و بالا بودن عملكرد و به لحاظ خوش خوراكي بالاي آن يك برتري خاصي نسبت به علوفه‌هاي ديگر دارد. نظر به اهميّت زياد يونجه و قابليّت كشت و زرع آن بطور گسترده و با محدوديّت كم، القابي مانند ملكه نباتات علوفه‌اي (به لحاظ كيفيّت)، طلاي سبز (به لحاظ اهميّت اقتصادي) ميخ سبز (به لحاظ ريشه قوي و دراز)، بهترين علوفه و بطور نسبي مقاوم به سرما، مقاوم به گرما، متحمل به شوري، متحمل به خشكي (كم آبي)، آهك دوست و... را به خود اختصاص داده است.
علاوه بر دارا بودن كيفيت غذايي بالا، با كشت اين گياه مي‌توان اصلاحات اساسي در زمين‌هاي زهدار و شور و فقير انجام داد و ساليانه نيز مقداري ازت اتمسفر را از طريق ريشه و غده‌هاي موجود در ريشه‌هاي اين گياه در زمين ذخيره نمود.
دامنه كشت يونجه بسيار وسيع است و در تمام نقاط جهان مورد كشت و كار قرار مي‌گيرد. همچنين با دامنه وسيعي از شرايط آب و هوايي سازگار است. آب و هواي گرم و خشك، به شرط وجود آب كافي بهترين شرايط براي رشد و نمو يونجه است. و اين گياه تغييرات درجه حرارت هوا بين 50-تا 50+ درجه سانتيگراد را تحمل مي‌‌نمايد.
آماده سازي زمين:
با انتخاب زمين و تهيه بستر مناسب براي كشت يونجه، مي‌توان اميد بيشتري براي افزايش محصول داشت. تهيه بستر مناسب و اجراي عمليات صحيح كشت از عواملي هستند كه براي ايجاد يك زراعت مطلوب يونجه تأثير فراوان دارند و باعث دوام بيشتر يونجه‌زار مي‌شوند.
براي زراعتهاي مكانيزه كه آبياري آنها نشتي است بايد شيب زمين را بين يك تا دو هزار در نظر گرفت. و نسبت به موقعيت زمين و تاريخ كشت آن كه بهار يا پاييز خواهد بود درصد شخم زدن خاك و تهيه زمين نسبت به شخم آن اقدام كرد.
در كشتهاي بهاره، زدن يك شخم عميق يا خيلي عميق مثلاً به عمق 35 – 25 سانتيمتر با توجه به خاك، بايد در پائيز و قبل از بارندگي انجام شود. شخم در پاييز باعث ذخيره نزولات زمستاني و از بين رفتن نسبي گياهان هرز مي‌شود. در صورت لزوم مي‌توان قبل از شخم پاييزه 40-30 تن كود دامي در زمين پخش و توسط شخم پاييزه آن را با خاك مخلوط نمود.
....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 182

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما