محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 857
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601677

پاورپوینت دینام


پاورپوینت دینام

نام فایل : دینام

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 392 کیلوبایت


دینام
دينام مولد جريان مستقيم مي باشد که بطور کلي از قطعات زير تشکيل مي گردد.
بررسي عملکرد مدار ساده دينام از حرکت دادن يک سيم هادي در ميدان مغناطيسي به طريقي که خطوط قواي ميدان مغناطيسي را قطع کند، نيروي محرکه اي القاء مي شود که اين نيرو به وسيله آمپرمتر در هادي قابل تشخيص است. با تغيير جهت حرکت هادي جهت حرکت عقربه آمپرمتر نيز تغيير مي کند. اگر سيم هادي در جهتي حرکت کند حرکت آن با خطوط قوا موازي باشد، هيچ نيروي محرکه اي در آن القاء نمي شود.
در دينام حرکت هادي بصورت دوراني است. حرکت دوراني هادي به اين صورت قابل انجام است که سيم هادي بصورت قاب در مي آيد. جريان ايجاد شده در قاب بصورت متناوب خواهد بود که در زمان اندازه گيري آن به وسيله آمپرمتر، عقربه آمپرمتر بين صفر منفي و مثبت در نوسان است.

براي تبديل ولتاژ متناوب به ولتاژ يکسو، حلقه هادي را به دو نيم حلقه تبديل مي کنند که بين نيم حلقه ها عايق مي شود. آنگاه ذغال روي حلقه ها قرار مي دهند که جريان را از طرف (ذغال مثبت) ميگيرد و به مصرف کننده انتقال مي دهد. ذغال ديگر مدار جريان را مسدود مي کند. به دو نيم حلقه اي که به منظور يکسو سازي جريان، نسبت به هم عايق بندي شده اند کلکتور (کموتاتور) مي گويند.

ساختمان يک دينام ساده
در ساده ترين صورت دينام فقط يک کلاف يا يک سيم پيچ و دو تکه کلکتور به کار رفته است. در اين دينام جريان لازم براي بالشتکها از ذغال مثبت تامين مي شود، يعني مقداري از جريان توليد شده دينام براي مغناطيس کردن قطبها به مصرف مي رسد. چنين دينامي را خود تحريک گويند.

در چنين دينامهايي شدت نوسانات ولتاژ زياد است و براي کاهش دادن آن بجاي استفاده از يک کلاف سيم پيچ از کلافهاي متعدد استفاده کنند و مجموعه کلافها را در بدنه آرميچر قرار دهند و در ميدان مغناطيسي به دوران در مي آورند.

نوسانات بوجود آمده در واقع همان منحني هايي هستند که از چرخش هادي در جريان خطوط قوا بوجود مي آيند. با اضافه شدن تعداد سيم پيچ، تعداد منحنيها در يک دوره گردش آرميچر آنقدر زياد مي شود که تواتر آنها حالت خط مستقيم را بوجود مي آورد.






در نتيجه ازدياد حلقه هاي سيم پيچ آرميچر، منحني ولتاژ و جريان ايجاد شده به خطوط مستقيم نزديکتر مي شود و اين حالت است که به آن کم کردن نوسانات ولتاژ دينام مي گويند.

....


مبلغ قابل پرداخت 49,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 91

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما