محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 235
  • بازدید دیروز : 1347
  • بازدید کل : 3603388

پاورپوینت ديوار آتشين 22 اسلاید (2)


پاورپوینت ديوار آتشين 22 اسلاید (2)

نام فایل : ديوار آتشين 22 اسلاید (2)

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 511 کیلوبایت


موضوع

دیوار آتشی

استاد ارجمند
سرکار خانم صنعتی

تهیه کننده
وحید شبیری
بهار 87
مقدمه :
Firewall در فرهنگ كامپيوتر يعني محافظت از شبكه هاي داخلي در مقابل شبكه هاي خطاكار . معمولا يك شبكه كامپيوتري با تمام دسترسي ها در طرف و در طرف ديگر شما شبكه توليدات شركت را داريد كه بايد در مقابل رفتارهاي مخرب محافظت شود. چند سوال مطرح مي شود كه آيا واقعا نياز به محافظت از يك شبكه داخلي داريم و سوال ديگر اينكه چگونه از طريق يFirewall در فرهنگ كامپيوتر يعني محافظت از شبكه هاي داخلي در مقابل شبكه هاي خطاكار .

تعريف ديواره‌هاي آتش
ديواره‌هاي آتش يكي از مؤثرترين و مهمترين روشهاي پياده سازي "مصونيت شبكه" هستند و قادرند تا حد زيادي از دسترسي غير مجاز دنياي بيرون به منابع داخلي جلوگيري كنند.ديواره‌هاي آتش، مانند خندق‌هاي دور قلعه‌هاي دوران قرون وسطي عمل مي‌كنند. شكل 1 يكي از اين قلعه‌ها را نشان مي‌دهد. خندق دور قلعه باعث مي‌شود نفوذ به قلعه مشكل باشد.
انجمن Network Computer Security Association) NCSA) تعريف زير را از ديواره‌هاي آتش ارائه داده است."ديواره آتش يک سيستم يا ترکيبي از چندين سيستم است که يک سري محدوديت را بين دو يا چند شبکه اعمال مي‌كند."در واقع يك ديواره آتش با محدودكردن دسترسي بين دو شبكه سعي مي‌كند يكي را از ديگري محافظت كند. عموماً ديواره‌هاي آتش به منظور محافظت شبكه خصوصي ‌كه به يك شبكه عمومي يا مشترك متصل است به كار گرفته مي‌شوند. ديواره‌هاي آتش يك نقطه محدود كننده‌‌ را بين دو شبكه ايجاد مي‌كند.
عملكرد ديواره‌هاي آتش را مي‌توان در سه جمله خلاصه كرد:
- آنها افراد را موقع ورود در يك نقطه كاملاً كنترل شده محدود مي‌سازد.
- آنها از نزديك شدن خرابكاران به منابع داخلي جلوگيري مي‌كنند.
- آنها افراد را موقع خروج در يك نقطه كاملاً كنترل شده محدود مي‌سازند.
در واقع اين نقطه كاملاً كنترل شده در مثال قلعه‌هاي قرون وسطايي همان پل متحركي است كه تنها در مواقع ورود و خروج افراد مشخص بر روي خندق قرار مي‌گيرد و در ديگر موارد بسته است و در نقش درب قلعه عمل مي‌كند. ديواره آتش اغلب در نقطه‌اي ‌كه شبكه ‌داخلي به شبكه خارجي متصل است قرار داده مي‌شود (شكل 2). تمام ترافيكي كه از سمت شبكه خارجي به شبكه داخلي وارد مي‌‌شود و يا از شبکه داخلي به سمت شبکه خارجي، خارج مي‌‌شود از ديواره آتش عبور مي‌كند، به همين علت ديواره آتش فرصت و موقعيت مناسبي را داراست كه تشخيص دهد آيا ترافيك عبوري مورد پذيرش هست يا خير. اينكه چه ترافيكي مورد پذيرش هست به "سياست امنيتي" (Security Policy)شبكه باز مي‌گردد. سياستهاي امنيتي تعيين مي‌كنند كه چه نوع ترافيكهايي مجوز ورود و يا خروج را دارا هستند.
....


مبلغ قابل پرداخت 48,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 132

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما