محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1606
  • بازدید دیروز : 1110
  • بازدید کل : 3628975

پاورپوینت حرکات ارادی دوران طفولیت


پاورپوینت حرکات ارادی دوران طفولیت

نام فایل : حرکات ارادی دوران طفولیت

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 287 کیلوبایت


حرکات ارادی دوران طفولیت
نخستین شکل غالب حرکات انسان حرکات بازتابی است ،حرکات بازتابی غیر ارادی وزیر قشری هستند که بدون تلاش هوشیارانه ،بدون تحریک از سوی مراکز بالاتر مغز اجرا می شود .
در هفته 4زندگی ،حرکات ارادی تحت کنترل قشر مغز ایجاد می شود.اولین نشانه های حرکات ارادی جزیی هستند :شامل حرکات سر، گردن ،چشم ها،
فرایند به عهده گرفتن تدریجی دستور توسط مرکز بالاتر مغز ،فرایند تدریجی است اما با پایان یافتن اولین سال زندگی ،کنترل ارادی حرکت تقریبا تکمیل می شود که پس از اولین سال زندگی ،تعداد کمی از بازتاب ها ادامه یابند :اما اکثر انها ناپدید می شوند.

منبع مهم حرکت انسان در نیمه راه اولین سال زندگی ،حرکت ارادی که حالتی نهایی در عضلات مخطط ناشی از اثرات یکپارچه گروهی از تاثیرات تسهیل کننده و بازدارنده قشری و زیر قشری است .
حرکات ارادی دوران طفولیت ،معمولا حرکات مقدماتی نامیده می شوند زیرا مقدمات شکل های حرکات پیشرفته بعدی هستند.حرکات ارادی معمولا از طریق توالی زنجیره ای قابل پیش بینی است.
طبقه بندی حرکات اردی در دوران طفولیت
حرکات ارادی دوران طفولیت به سه مقوله اصلی دسته بندی می شوند:
ثبات(پایداری )،جابجایی(انتقال)و دستکاری
ثبات:شامل دامنه وسیعی از حرکات ارادی فاز کنترل سر تا نهایتا رسیدن به وضعیت ایستادن می باشد .جابجایی :حرکاتی از قبیل سینه خیز رفتن،چهار دست و پا رفتن وکلیه تغیرات.ودستکاری استفاده ارادی از دستها ،چنگ زدن ،رها کردن
کنترل سر
به دلیل اینکه توانایی حرکت انسان از سر به دم رشد می کند .کسب توانایی جهت انجام حرکات ارادی از سر اغاز می شود.هنگام تولد کودک هیچ کنترل ارادی بر سر وگردن ندارد هر چند حرکت بازتابی ممکن است مشهود باشد.مثل راست کردن سر .که کنترل قشری یا ارادی سر یا گردن به تدریج درپایان ماه اول زندگی کودک ظاهر می شود این پیشرفت تا 5 ماهگی ادامه دارد این جریان عمومی رشد حرکات سر با بلند کردن سر کودک در حالت دمر (خوابیده به شکم )شروع می شود.

1ماهگی -حد اقل کنترل ارادی سر
2ماهگی -هنگام خوابیدن به شکم سر را بالا می اورد
3-2ماهگی –هنگام خوابیدن به شکم سر را از چپ به راست یا راست به چپ می چرخاند .
5 ماهگی –هنگام خوابیدن به پشت سر را بالا می اورد.

کنترل بدن
در الگوی سری - دمی ،کنترل نواحی بالاتر بدن به دنبال کسب کنترل سر ادامه می یابد .به تدریج نواحی پایین تر بدن نیز کنترل ارادی را کسب میکنند.این پیشرفت سری -دمی ،کنترل بدن در حدود 2 ماهگی ،یعنی زمانی که کودک نه تنها توانایی بلند کردن سر بلکه توانایی بلند کردن سینه را نیز بدست می اورد ،اغاز می شود طفل این شگرد را با فشار دادن اندام فوقانی به سطح اتکا انجام می دهد که این ترفند بر کنترل موثر و مفید بازو ها دلالت نمی کند زیرا ساعد ودست ها در این تلاش کمترین نقش را بازی میکنند.

....


مبلغ قابل پرداخت 48,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 247

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما