محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 361
  • بازدید دیروز : 786
  • بازدید کل : 3601181

پاورپوینت جنگ چالدران


پاورپوینت جنگ چالدران

سلیمان برای ادامه حمله و شکست دادن تهماسب برای همیشه، دومین بخش حملات خود را آغاز نمود. تهماسب نیز استراتژی زمین‌سوزی را تا ارمنستان ادامه داد. در همین حال پادشاه فرانسه،فرانسیس یکم-دشمن هابسبورگ-و عثمانی در حال تشکیل یک اتحاد بودند بنابراین وقتی که در سال ۱۹۴۷ سلطان سلیمان حمله به ایران را آغاز نمود،فرانسه هم سفیر خود،گابریل لوتز را برای همراهی با عثمانی اعزام کرد. زیرا لوتز می‌توانست به سلطان سلیم در مورد حمله مشاوره‌های نظامی بدهد. در این جنگ سلیمان توانست تبریز را تصرف و دستاوردهای ارضی ایران در ارمنستان و بخش‌هایی از گرجستان را فتح کند همچنین امنیت پایداری در استان وان برقرار ساخت.<br><br>سومین بخش مبارزات (۱۵۵۳–۱۵۵۵)<br>....نام فایل : جنگ چالدران

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 360 کیلوبایت


جنگ چالدران
جنگ چالدران در ۳۱ مرداد ۸۹۳ هجری خورشیدی میان سپاه قزلباش ایران به فرماندهی شاه اسماعیل یکم صفوی با ارتش عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم یکم رخ داد. محّل این نبرد در دشت چالدران (در شمال آذربایجان) بود. در این جنگ نیروهای قزلباش که در حدود ۴۰ هزار تن بودند با سپاه حدود ۱۰۰ هزار نفری عثمانی جنگیدند و به دلیل کمی نفرات و نداشتن سلاح گرم از سپاه عثمانی شکست خوردند. این در حالی بود که ارتش عثمانی دارای توپخانه و تفنگهای انفرادی بود، ولی سربازان ایرانی با شمشیر، نیزه، و تیر و کمان می‌جنگیدند.
 
 
 
پس از این جنگ، دیاربکر و کردستان باختری برای همیشه از ایران جدا شد و به دست عثمانی افتاد. سپاه عثمانی شهر تبریز را نیز تصرف کرد اما به دلیل کمبود آذوقه مجبور به بازگشت شد.
دلیل کمی شمار سپاهیان ایران در این جنگ به این خاطر بود که بیشتر آنان در خراسان بودند تا از یورش غافلگیرانهٔ ازبکان جلوگیری کنند. دلیل دیگر شکست قزلباش‌ها در این جنگ پیشنهاد دورمش خان شاملو به شاه اسماعیل بود، مبنی بر اینکه اجازه دهند که ارتش عثمانی آرایش دفاعی خود را تکمیل کند تا ایرانیان بتوانند به ابراز دلیری بپردازند و شاه نیز با این پیشنهاد غیرعادی موافقت کرد.


جنگ صفویان و عثمانی (1555-1532)
زمینه‌های جنگ
علت اصلی این جنگ اختلافات ارضی دو کشور بود و بویژه وقتی که والی بتلیس تصمیم گرفت تا خود را تحت حفاظت ایران قرار دهد. همچنین فرماندار بغداد که از طرفداران سلطان عثمانی بود بدست نیروهای تهماسب کشته شده بود.
در جبهه دیپلماتیک نیز ایران در حال گفتگو با هابسبورگ برای حمله به عثمانی از دو طرف بود.

نخستین بخش مبارزات (۱۵۳۲–۱۵۳۴)
عثمانیان ابتدا تحت فرمان خواجه بزرگ،ابراهیم پاشا و سپس، پس از پیوستن سلیمان، تحت فرمان مستقیم او، با موفقیت به عراق صفوی حمله کرد و بتلیس را باز پس گرفت و حمله به تبریز و پس از آن (در سال ۱۵۳۴) به بغداد را آغاز کرد. تهماسب پس از این رویدادها شروع به عقب‌نشینی کرد اما پیش از رسیدن سربازان عثمانی، استراتژی سوزاندن زمین‌های منطقه را پیاده کرد.


دومین بخش مبارزات (۱۵۴۸–۱۵۴۹)


مبلغ قابل پرداخت 48,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 141

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما