محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1073
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602879

پاورپوینت جام جهاني فوتبال 22 اسلاید


پاورپوینت جام جهاني فوتبال 22 اسلاید

نام فایل : جام جهاني فوتبال 22 اسلاید

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 3417 کیلوبایت


جام جهاني فوتبال
ارائه دهنده:
شمس‌الدين قرجه
مقدمه
وقتي قرار است نگاه گذرايي به تاريخ فوتبال بيندازيم، نمي‌توانيم از ذكر برخي مطالب بديهي صرفنظر كنيم وگرنه چه كسي نمي‌داند اين همان بازي است كه ميان دو گروه ‪ ۱۱نفره در زميني مستطيل شكل انجام مي‌شود.
هدف بازي اين است كه هر تيم بكوشد توپي را وارد دروازه‌ي حريف كند.
تاريخ نگاران پيشينه توپ بازي با پا را در هزاره سوم پيش از ميلاد مسيح در چين سراغ دارند. در سده‌هاي ميانه، بازي‌هاي مشابهي با توپ در اروپا رايج بوده و رقابت‌هايي نيز ميان تيم‌هاي محلي در انگليس، فرانسه و ايتاليا انجام مي‌شده است.
در آن زمان‌ها اهالي يك روستا مي‌كوشيدند توپي را از دست اهالي روستاي ديگري بگيرند و به بيرون از منطقه آنان بيندازند، اما آنچه ما امروز به عنوان فوتبال مي‌شناسيم، در ميانه‌هاي سده نوزدهم ميلادي در مدرسه‌هاي انگليسي پديد آمده است.
توپ بازي در اين كشور چنان رايج شده بود كه دست اندركاران اين ورزش به فكر ايجاد قواعد مشخصي براي آن افتادند. در حالي كه در شهر راگبي، پرتاب توپ با دست مجاز شناخته شد و رفته رفته بازي راگبي را به وجود آورد، در مدارس شهر كمبريج توپ بازي تنها با پا مرسوم بود.
در همين شهر بود كه در سال ‪ ۱۸۴۸نخستين بار قاعده‌ها و روش بازي فوتبال، تدوين شد. قواعدي كه تقريبا تا به امروز معتبر مانده‌اند: زمين بازي بايد به طول ‪ ۱۱۰و عرض ‪ ۷۵متر باشد، درازاي دروازه هفت متر و ‪ ۳۲سانتيمتر و بلندي آن دو متر و ‪ ۴۴سانتي‌متر باشد و حتي توپ بازي كه آن هم بايد دورش ‪ ۶۸تا ‪ ۷۰سانتيمتر و وزنش ‪ ۴۱۰تا ‪ ۴۵۰گرم باشد.
جالب است بدانيم كه انگليسي‌ها از روي مختصر شده همان "انجمن فوتبال" در شهر كمبريج (‪ (football associationبه اين بازي "ساكر" (‪ (soccerمي‌گويند.
جالب تر اينكه چون وقت فراغت شاگردان مدرسه‌هاي شبانه روزي در كمبريج يك ساعت و نيم بوده، اين مدت زمان را هم براي بازي فوتبال در نظر گرفته‌شد.
ديري نپاييد كه بازي فوتبال به سرعت از انگليس به كشورهاي ديگر رسوخ كرد و با چنان استقبالي در سراسر جهان روبه‌رو شد كه سازمان‌دهندگان از همان آغاز قرن بيستم به فكر برگذاري مسابقات بين‌المللي افتادند.
براي نخستين بار اين مسابقات در سطح جهاني در اروگوئه انجام شد و ميزبان مسابقات برنده جام جهاني گرديد.
جام، به افتخار يكي از مسوولان فدراسيون فوتبال فرانسه كه در شناساندن و گسترش اين بازي نقش حساسي داشت، "ژول ريمه" نام گرفت.
اين جام طبق قانون برندگان جام جهاني در سال ‪ ۱۹۷۰براي هميشه به تصاحب كشور برزيل درآمد و از آن به بعد "جام جهاني" (‪ (world cupناميده شد.
از همان سال ‪ ۱۹۳۰مسابقات جام جهاني، هر چهار سال يك بار در كشوري ديگر برگزار شده، به استثناي سال‌هاي ‪ ۱۹۴۲و ‪ ۱۹۴۶كه همگان طي آنها درگير جنگ جهاني دوم بودند. با اين حساب، امسال هجدهمين دوره مسابقات جام جهاني است كه در آلمان برگزار مي‌شود.
تاريخچه فوتبال در ايران
شايد بتوان گفت كه فوتبال به همراه پيدايش و خريد و فروش نفت در جنوب ايران به اين كشور آمد.
نخست انگليسي‌ها فوتبال را در سال ‪ ۱۸۸۳ميلادي به هند بردند و ‪ ۹سال بعد از آن، حتي مسابقاتي هم در آنجا برگزار شد كه برنده آن به دريافت جام نايل مي‌آمد.
انگليسي‌هايي كه نخست در شهر "مسجد سليمان" چاه نفت زدند، فوتبال را براي تفريح، به افراد محلي ياد دادند و از قرار معلوم از سال ‪ ۱۹۰۸در جنوب ايران رايج كردند.
پس از جنگ جهاني اول، فوتبال در مدارس خارجي از جمله كالج آمريكايي ها بازي مي‌شد و همين بازي‌ها بود كه رفته رفته به ترتيب مسابقاتي ميان اعضاي سفارتخانه‌هاي خارجي انجاميد.
....


مبلغ قابل پرداخت 48,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 143

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما