محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3601986

پاورپوینت تعمیر و نگهداری ترک ساختمان (3)


پاورپوینت تعمیر و نگهداری ترک ساختمان (3)

نام فایل : تعمیر و نگهداری ترک ساختمان (3)

فرمت : .PPT

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 551 کیلوبایت


نام استاد محترم : جناب آقای اخوندي
نام تهیه کننده :مهدي سليمي
دانشگاه آزاد اسلامی كرج(سما)

ترک در ساختمان
مقدمه :
ترميم سازه هاي بتني، نياز به بررسي ومطالعه دقيق وضعيت موجود سازه، مصالح به کار رفته در ساخت سازه و مطالعه شرايط پيراموًني سازه دارد. برداشت دقيق محل و عرض ترک ها و ريشه يابي علل آن از قبيل خوردگي، واکنش هاي قليايي – سيليسي و نيز ترک هاي ناشي از جمع شدگي به عنوان اولين گام در بررسي وضعيت کنوني سازه تلقي مي شود. مغزه گيري جهت تعيين مشخصات مکانيکي (مقاومت فشاري، ضريب ارتجاعي و ...) بتن موجود از پارامتر هايي مي باشد که در بحث ترميم و بهسازي مورد توجه است.هدف از انجام اين پروژه، ارزيابي وضعيت فعلي، روش هاي بهبود وضعيت کنوني و در نهايت امکان سنجي ادامه ساخت سازه با توجه به مشکلات موجود مي باشد
ترک در ساختمان
پیدایش ترک در ساختمان :
افت پي بر اثر عواملي همچون رطوبت و فشارهاي وارده از طبقات ، بي مقاومتي خاك و عملكردهاي آن پيش مي آيد . همچنين نوع مصالح مصرفي و اجراي غيرفني ، سبب نشستهاي پي مي شود . در مجموع ، بر اثر حركات زمين ، اسكلت بنا حركت مي كند و شكستهاي مختلف كه شامل تركهاي عميق و يا معمولي و در مواردي به شكل مويي است ، نمايان مي شود.
تخریب خارج از صفحه دیوارهای عمودی در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله
ترک در ساختمان
موقعيت ترك :
تركهاي عميق : اين تركها گاهي به طور دائمي به وجود مي آيد و دليل آن نشست مرتب پي است كه در اين صورت ، بودن ساكنان در ساختمان خطرناك است.
تركهاي ثابت :
معمولا پس از نشست پي ، تحرك ساختمان كم مي شود. اين پديده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زير پيش مي ايد. در نتيجه ، شكست و افت ديوارها و اسكلت بنا نيز متوقف ، و حالت ترك ثابت مي شود.
موي تركهاي معمولي :
اين تركها در اثر افتهاي كوچك در اسكلت بنا و به واسطه نيروها و در مواردي به علت نوع مصالح اندود به وجود مي ايند. رطوبت ، انقباض و انبساط حاصله در مقابل خشك شدن سطوح مرطوب ، باعث ايجاد تركهاي مويي مي شود.
ترک در ساختمان
حالتهاي ترك :
ترك را به شكلهاي مختلف مي توان آزمايش كرد. نوع خطرناك و بدون خطر آنها را به شكلهاي زير مي توان شناسايي كرد:
....


مبلغ قابل پرداخت 48,850 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 189

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما