محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1046
  • بازدید دیروز : 1075
  • بازدید کل : 3634840

دانلود پاورپوینتسيستم آبياری سنتر پيوت


دانلود پاورپوینتسيستم آبياری سنتر پيوت

نام فایل : سيستم آبياری سنتر پيوت

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 367 کیلوبایت


موضوع تحقيق

سيستم آبياری سنتر پيوت
سنتر پيوت يکی از پيشرفته ترين دستگاه های آبياری بارانی است . استفاده از اين دستگاه ها برای آبياری مزارع سابقه ای حدود 50 سال در دنيا دارد . در اين سيستم ها يک دکل مرکزی در وسط مزرعه نصب شده ومجموعه اسپن ها حول آن در يک مسير دايره و يا نيم دايره دوران می کنند در انتهای هر اسپن يک برج وجود دارد . هر برج دارای يک الکتروموتور ، دو گيربکس و دو چرخ در طرفين خود می باشد . اسپن ها در سه اندازه 49 ، 55 و61 متر موجودند . بر روی هر برج سيستم کنترل کننده ای وجود دارد که حرکت برج مربوطه را کنترل کرده و سبب می شود تا کل دستگاه همواره در يک خط مستقيم حرکت نمايد .
سيستم های سنتر پيوت در اندازه های مختلف از 60 تا 600 متر موجود می باشند و می توانند مزارعی با مساحت يک تا 100 هکتار را آبياری کنند . سرعت گردش يک دور دستگاه بين 6 ساعت تا 12 شبانه روز (288 ساعت ) قابل تنظيم بوده که می توان با توجه به نوع محصول ، مقدار آب موجود در مزرعه و مساحت مزرعه ، دستگاه را طوری تنظيم نمود که دقيقا به اندازه نياز آبی گياه آبياری انجام گيرد .
.
ويژگيهای سيستم آبياری سنتر پيوت
افزايش راندمان آبياری تا حدود 90 درصد
با استفاده از سنترپيوت در مصرف آب صرفه جويی شده و اين صرفه جويی گاهی به يک سوم نيز مي رسد .با افزايش راندمان آبياری ، سطح زير کشت نيز به همان نسبت افزايش يافته و در نتيجه درامد زارع بالا خواهد رفت . 
يکنواختی آبياری  
سنترپيوت آب را بطور يکسان در تمام نقاط مزرعه پخش می کند در نتيجه محصول در تمام نقاط مزرعه بطور يکنواخت رشد کرده و عملکرد آن در هر هکتار افزايش می يابد .
کاهش هزينه های کارگری
نياز کارگری دستگاه خيلی پايين است بطوريکه حتی يک نفر مي تواند چند دستگاه را همزمان مديريت نمايد . استفاده از سنترپيوت به اندازه ای راحت و آسان است که يک نفر با تحصيلات ابتدايی می تواند پس از ديدن آموزش های لازم ، براحتی دستگاه را راه اندازی نمايد .
عدم نياز به تسطيع اراضی
سنترپيوت توانايی بالا رفتن از عوارض زمين رادارد بنابر اين نيازی به تسطيح مزرعه نيست .
قابليت کاربرد مواد شيميايی همراه با آبياری 
با توجه به اين که اين سيستم دارای مخزن ، همزن و پمپ تزريق مواد شيميايی می باشد ، با استفاده از آن می توان عمليات کود پاشی و سمپاشی را بطور همزمان با آبياری و در حداقل زمان انجام داد .
قابليت کاربرد مواد شيميايی همراه با آبياری 
با توجه به اين که اين سيستم دارای مخزن ، همزن و پمپ تزريق مواد شيميايی می باشد ، با استفاده از آن می توان عمليات کود پاشی و سمپاشی را بطور همزمان با آبياری و در حداقل زمان انجام داد .
قابليت تنظيم دقيق ميزان آبياری 
مناسب برای همه نوع خاک ، آب، محصول و شرايط اقليمی
تسهيل عمليات خاک ورزی ، کاشت ، داشت و برداشت در سالهای بعد
....


مبلغ قابل پرداخت 49,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 133

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما