محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1228
  • بازدید دیروز : 1712
  • بازدید کل : 3630309

خصوصي سازي صنعت بيمه


خصوصي سازي صنعت بيمه

نام فایل : خصوصي سازي صنعت بيمه

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 46 کیلوبایت


- چشم اندازي بر خصوصي سازي صنعت بيمه در ايران
صنعت بيمه در سطح دنيا يكي از صنايع گسترده، پيچيده و حياتي مي باشد. در قرن حاضر فعاليتهاي اقتصادي به نحوي شكل گرفته كه تداوم آن بدون پشتوانه بيمه اي سخت تحت تاثير قرار مي گيرد. صنعت مذكور سالانه حجم ارزشي قابل توجهي را به خود اختصاص مي دهد. حجم مذكور در سال 2000 به 2444 ميليارد دلار مي رسد كه در مقايسه با حجم ساير فعاليتهاي اقتصادي حجم بسيار قابل توجهي مي باشد. 
- کاربرد فناوری اطلاعات و برنامه ریزی سیستمهای اطلاعاتی در صنعت بیمه  
بیمه ملت
محیط کسب و کار امروز با ویژگی هایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی ، ظهور پارادایم های جدید و تحولات تکنولوژیک که باعث شکل گیری مولفه های جدید و پیکربندی های موجود می شود، محیطی با درجه عدم قطعیت بالا و آکنده از مکانیزم های تاثیر گذاری پیچیده می باشد که امکان پیش بینی آینده در آن تقریبا ناممکن است. در این میان ، اگر کارکرد برنامه ریزی راهبردی در دنیای پر از تغییر امروز ، توانمندسازی مدیران جهت خلق مزیت رقابتی دانسته شود، ضرورت توجه به بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی راهبردی اطلاعاتی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. از اینرو، با توجه به فلسفه با ارزش وجودی صنعت بیمه در جامعه و بازارهای مالی ، اقتصادی و تولیدی در کشور، لزوم بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی در شرکتهای بیمه در این دریای مواج و پرتلاطم تحولات عصر جدید، برجسته تر می شود. همچنین ظهور و تکامل فناوری اطلاعاتی زوایای جدیدی را در صنعت بیمه پیش روی توسعه دهندگان آن گشوده است. در این نوشتار تلاش شده است تا با تحلیل جنبه های مختلف فناوری اطلاعات در بیمه و ارائه نمونه های موفق بکارگیری فناوری اطلاعات و برنامه ریزی آن در این صنعت، راهی جدید را در این باب گشوده و دیگر افراد حرفه ای صنعت بیمه را نیز به تفکر و سرمایه گذاری در این مهم فراخواند.
- سیستم های اطلاعاتی بازاریابی و بسترسازی ساختاری در شرکتهای بیمه  
این مقاله ، به بررسی ضرورت ها و کارکردهای سیستم های اطلاعاتی بازاریابی در شرکت های بیمه مبنی بر سه محور اطلاعاتی و داده های داخلی (
Internal Databases
) ، هوش و بصیرت بازاریابی (
Marketing Intelligence
) و نیز تحقیقات بازاریابی (
Marketing Research
) و نقش آنها در تحقق اهداف استراتژیک بازاریابی شرکتهای بیمه می پردازد. در این راستا فناوری عمده ی اطلاعاتی که توسط این شرکت ها بکار گرفته می شود بیان خواهد شد و در ادامه بحث، ضرورت اصلاح ساختاری شرکتهای بیمه، صحبت کنترل و اجرای چنین سیستم هایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. این مقاله با عنایت به تحولات اخیر صنعت بیمه کشور و ضرورت ایجاد بسترسازی های لازم جهت ورود هر چه بیشتر به عرصه های جهانی و ارائه خدمات قابل تر، اهمیت تغییر نگرش مدیران این صنعت را بیش از پیش آشکار می سازد که در این راستا انعطاف پذیری مدیران ارشد و سازمان های حمایتی و نظارتی و کنترلی، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
- بررسی نقش سرمایه گذاری و پوششهای نوین بیمه ای در افزایش ضریب ایمنی و کیفیت ساختمان  
در این مقاله با بررسی نقش پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری صنعت بیمه کشور در افزایش ایمنی و کیفیت ساختمانهای شهری در برابر بلایای طبیعی بخصوص زلزله و آتش سوزیهای احتمالی گسترده شهری، به ارائه پوشش جدید بنام " بیمه پوشش ساخت تا استهلاک کامل ساختمان (بیمه تعمیم یافته اموال مهندسی) " خواهد پرداخت که در سایه این پوشش ضریب ایمنی و کیفیت ساختمانها از ابتدای ساخت تا پایان عمر مفید ساختمان تحت پوشش بیمه گر قرار خواهد گرفت و سپس برآوردی از منافع اقتصادی این امر برای جامعه ، برای فعالان بخش ساختمان خصوصا برای مهندسین از باب افزایش درآمد و سود حرفه ای و چه از باب پوشش بیمه تکمیلی مسئولیت حرفه ایشان ارائه خواهد شد. از محسنات دیگری که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد نقش این پوشش در توسعه بیمه های ساختمان ، بخصوص بیمه های زلزله به گونه ای خارج از بیمه آتش سوزی فعلی است. 

- مروري  بر مباحث خصوصي سازي، اهداف و دستاوردهاي آن در صنعت بيمه
در صنعت بیمه به عنوان بخشی از بازارهای مالی، واکنش های سودجویانه در مقابل حرکتهای قیمت در بازار مالی عمدتاً به تخصیص کارایی نسبی منابع موجود منتهی و بدین ترتیب زمینهای حصول به کارایی اقتصادی بیش از پیش مهیا می شود.
- رويکردي رياضي بر محاسبه حق بيمه ريسک هاي آلودگي محيط زيست
از آنجا که در مباحث علمی بیمه در کشور ما آشنایی چندانی با بیمه های حفظ محیط زیست وجود ندارد، همچنین این مقاله سعی خواهد داشت تا با ذکر کلیاتی از مبانی نظری موضوع، الگوی ریاضی چگونگی محاسبه و استفاده از این نوع بیمه را به عنوان یک عامل آلودگی زدا در جوامع بشری بررسی کند. 
- بررسي و نقش کارايي و ضمانت هاي اجرايي قوانين و مقررات در توسعه بيمه هاي مسئوليت در ايران 
این مقاله بیان می دارد که وجود افراد با انگیزه، مطلع، با نفوذ و قوی از جهات اجرایی و علمی که دغدغه توسعه مسئولیت را داشته باشند و از سوی دیگر وجود شرایط مناسب اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی از شروط اساسی توسعه و توسعه یافتگی مقوله مسئولیت و بیمه آن است 

...


مبلغ قابل پرداخت 46,350 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما