محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 49
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3601855

شركت تعاوني


شركت تعاوني

نام فایل : شركت تعاوني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 19

حجم : 94 کیلوبایت


تعريف شركت تعاوني :
شركت تعاوني شركتي است مركب از اشخاص حقيقي و حقوقي كه به منظور بهبود وضع اقتصادي شركا و تامين حوائج آنها از طريق خود ياري و كمك متقابل آنان تشكيل مي گردد و نوع ديگري از شركتهاي تجارتي كه نه سرمايه و نه ضمانت شركا در آن تاثير كلي دارد بلكه تعداد شركا و اكثريت آنها موثر است شركتهاي تعاوني هستند .
بنابر اين اگر وضع اقتصادي نا مناسب و سطح خرج بالا به بازار كساد حوائج زندگي و يا كار پيدا نشود اشخاص به منظور بهبود وضع اقتصادي خود شركتي تشكيل مي‌دهند كه در نتيجه :
1-اگر بهاي اجناس گران و شركا نتوانند احتياجات ساليانه خود را خريداري كنند شركت تعاوني با پول جزئي كه هر شركتي مي‌پردازد و جمع آن مبلغ كلي مي‌شود اشيا مورد احتياج شركا را خريداري و به همان قيمت تمام شده با شود خيلي جزئي به شركا مي‌فروشد .
2-هر گاه كشاورزان و ارباب صنايع نتوانند كالا خود را به علت احتياج به پول در بازار به قيمت خوب بفروشند و ناچارند فرآورده‌هاي خود را به قيمت كمتر و يا با فروش به دلالان واگذار نمايند شركتي تشكيل مي‌دهند كه آن شركت كالاي آنها را به محل جمع نموده و به قدر احتياج روزانه به آن پول مي‌دهد . سپس كالاي جمع شده را به قيمت خوب در بازارهاي دنيا فروخته وجه آن را پس از كسر سود بسيار نازل به شركا مي‌پردازد .
3- براي اشخاصي بضاعت كه كسي به آنها وام نمي‌دهد و اگر بدهد با شرايط سنگين واهد اين قبيل اشخاص شركتي تشكيل و با سرمايه جزئي كه مي‌پردازند اعتبار كافي بدست آورند و هر يك از شركا اگر احتياجي داشت با سود ناچيزي از شركت وام مي‌گيرد .
در شركت‌هاي تعاوني سرمايه و نفوذ اشخاص نقش مهمي ندارد و شركا هر قدر سرمايه داشته باشند بيش از يك راي نخواهند داشت و سود هم به نسبت سرمايه تقسيم نمي‌شود .
ويژگي‌‌هاي شركتهاي تعاوني
زير نظر وزارت تعاون و تابع مقرارات آن مي‌باشند
از نظر مقرارات ثبتي تابع قانون تجارت هستند
حد اقل تعداد اعضا 7 نفر
سرمايه اعضا به اوراق سهم تقسيم شده است
شركت تعاوني اعضا با هر تعداد سهم فقط يك راي دارند
سرمايه در اين شركت متغير است و ورود و خروج اعضا به راحتي انجام مي‌شود .
مزايا و امتيازات و الويتهاي قانوني شركتهاي تعاوني :
1-واگذاري اجراي پروژه‌ها و وامهاي دولتي به شركتهاي تعاوني در صورت دارا بودن شرايط مساوي
2-تامين قسمتي از سرمايه شركتهاي تعاوني توسط وزارتخانه‌ها و موسسات و شركتهاي دولتي
3- استفاده از بانكها جهت تامين سرمايه
4- تامين وام شركتهاي تعاوني از طريق منابع بودجه‌اي و بودجه عمومي كشور و الزام بانكها به ارائه خدمات و تسهيلات لازم مالي به شركتهاي تعاوني
5- فروش اموال دولتي و سهام شركتهاي دولتي به شركتهاي تعاوني
6- سپردن واحدهاي صنعتي يا كشاورزي يا خدماتي متعلق به دولت به دست شركتهاي تعاوني
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 70

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما