محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 808
  • بازدید دیروز : 1110
  • بازدید کل : 3628177

بيابان زايي درمناطق خشك


بيابان زايي درمناطق خشك

نام فایل : بيابان زايي درمناطق خشك

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 442 کیلوبایت


بيابان زايي درمناطق خشك
چكيده:
بيابان زايي معضل مهم تخريب زمين در نواحي خشك جهان است. نزديك به 50 درصد از اراضي زراعي و مرتعي درنتيجه ي مديريت نادرست انسان دچار روند قهقرايي وضعيت خاك و پوشش گياهي شده است.  عمده ترين دليل بيابان زايي در عرصه مراتع، چراي مفرط و بوته كني، در اراضي زراعي ديم فعاليت هاي زراعي كه باعث تسريع و تشديد فرسايش آبي و بادي شده و در اراضي فارياب، مديريت نادرست آب است كه منجر به شوري ثانويه زمين مي شود. اثرات بيابان زايي را مي توان در تخريب پوشش گياهي، فرسايش و شوري زايي، از دست رفتن حاصلخيزي خاك، فشردگي و سله بستن آن مشاهده نمود.گسترش شهرها و معدن كاوي نيز اثرات نامطلوبي مانندآنچه در عرصه مراتع، ديم زارها و اراضي فارياب گفته شد بر زمين خواهد داشت. بيابان زدايي با استفاده از فن آوري و  روش هاي جديد و  با پشتوانه منابع مالي و اراده ي سياسي بطور موفقيت آميزي قابل اجرا خواهد بود.
مقدمه:
بيش از هزار سال است كه بيابان زايي در مناطق خشك جهان، گاهي تند و گاهي به كندي ادامه داشته و سواي اثرات سوء مستقيم
‌‍
‍،  
معضلات ناگفته اي را نيز سبب شده با اين حال تخريب منابع طبيعي همچنان ادامه دارد.بنظر مي رسدكه تا اين اواخر درسي از گذشته گرفته نشده است. بخشي از اين امر ناشي از بطئي و ناشناخته ماندن بيابان زايي
 
در مراحل اوليه آن و نيز مشكل محلي پنداشتن آن كه فقط جمعيت كوچكي را متأثر مي كرده
 
و بخشي ديگر به دليل آن بوده كه همواره زمين هاي دست نخورده
 
براي
 
فعاليت هاي مجدد وجود داشت. بديهي است تا زماني كه بتوان علاج مشكل تخريب زمين را با دست اندازي به اراضي جديد به تاخير انداخت حفاظت از منابع خاك جاذبه اي نخواهد داشت. تخريب سرزمين تا قرن بيستم ادامه داشت. در اين هنگام، گسترش آسان سطح اراضي زراعي به پايان رسيده و سرانجام دولت ها و مردم دريافتند كه تخريب بي مبالات و مداوم منابع طبيعي، آينده ي آنها را با تهديد مواجه ساخته است.
اقدامات بين المللي:
دهه ي1950 شاهد نخستين تلاش جهاني براي جلب توجه به مشكلات و ظرفيت هاي مناطق خشك بود. اين تلاش با انجام پروژه ي مهم علمي-تحقيقاتي سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) درباره مناطق خشك در سال1951 شروع شد. پروژه مزبور منجر به انتشار يك روزنامه، تحصيل منابع مالي براي احداث و حمايت از موسسات تحقيقات مناطق خشك، سازماندهي گردهمايي ها
 
و انتشار سري مقالات بازنگري تحقيقي و گزارش هاي موردي در دامنه وسيعي از عناوين مورد نظر شد. پروژه
 
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 163

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما