محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 157
  • بازدید دیروز : 1694
  • بازدید کل : 3637237

بهداشت رواني


بهداشت رواني

نام فایل : بهداشت رواني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 25

حجم : 196 کیلوبایت


تبليغات
X
نيلوفر
ايضاح مفهومى بهداشت روانى و نقش دين در بهداشت روانى
 اشاره: «ايضاح مفهومى بهداشت روانى» و «نقش دين در بهداشت روانى» عنوان اقتراحی است که در آن از غلامعلى افروز، جعفر بوالهرى، نيما قربانى، محمودگلزارى،مصطفى ملكيان و احمدواعظى نظرخواهى شده است. آنچه در ادامه می آید پاسخ های استاد ملکیان به پرسش های این اقتراحیه است که در فصلنامه نقد و نظر(سال نهم، شماره اول و دوم) منتشر شده است:
نقد و نظر: مراد از تعبير «بهداشت رواني» دقيقاً چيست؟ تفاوتهاى بهداشت روانى با بهداشت جسم و بهداشت ذهن در چيست؟ آيا اين سه در يكديگر تأثير دارند يا نه؟ اگر بلى، چگونه؟
مصطفی ملکیان: تعبير «بهداشت رواني»، در زبان روانشناسـان، روانپزشكـان، آسيب شناسان روانى، و رواندرمانگران فارسيزبان در ترجمه‌ى «
mental

health
» انگليسى به كار مي‌رود و، البتّه، بعضى، از جمله خود من، تعبير «سلامت رواني» را بر آن ترجيح مي‌دهند.
و امّا مراد از اين تعبير و معادلهاى آن در زبانهاى ديگر چيست؟ واقع اينست كه به كاربرندگان اين تعبير، اگرچه در باب بار عاطفى و ارزشى مثبت آن همداستانند، در خصوص بار معنايى آن وِفاق‌نظر ندارند و آن را به معانى گونه‌گونى استعمال و/يا فهم مي‌كنند. براى اينكه نُمونه‌اى از اين كثرت معنايى را نشان دهم، به هشت تعريفى اشاره مي‌كنم كه، بنا به استقصاء يكى از روانشناسان، يعنى جاهودا (دقت شود که
M. Jahoda
با
G. Jahoda
كه روانشناس ديگرى است و كتاب روانشناسى خرافات‌ش به ترجمانى مرحوم محمّدنقى براهنى به زبان فارسى منتشر شده است اشتباه نشود)، از بهداشت/سلامتِ روانى شده است:
 1) عدم بيمارى روانى؛
 2) قدرت تأمّل در باب خود (=توانايى خودنگرى)، آگاهى از اينكه چه مي‌كنيم و چرا مي‌كنيم؛
 3) نموّ، رشد، و خودشكوفايى؛
 4) يكپارچگى همه‌ى فرايندها و صفاتِ فرد؛
 5) توانايى كنار آمدن با فشار روانى؛
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما