محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 218
  • بازدید دیروز : 1592
  • بازدید کل : 3635604

بسکتبال.1


بسکتبال.1

نام فایل : بسکتبال.1

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 57 کیلوبایت


بسکتبال
 
تاریخچه بسکتبال
؛

فواید اختصاصی بسکتبال ؛

قوانین کلی بسکتبال
؛

برترین های بسکتبال در جهان ؛
قبل ازميلاد مسيح در امريكاي جنوبي و در شبه جزيره بوكاتان ، مراسم مذهبي اجرا مي شد . در اين مراسم در محوطه اي كه دورتا دور آن را مجسمه هاي خدايان فرا گرفته بود. شركت كنندگان توپي راكه از ساقه و برگ گياهان مقدس درست شده بود به درون حفره هايي كه درزمين ايجاد شده بود ،مي انداختند. اين جنبش مذهبي كه به بسكتبال امروزي شباهت داشت پوك تاپوك ناميده مي شد. در قرن شانزدهم ميلادي نيز در كشور مكزيك ورزشي به همين شكل اجرا مي شد و تيم برنده مي توانست لباس هر يك از تماشاچيان را به عنوان جايزه در خواست كند .
دكتر جيمز ناي اسميت ، مربي آموزشي آموزشگاه اسپرينگ فيلد در ايالت ماساچوست امريكا ، با مشكل خاصي روبرو بود. او با تعدادي دانش آموز نا آرام و پر انرژي كار مي كرد و به دنبال راهي براي از بين بردن انرژي جسماني اين دانش آموزان مي گشت ، البته تا زماني كه هوا خوب بود اين مشكل چندان مشهود نبود ، چرا كه زمينهاي روباز ورزشي و ورزشهاي پر تحركي ، مانند : بيسبال و فوتبال ، تمامي نيازهاي جسماني و رواني ورزشكاران را ارضا مي كرد . مشكل اساسي در فصل سرما ، كه ميدانهاي ورزشي در زير لايه اي از يخ وبرف پنهان مي شد ، بروز مي كرد. سالنهاي سر پوشيده چندان وسيع نبود كه بتوان ورزشهاي مذكور را در آنجا اجرا كرد. در سال 1891 ، ناي اسميت دست به ابتكار زد. او دو سبد مخصوص چيدن هلو را در دو طرف سالن ژيمناستيك آموزشگاه ، كه ابعادي در حدود 8/19 و 7/13 متر داشت ، در ارتفاع 3 متري از سطح زمين نصب كرد. او اين ايده را از بازي لاكروس كاناداييها گرفته بود كه در آن هدف بازيكنان انداختن توپ فوتبال به داخل سبدها بود و هر تيم شامل نه نفر مي شد. ناي اسميت قوانيني براي بازي وضع كرد و آنها را روي سالن نصب كرد.ولي چون هر بار كه توپ در سبد مي افتاد يكي از بازيكنان از نردباني بالا مي رفت و توپ را خارج مي كرد و بازي مجددا" از نيمه زمين آغاز مي شد ، بازي بسكتبال بسيار آرام و بدون تحرك بدني زياد انجام مي شد. به اين دليل بعدها از سبدي استفاده كردند كه بسته نبود وبا انداختن توپ به داخل آن از سبد خارج مي شد .
اولين بازي رسمي ، با قوانين و مقررات اصولي يك سال بعد در سال 1892 اجرا شد و مورد توجه بسياري از جوانان و بانوان قرار گرفت. از سال 1930 به بعد با تكميل قوانين موجود و وضع قوانين جديد و ابداع تكنيكهاي جديدي مانند: شوت جفت ، گامهاي سريعي در جهت تكامل بسكتبال برداشته شد.ورزش بسكتبال اولين بار در سال 1936 در مسابقات المپيك برلن كه در آن 21 تيم شركت كرده بودند به اجرا درآمد ورزش بسكتبال را نخستين بار در سالهاي 1314 و 1315 آقاي فريدون شريف زاده معلم ورزش دبيرستان البرز در ايران پايه گذاري كرد و اين ورزش چنان سريع گسترش يا فت كه تيم ملي در سال 1948 اولين بازي خود را در المپيك لندن انجام داد.
در حال حاضر فدراسيون جهاني (
FIBA
) مسئوليت تدوين و كنترل اجراي قوانين بسكتبال را بر عهده دارد.
 
مدرسه بسکتبال مجموعه ورزشي انقلاب:
 
فواید اختصاصی بسکتبال
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 127

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما