محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 296
  • بازدید دیروز : 1235
  • بازدید کل : 3626555

مرمت آثار تاريخي اصفهان ضرورتي فراملي


مرمت آثار تاريخي اصفهان ضرورتي فراملي

نام فایل : مرمت آثار تاريخي اصفهان ضرورتي فراملي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 2 مگابایت


مرمت آثار تاريخي اصفهان ضرورتي فراملي
اصفهان نياز به معرفي ندارد و ويژگي هاي منحصر به فرد آن در جهان مطرح است و همگان آن را به عنوان ام القراي فرهنگي و هنري دنيا مي شناسند.
    اين شهر كه امروز به عنوان نمادي از مكتب تشيع معروف است و پرچم آن در مجموعه آثار تاريخي ميدان امام در اهتزاز است و جهانيان چون نگيني درخشان از آن ياد مي كنند به علت كمبود اعتبار و عدم نظارت بر اجراي كار مرمت و بازسازي آثار آن، رو به ويراني است و اگر امروز فكري براي آن نشود، متاسفانه بايد به صراحت گفت فردا خيلي دير است.
    گرچه مسئولان ميراث فرهنگي اعتبار مورد نياز ساماندهي و مرمت مجموعه آثار تاريخي اصفهان را محدود و ناكافي مي دانند كه درست هم هست و اين سازمان امكانات لازم را براي احياء و اعتلاي مجموعه آثار تاريخي را در اختيار ندارد ولي با اين وجود بايد گفت، اين سازمان، از جمله سازمان هايي است كه اداره آن به شكل سنتي عمل مي شود و هيچ فردي براي مرمت و بازسازي آن دل نمي سوزاند.
    از يك سو حجم بالاي نزديك به 10هزار اثر تاريخي شناخته شده در اصفهان، از سوي ديگر عدم پيگيري بر سرعت بخشيدن در كار اجراي مرمت، سبب گشته تا اين اعتبار ناكافي نيز به بيراهه هزينه شود.
    امروز مرمت و ساماندهي يك اثر تاريخي اگر قرار باشد توسط بخش خصوصي انجام شود ممكن است در فاصله يكي دو روز صورت گيرد اما همين كار توسط بخش هاي پيماني ميراث هفته ها و چه بسا ماهها به طول كشيده مي شود و كسي نيست كه به اين سؤال پاسخ دهد كه چرا كف فرش آجري يك اتاق 30 متري بايد توسط يك گروه 6 نفره استادكار، بنا و كارگر هفته ها به طول بكشد!! مگر نه اين است كه اين گروه 6 نفره مزد خود را از بيت المال دريافت مي كنند.
    در بخش هزينه هاي مرمت و ساماندهي ميراث فرهنگي اصفهان حرف و حديث هاي فراواني وجود دارد كه هرگز به آن پرداخته نشده است.
    به قول يك معمار كه مي گفت: زماني كه كارم را با ميراث شروع كردم گچ كشي يك سالن را يك روزه به اتمام رساندم اما به جاي تشويق، تنبيه شدم كه چرا اين كار 40 روزه، يك روزه انجام شده است! حال بايد در اين ميان پرتقال فروش را پيدا كرد.
    به نظر مي رسد براي رفع اين معضل قديمي در ميان كاستي ها و كمبودها، سازمان ميراث فرهنگي كشور بايد براي نگاهداري و مرمت آثار تاريخي از بخش خصوصي استفاده كند. چرا كه باتوجه به اهميت حفظ و نگهداري و مرمت آثار تاريخي تنها نمي توان با اتكاء به بودجه دولتي در حفظ و مرمت آثار همت گمارد بلكه بايد در چارچوب يك برنامه ريزي حساب شده بخش خصوصي را به كار گرفت و بطور منسجم به مرمت و نگهداري آثار پرداخت.


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 112

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما