محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 218
  • بازدید دیروز : 986
  • بازدید کل : 3602024

كارآموزي تراشكاري - ميثم اكبري


كارآموزي تراشكاري - ميثم اكبري

نام فایل : كارآموزي تراشكاري - ميثم اكبري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 51

حجم : 69 مگابایت


فصل اول :
آشنايي با مكان كارآموزي
مقدمه:
شركت تراشكاري مجد در سال 1376 با هدف توسعه صنايع مادركه عمده ترين آن صنعت تراشكاري و قالبسازي مي باشد، تاسيس گرديد. عمده فعاليتهاي شركت از بدو تاسيس ساخت انواع قطعات تراش براب شركتهاي عمده و مادر و همچنيني قالبهاي اكستروژن و دستگاههاي صنعتي خاص بوده و سپس با كسب دانش فني لازم به سوي ساخت انواع قالبهاي سردكار و فورج نيز قدم برداشته است. در ادامه به تاريخچه و گوشه اي از فعاليتهاي اين شركت پرداخته مي شود.
فصل دوم :
بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز
تاريخچه ماشين تراش
ماشين هاي تراش که ابتدائي ترين نوع ماشينهاي افزار بشمار مي روند تاريخچه آن بين قرن 17و18 شروع شده که در ابتدا معمولي ترين و يا قديمي ترين روش تراش تراشيدن چوب بوسيله درخت است . بدين معني که دو سر چوب را بين دو درخت قرار داده و يک طناب به شاخه درخت بسته و انرا حول چوب مورد نظر پيچيده و طرف ديگر طناب را شخص ديگري گرفته و با دست طناب را به حرکت در خواهد آورد. شخص دومي که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را مي تراشد . اين روش قديمي ترين روش تراش بوده که بعد از مدتي تکامل پيدا کرد.
اولين ماشين تراش در سال 1740 در فرانسه ساخته شد . در اين ماشين وسيله چرخش محور اصلي بوسيله ي دست خواهد بود که دسته گرداننده محور آن مستقيما روي پيش دستگاه که به محور اصلي متصل است توسط دو چرخ دنده ساده به ميله پيچ بري متصل مي باشد قرار گرفته است . در اين نوع ماشين براي تعويض چرخ دنده هاي متفاوت جهت پيچ تراشي پيچهاي مختلف پيش بيني شده است .
در سال 1796 يک نفر انگليسي بنام
Freeland
براي اولين مرتبه ماشين تراشي ساخت که داراي ميله پيچ بري بود با عوض کردن چرخ دنده هاي روي محور اصلي و محور پيچ بري مي توان پيچ هاي مختلف را ساخت.
در سال هاي 1800و1830 در ايالات متحده امريکا ماشين هاي تراشي ساخته شد که با بدنه چوبي و پايه آهني مجهز بود. در سال1836 شخصي بنام
Patnon
در ماساچوست آمريکا ماشين تراشي با ميله پيچ بري ساخت.در سال1850ماشين تراشي با بدنه آهني توسط
Newhaven Cannection
ساخته شد ودر سال 1853شخصي بنام
Freeland
در نيويورک ماشين تراشي با ريلهائي بطول 20فوت که کارهايي به قطر 10اينچ را مي توانست بتراشد ساخت و بدنه آهني و در درشت آنجايگاه چرخ دنده هاي تعويضي بود.
بعد ها ماشين تراش مدرن تري ساخته شدهکه مي توان با آنها پيچ هاي مختلفي را تراشيدو نيز بار هاي طولي و عرضي بوسيله يک چرخ دنده هائيکه در روي دستگاه سوپرت طولي وعرضي قراردادبصورت خودکارانجام گيردهمچنين طريقه تعويض چرخ دنده هادر قسمت پيش دستگاه نشان داده شده است . ولي در سال هاي بعد اين ماشين تکميل تر شده وپايه اي که بخود ماشين متصل شده بود ساخته شد. بعد از مدتي ماشين هاي بهتري از نظر قدرت و دورهاي بيشتر ساخته شد که بنام ماشين هاي تراش جعبه دندهاي معروف است . اين ماشين داراي جعبه دنده دور و نيزجعبه بار مي باشد که باساني ميتوان ماشين را خودکار نمود و کارهاي مختلف را تراشيد .
...


مبلغ قابل پرداخت 47,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 120

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما